احمد زاده انتخاب دولت بود/استانداراهل قلع و قمع  نیست بلکه اهل قلمه و پیوند است/مدیران پای کار در دولت قبل در استان کم نداشتیم/انتخاب مدیران برپایه خرد جمعی است/سرنوشت استان نباید به دست انسانهای فرصت طلب، قدرت خواه و سیاست بازان خود شیفته بیفتد
احمد زاده انتخاب دولت بود/استانداراهل قلع و قمع  نیست بلکه اهل قلمه و پیوند است/مدیران پای کار در دولت قبل در استان کم نداشتیم/انتخاب مدیران برپایه خرد جمعی است/سرنوشت استان نباید به دست انسانهای فرصت طلب، قدرت خواه و سیاست بازان خود شیفته بیفتد
استاندار با بررسی نقاط ضعف و قوت مدیران کلان سابق استان بتواند این تجارب را به عنوان یک تکیه گاه محکم برای خود قرار داده و بیشتر از بستر و بطن مردم اطلاعات خود را کسب و بعد تصمیم مقتضی را اتخاذ نماید و تلاش نماید که سرنوشت مردم به دست انسانهای فرصت طلب قدرت خواه و سیاست بازان خود شیفته نیفتد و مطمئن باشد که این گروه هایی که تحت عناوین مختلفی در استان بساطهای جریانی پهن کرده اند اغلب در مسیر منافع خود حرکت می کنند و نظام و مردم را به مطلوب خود مصادره می نمایند که به همین خاطر در افکار و اذهان عمومی مردم از جایگاه مطلوب و مقبولی برخوردار نیستند

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، در پی نشست شورای ائتلاف اصولگرایان استان با دکترسید علی احمد زاده  استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد مباحثی در رسانه ها مطرح شد ، لذا جهت تنویر افکار عمومی گفتگویی با سید کرامت فدایی فرماندار اسبق شهرستان بویراحمد وفعال سیاسی  استان   که عینا منتشر می شود.

فریادجنوب:درفضای مجازی ، حامیان نمایندگان استان ، اخباری مبنی بر مصادره کردن استاندار به نام نماینده خود بودند، تحلیل جنابعالی از این موضوع چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم
ایام رحلت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام رئوف موسی الرضا علیه السلام را محضر همه ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تسلیت عرض میکنم
 سید کرامت فدایی ؛همانطور که در رسانه های عمومی هم عنوان گردید نماینده ولی فقیه و مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان جمعا خواهان استاندار بومی بودند ، النهایه آقای دکتر احمدزاده با توجه به سابقه و روز مه کاری و شناختی که مسئولین مربوطه کشوری داشته اند ،ایشان انتخاب گردید و در ادامه هم نماینده ولی فقیه و مجموع نمایندگان مجلس شورای هم همراهی و مساعده نمودند که انشالله این تشریک مساعی مستدام باشد، ناگفته نماند اگر روی ایشان اجماع نمی شد قطعا شاهد استاندار غیر بومی بودیم .

فریادجنوب ؛قبل ازمعرفی گزینه نهایی استانداری، سایت های محلی ، اخباری را با عنوان مخالفت شورای ائتلاف اصولگرایان استان بادکتر احمد زاده بودند وجنابعالی در بطن ماجرا وانتخاب بودید، آیا این موضوع صحت دارد؟ در صورت امکان شفاف سازی فرمائید؟
سید کرامت فدایی : بنده هم از طریق رسانه های عمومی و منابع مطلع شنیدم که این ائتلاف از اصولگرایان در استان کاندیداهای دیگری داشتند . البته بنده آمار دقیقی ندارم که این شورای چند درصد از اصولگرایان استان را تشکیل می دهند ، اما در هر صورت این ائتلاف از اصولگرایان هم مثل اغلب جریانات دیگر از جمله شورای وحدت ، ندای وحدت ، جبهه پایداری و گروههای دیگری ار اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری حامی آیت الله رئیسی بودند .

فریادجنوب ؛شورای ائتلاف اصولگرایان طی نشستی با استاندار استان ، خواستار تغییر فوری مدیران بودند؟ ایا این خواسته مغایر با شعار دولت سیزدهم نیست ؟ وآیا این خواسته مداخله در کار کار استاندار استان در خصوص معرفی مدیران نیست؟

سید کرامت فدایی:شناختی که از آقای استاندار دارم این است که  ایشان اهل قلع و قمع  نیست بلکه اهل قلمه و پیوند است و این نسبتی که در بعضی از سایتها به آن پرداخته شده بی انصافی است .

معمولا در جابجایی دولتها تغییراتی انجام می پذیرد و لکن انصاف اقتضا می کند در این شرایط سخت اقتصادی و توطئه های که در اطراف مرزهای کشور شکل گرفته بیشتر دنبال همدلی باشیم ، مشئی دولت آقای رئیسی استفاده از همه ظرفیتها است و حتما استاندار هم همین شیوه را پیش خواهد گرفت .

مدیران موجود خوب یا بد ،فرزندان همین آب و خاکند و بعضا جانباز و خانواده شهید هستند و دین مبین اسلام هم بر اصل ملاطفت و ملایمت استوار است

بنابراین توجه به این اصول در هر امری زیبنده است ، فراموش نشود که این انقلاب ثمره خون صدها هزار شهید و جانباز و رنج و درد محرومیت قشر اعظم ملت بزرگ ایران است معهذا از هیچ مدیری تخلف و کم کاری پذیرفته نیست .

در ادامه باید گفت که این نشستها مداخله در کار استاندار نیست ، این آقایان نظرات خودشان را بیان می کنند و استاندار هم با بالانس نظرات مختلف تصمیم خودش را می گیرد .
شما در سئوال دیگری اشاره نمودید که شورای ائتلاف مخالف استانداری احمدزاده بوده اگر این مطلب صحیح باشد ، همینکه استاندار با مخالفین انتصابش جلسه می گذارد و دیدگاه آنها را احصا می نماید خود نشانه ظرفیت بالای ایشان است .

فریادجنوب :باتوجه به ارزیابی شما از مدیران دولت گذشته در استان ،کارنامه مدیریتی آنان را چگونه ارزیابی می کنید؟

سید کرامت فدایی:شرایط اقتصادی و سیستم معیوب اداری و سیاستگذاری کلان دولت سابق مشکلات زیادی را ایجاد نمود که میدان مانور برای مدیرانی که همت به خدمتگذاری هم داشتند محصور و محدود گردید ،اما با این توصیف مدیران پای کار هم کم نبودند.

فریادجنوب ؛ دکتر احمد زاده را درخصوص نحوه انتخاب مدیران چگونه ارزیابی می کنید؟
سیدکرامت فدایی ؛استاندار در جلسه با همین شورای ائتلاف فرموده بودند بر پایه خرد جمعی تصمیم گیری می شود ، اگر بر همین اساس باشد انشالله بتواند از همه ظرفیتهای استان استفاده نماید ، حتما در گزینش مدیران لایق و جابجایی و بعضا ابقای مدیران سابق به نتیجه مطلوبی خواهد رسید .
فراموش نشود که جمعی از اصولگرایان استان عهده دار ستاد آقای دکتر رضائی شدند و آرای اول استان هم مطلق به ایشان بوده و هم اکنون هم به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شده بنابراین در مدیریت استان این طیف از اصولگرایان هم نباید فراموش شوند .

فریادجنوب :توصیه جنابعالی به استاندار و کسانی که دنبال سهم خواهی هستند چیست؟
سید کرامت فدایی :ان شاءالله استاندار با بررسی نقاط ضعف و قوت مدیران کلان سابق استان بتواند این تجارب را به عنوان یک تکیه گاه محکم برای خود قرار داده و بیشتر از بستر و بطن مردم اطلاعات خود را کسب و بعد تصمیم مقتضی را اتخاذ نماید و تلاش نماید که سرنوشت مردم به دست انسانهای فرصت طلب قدرت خواه و سیاست بازان خود شیفته نیفتد و مطمئن باشد که این گروه هایی که تحت عناوین مختلفی در استان بساطهای جریانی پهن کرده اند اغلب در مسیر منافع خود حرکت می کنند و نظام و مردم را به مطلوب خود مصادره می نمایند که به همین خاطر در افکار و اذهان عمومی مردم از جایگاه مطلوب و مقبولی برخوردار نیستند .
موفقیت استاندار آرزوی مطلوب ماست