اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتباری جهت نگهداری از راه های روستایی کهگیلویه | فعالیت شبانه روزی بیش از ۲۰۰ راهدار در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتباری جهت نگهداری از راه های روستایی کهگیلویه | فعالیت شبانه روزی بیش از ۲۰۰ راهدار در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
فـــریاد جنوب | مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار در سطح استان۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای نگهداری راه‌های روستایی کهگیلویه، چرام، لنده و بهمیی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، عابد محمدی در آیین تجلیل از راهداران شهرستان کهگیلویه، اظهار کرد: برای اولین بار در سطح استان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای نگهداری راه‌های روستایی کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی اختصاص یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این میزان اعتبار برای اولین بار در سطح استان با همکاری سازمان حمل و نقل جاده ای کشور تخصیص داده شد.

وی تصریح کرد: ۲ برابر این میزان اعتبار پروژه روکش و نگهداری راه روستایی در شهرستانهای چهارگانه تعریف و در حال مناقصه است.

محمدی تصریح کرد: ۲۴ کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی هم اکنون در شهرستان کهگیلویه به مناقصه رفته است و به زودی عملیات اجرایی این طرح ها آغاز می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح شاهد ارتقا شاخص آسفالت راههای روستایی در سطح شهرستان کهگیلویه هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: علاوه بر اجرای این طرح ها، رفع نقاط حادثه خیز و نصب نیوجرسی در محورهای مواصلاتی استان نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران استان، خاطرنشان کرد: تعداد راهداران استان بیش از ۲۰۰ نفر بوده و این تعداد راهدار بصورت شبانه روزی در محورهای مواصلاتی در حال خدمات رسانی هستند.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه با اشاره به اینکه حمل و نقل و راهداری سهم بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت دارد، اظهار کرد: حمل و نقل یک زیرساخت مهم و اساسی در همه امور است و اهمیت کار فعالان این بخش باید برای همگان تبیین شود.

عبدالعزیز موسوی اصل با اشاره به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، افزود: با وجود تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری که بسیاری از مشکلات را به جان می‌خرند اما متأسفانه کمبود تجهیزات و فرسوده بودن ناوگان راهداری، مردم و مسئولان شهرستان را آزار می‌دهد و نگهداری از محورهای مواصلاتی شهرستان‌ها را دچار مشکل کرده است.

وی، خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مشکلات مهم محورهای مواصلاتی شهرستان کهگیلویه را در دستور کار قرار داده و جهت رفع آنها اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

برپایه این گزارش، در پایان این همایش از راهداران نمونه شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب