احیای رشته‌های فراموش شده صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد
احیای رشته‌های فراموش شده صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با اجرای دوره های آموزشی در مناطق شهری و روستایی چهار رشته صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد احیا شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، سعید طالبی‌پور اظهار کرد: چهار رشته صنایع دستی شامل نمدبافی، چیت بافی، گبه بافی و جاجیم بافی طی چهار سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد احیا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این رشته های صنایع دستی که پیش از این رو به فراموشی بوده با اجرای دوره های آموزشی در مناطق شهری و روستایی، معرفی در نمایشگاه‌های ملی و منطقه ای و همچنین برپایی کارگاه در کهگیلویه و بویراحمد احیا شده است.

وی عنوان کرد: با هدف حفظ و احیای مشاغل سنتی، ترویج استفاده از وسایل و کالاهای ساخت تولیدکنندگان داخلی احیای رشته های صنایع دستی در حال فراموشی کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است.

طالبی‌پور بیان کرد: برای حمایت از رونق تولید این رشته های صنایع دستی، دولت به متقاضیان نیز تسهیلات بانکی پرداخت می کند که تاکنون ۱۵ کارگاه در این رشته ها راه اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: برای راه اندازی این قبیل کارگاه‌های صنایع دستی، مبلغ ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی هر کارگاه صنایع دستی سه تا پنج فرصت شغلی در سطح استان ایجاد می کند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی