اجلاس عمومی مجمع عالی بسیجیان کهگیلویه در دهدشت برگزار شد | تمرکز هیأت اندیشه ورز بر پایش مشکلات موجود شهرستان + گزارش تصویری
اجلاس عمومی مجمع عالی بسیجیان کهگیلویه در دهدشت برگزار شد | تمرکز هیأت اندیشه ورز بر پایش مشکلات موجود شهرستان + گزارش تصویری
فــــریاد جنوب | اجلاس عمومی مجمع عالی بسیجیان کهگیلویه با حضور اعضای شوراهای مختلف بسیجیان کهگیلویه در حسینیه ثارالله سپاه دهدشت برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، در ابتدای این اجلاسیه سرهنگ پاسدار سید علی اصغر پور بهشت، اظهار کرد: نقش بسیج از ابتدای انقلاب تاکنون و در تمامی عرصه‌ها و مقاطع مختلف کشور به ویژه دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و همچنین در مقابله با اغتشاشگران در جهت تامین امنیت مردم بر همه آشکار است.

فرمانده بسیج مقاومت کهگیلویه با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب تفکر بسیج باید جاری و ساری باشد، عنوان کرد: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب هیأت‌های اندیشه‌ورز بسیج در ۲۹ قشر و باحضور نخبگان شهرستانی در حال احصاء مشکلات، ارائه راهکار و نیز مطالبه‌گری آنها از مسئولین شهرستانی و استانی هستند.

وی با اشاره به بزرگنمایی پاره‌ای از مشکلات موجود کشور از سوی دشمنان و مستکبران خارجی، گفت: معاندان و دشمنان قسم خورده انقلاب، امسال از بروز مشکلات موجود به بدترین شکل سوء استفاده کرده و جامعه را متشنج و ناامن کردند، بهتر این است که خودمان مشکلاتمان را حل کرده و در جهت رفع آنها مطالبه‌گر باشیم و چه بهتر که نیروی بسیج و تفکر بسیجی حل‌کننده مشکلات موجود باشد.

پوربهشت با اشاره به ظرفیت بالقوه هیأت‌های اندیشه‌ورز عنوان کرد: هیأت‌های اندیشه ورز بسیج ظرفیتی بی‌بدیل برای حل مشکلات هستند. راهکارهای ارائه شده در خصوص مشکلات موجود از سوی هیأت‌های اندیشه‌ورز به شش گروه ارسال می‌شوند، حتی این راه‌حل‌ها در بیشتر موارد تا وزارتخانه‌های کشور نیز ارسال شده و تبدیل به برنامه می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، خاطرنشان کرد: عمده سیاست اجلاسیه هیأت اندیشه ورز بسیج کهگیلویه حل مشکلات موجود، اجرای تدابیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب و هدف نهایی آن نیز عزتمندی ایران اسلامی است.

در ادامه این اجلاسیه، رییس مجمع هیأت اندیشه‌ورز شهرستان کهگیلویه با اشاره به حوادث اخیری که در سطح کشور بوجود آمده بود، اظهار کرد: حوادث اخیری که در سطح کشور رخ داده است برخلاف تمامی تعابیر گذشته در واقع یک برنامه از پیش تعیین شده توسط نیروهای دشمن در خارج از کشور و یکی از مراحل تقابل نظام سلطه با جمهوری اسلامی بوده است.

سرهنگ پاسدار محسن عدالتمند، افزود: توطئه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در داخل کشور سالها طول کشیده و ادامه دارد و همچنان نیز تمام نشده است. دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از قدرت غول‌های رسانه‌ای تلاش می‌کنند تفکرات نسل جوان و نوجوان ما را تغییر دهند.

وی عنوان کرد: البته که در داخل کشور مشکلاتی داریم اما دشمن پیوسته تغییر تاکتیک داده و روی نقطه دیگری موضعگیری می‌کند و بر روی بستر مشکلات کشور دوباره تمرکز می‌کند تا بتواند اهداف خود را در بطن کشور پیاده کند.

رئیس مجمع هیأت اندیشه‌ورز شهرستان کهگیلویه با اشاره به ظرفیت بسیج، گفت: بسیج در واقع تشکیلاتی است که در داخل نظام تعبیه شده و فارغ از دلبستگی های دیوان سالاری وارد شده تصمیم دارد با طرح مسائل و ارائه راهکار مشکلات را حل کند. بسیج در تمامی قشرهای مختلف سازماندهی شده تا عدم پیشرفت دستگاه‌های اداری را برطرف کند. هیأت اندیشه‌ورز بسیج باید در خصوص مشکلات، معضلات و کم و کاستی‌ها اندیشه کرده و جهت رفع نواقص و حل مشکلات موجود راهکارهای لازم را ارائه دهد.

وی اضافه کرد: متأسفانه معضلات و مشکلات زیادی داریم اما دو معضل اساسی بسیار مهم در واقع مد نظر است، یکی نظام تعلیم و تربیت است که باید در خدمت نظام مسائل جامعه قرار گرفته و بر اساس آن دانش آموز و دانشجو را متعهد و دغدغه مند تربیت کرده تا بتوانند به جنگ مشکلات بروند و معضل اساسی دوم نظام دیوان سالاری است که پخمه، ناپخته، کُند و بی‌مسئولیت و ناکارآمد است.

عدالتمند، خاطرنشان کرد: از کارگروه‌های مختلف هیأت اندیشه‌ورز شهرستان کهگیلویه در خصوص حل مشکلات موجود در شهرستان، ۶ تا کارگروه پیشنهادات خود را ارائه داده و از میان آنها سه موضوع انتخاب شده است که در این اجلاسیه به تفصیل آنها را بیان می‌کنند.

در ادامیه این اجلاسیه، معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: تفکر و اندیشه بسیجی بسیار مهم است چنان که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز در خصوص تفکر و اندیشه بسیار سفارش شده است.

سرهنگ پاسدار سعید برومندزاده، افزود: هیأت اندیشه‌ورز بسیج با هدف ارتقاء و اعتلای بسیج تشکیل شده که باید با بحث و گفتگو مسائل و مشکلات جامعه را دنبال کرده و سپس در خصوص بیان مشکلات گفتمان سازی کنند البته در این باره باید برنامه و راهکارهایی را ارائه دهند که قدرت اجرایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی و جهادی بسیار مهم است و این روحیه میتواند بر خیلی از مشکلات فائق بیاید، اضافه کرد: هیأت‌های اندیشه‌ورز باید علاوه بر مسئله‌یابی، حتی ظرفیت‌های شهرستانی را نیز در نظر بگیرند و از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح استان، خاطرنشان کرد: هیأت‌های اندیشه‌ورز باید حتمأ برنامه‌های خود را عملیاتی کرده و سالانه حداقل چند تا از مشکلات موجود در شهرستان‌ را حل کنند، در این زمینه از مسئولان شهرستانی انتطار داریم از خردجمعی هیأت‌های اندیشه‌ورز استفاده کنند.

بر پایه گزارش فریاد جنوب از دهدشت، در پایان این اجلاسیه بیانیه‌ آن نیز قرائت شد.

تهــیه گزارش/ تنظیم گزارش/ تصـــویر

“” ســــید مـــصطفــی گـــنجـــی “”

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب