اجرای ۲۴ سایت جدید اینترنت در کهگیلویه و بویراحمد | بهره مندی ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت پرسرعت
اجرای ۲۴ سایت جدید اینترنت در کهگیلویه و بویراحمد | بهره مندی ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت پرسرعت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴ سایت جدید با ۶۵ روستای زیرپوشش و یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا داریم.

به گزارش فریاد جنوب از یاسوج، سید محمود رادمنش با اشاره به راه‌اندازی و ایجاد سایت‌های جدید، اظهار کرد: با همت دولت سیزدهم ۲۴ سایت جدید با ۶۵ روستای زیرپوشش و یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال و ۱۷ طرح ارتقای سایت با ۲۷ روستای تحت پوشش و اعتباری افزون بر ۴۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارت ملی نیز در دست اجرا داریم.

وی عنوان کرد: همچنین در دو سال گذشته ۲۰ طرح سایت جدید با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، ارتقای ۲۵ پروژه با ۶۲۵ میلیارد ریال و ۱۷ پروژه اصلاح فیبر نوری شهری با ۵۷ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به سرانجام رسید.

اتصال ۹۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: ۹۲ روستا در استان در دولت سیزدهم در حال اتصال به شبکه ملی اطلاعات بوده و ۸۹ روستا را نیز در برنامه برای بهبود ارتباط داریم و ۱۲۰ روستا نیز شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

رتبه ۵ کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ میزان دسترسی به اینترنت پرسرعت

وی افزود: رتبه استان از حیث میزان رشد دسترسی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم ۵ بوده و به لحاظ درصد جذب اعتبارات فیبر نوری روستایی و مناطق محروم رتبه ۴ است.

بهره‌مندی ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پرسرعت

رادمنش ادامه داد: با نگاه دولت به بسط عدالت اجتماعی در مناطق مختلف به ویژه مناطق کمتر برخوردار، ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند.

توسعه ۱۴۸ کیلومتر فیبر نوری برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی

وی از در دست اجرا بودن ۱۰۰ طرح ارتباطی با اعتباری افزون بر ۸ هزار میلیارد ریال در استان خبر داد و افزود: طرح توسعه شبکه فیبر نوری برای تقویت زیرساختی ارتباطی در دستور کار بوده و در این راستا ۱۴۸ کیلومتر در گذشته از محل اعتبارات ملی مصوب شده است.

رادمنش ابراز کرد: همچنین ۱۷۰ کیلومتر در دو سال اخیر به فاز اول در ماه‌های گذشته اضافه شده و نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر در دستور کار داریم و ۲۲۹ کیلومتر به بهره برداری رسیده که از این میزان ۱۰۶ کیلومتر در دو سال اخیر اجرایی شد.

تصویب طرح توسعه یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی در دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در دولت مصوب شده که یکهزار و صد روستای استان را پوشش خواهد داد و اعتبار مورد نیاز ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و به نوعی تمام شهر‌ها و روستا‌ها به شبکه پر سرعت فیبر نوری متصل خواهند شد.

احداث ۹ سایت جدید ارتباطی در دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد

رادمنش خاطرنشان کرد: ۹ سایت جدید با ۵۸ روستای تحت پوشش و اعتباری بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در دولت سیزدهم در استان احداث شده و ۲۲ طرح با ۶۲ روستای زیرپوشش با ۵۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی نیز ارتقای سایت انجام شد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب