از سیر تا پیاز جلسه استیضاح شهردار یاسوج
از سیر تا پیاز جلسه استیضاح شهردار یاسوج
با پایان یافتن سوالات مقرر شد از ابتدا یکی از مخالفین استیضاح و در بعد یکی موافقین این امر صحبت های خود را ارائه دهند و بعد اعضاء در مورد استیضاح شهردار رای گیری کنند.

جلسه استیضاح شهردار یاسوج با تمام حواشی قبل،حین و بعد از ان و ابقاء وی در سمت خود برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، امروز چهارشنبه ۳فروردین جلسه شورای شهر یاسوج در محل سالن جلسات این شورا با حضور همه اعضا و همچنین شهردار این شهر برگزار شد.

در ابتدا مسئود خوبانی رئیس شورا گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در جلسه از مدیران شهرداری و همراهان شهردار خواست که جلسه را ترک کنند.این صحبت باعث به تشنج کشیده شدن جلسه و بحث و جدل بین اعضا شد. و در آخر همراهان شهردار از جلسه خارج شدند.

خوبانی در ادامه گفت: در جلسه قبل ابهامی مبنی بر استیضاح شهردار بود شورای شهر این حق را دارند که به خاطر مسائل و نارسایی‌ها شهردار را احضار و از او توضیح بخواهند که مرحله اول انجام و اعضا نسبت به توضیحاتی که شهردار داده از پاسخ‌ها قانع نشدند. اگر برکنار شوند از خدمات ایشان تشکر می کنیم و اگر هم ابقا شدند از ایشان بیشتر کار و برنامه می خواهیم تا شهرداری از این حالت کما  به سر می‌برد خارج شود.

رئیس شورای شهر یاسوج در خصوص پرداختن رسانه‌ها به موضوع قومیت‌گرایی گفت: همیشه مخالف قومیت‌گرایی و ناسیونالیستی بودیم و هستیم، بحث قومیت‌گرایی یک آسیب و فتنه جدی است.

وی تصریح کرد: شهردار از بویراحمد سفلی است اصلا بحث قومیت‌گرایی مطرح نیست اما عده‌ای از رسانه‌ها دارند این موضوع را مطرح و به قومیت‌گرایی دامن می‌زنند.


خوبانی خاطر نشان کرد: ما مشکل سیاسی و یا قومی نداریم اما به این موضوع پرداخته می‌شود.اگر بحث قومیت‌گرایی بود شهردار نباید انتخاب می‌شد چون بویراحمد سفلی بود اما توسط اعضا بویراحمد علیا انتخاب شد لذا از رسانه‌ها می‌خواهم دانش رسانه‌ای داشته باشد این بحث قومیت گرایی را تحلیل و تفسیر کنند تا به این موارد نپردازیم. متاسفانه در شهرداری و شورا شهر به دانش و تخصص‌گرایی بهایی داده نمی‌شود.

در این نشست اکبری تبار عضو با سابقه شورای شهر یاسوج ضمن تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اشاره به فرموده تاریخی امام (ره) در بابا اهمیت سپاه برای کشور در یکی از سوال‌های مطرح شده خود خطاب به شهردار یکی از مشکلات فعلی را عدم طرح و برنامه از سوی شهردار دانست.

وی گفت: شهردار در روزی که قرار بود از اعضای شورا رای اعتماد بگیرد برنامه‌ای در اختیار ما قرار داد اما بعداز آن که رای شورا را گرفتند فهمیدیم که این طرح‌ها صوری بوده و اجرا نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج ادامه داد: تعداد 57 سوال در حوزه‌های تخصصی از شهردار داشتم که بیشتر در راستای تخلفات بوده است و یکی از تخلفات این است که چرا شهردار صورت وضعیت درآمد و هزینه خود را به صورت هر 6 ماه یکبار ارائه نکرده است.

وی گفت: باید بودجه شهر یاسوج در جاهایی که نیاز بود هزینه می‌شد در حالی که بیش از 75 درصد از پروژه‌های شهر اجرا نشده و یا بعضا بودجه هزینه غیر ضروریات شده است.

در ادامه شهردار یاسوج با بیان اینکه سوال باید کوتاه و پاسخ باید مبسوط باشد افزود: یکبار دیگر به این سوال شما پاسخ داده شد اما این گونه که معلوم است سوال‌ها نه برای اصلاح امور بلکه به دلایل دیگر است و این گونه فرصت سوزی در خدمت به مردم می‌شود.

شهردار یاسوج در پاسخ به اکبری‌تبار مبنی بر این که شما طرح و برنامه‌ای برای کار ندارید اظهار کرد: مگر می‌توان شهر را بدون برنامه اداره کرد لذا نباید سوالات تنها در چارچوب کلی‌گویی باشد.اگر ما برنامه نداشتیم تکلیف 45 متری جدید یاسوج در این مدت کوتاه علی رغم سنگ اندازی ها به 85 درصد پیشرفت در تملک زمین های آن دست پیدا نمی کردیم.

وی ادامه داد:اگر در این جلسه رای بر ماندن من بود همین جا توصیه میکنم همه دل به توسعه این شهر بدهیم و با همدلی و کار و تلاش به جای فرصت سوزی و بدگمانی به دنبال کار مردم برویم.

مقدم در ادامه با بیان اینکه ادعای شما این است که مقدم کار نکرده تصریح کرد:آیا قبل از من شهر یاسوج طرح ترافیک داشت؛ آیا قبل از من طرح کارخانه بازیافت داشت؟

وی با انتقاد از اینکه اجازه ندادند معاونین مقدم و روسای سازمان‌‌های شهرداری یاسوج در جلسه حضور داشته باشند تصریح کرد: آن‌ها باید در این جلسه به مردم توضیح می دادند که چه کاری انجام داده‌اند اما شما مانع شدید.

اکبری تبار درسوال بعدی گفت:صورت جامع  درآمد را که هر 6 ماه یک باید ارایه دهید که در سه سال گدشته فقط در 6 ماهه اول 98 آن هم به صورت شکسته و ناقص فرستادید.دلیل این عدم تعامل چه بوده است؟

مقدم در پاسخ گفت:ما تماما این صورت جامع ها را هر وقت از ما خواستید ارایه دادیم.

در ادامه این نشست میان اعضای شورای شهر یاسوج تنش ایجاد شد استیضاح کنندگان از اعضای موافق می‌خواستند که به جای شهردار حرف نزنند و در مقابل موافقین شهردار هم از رئیس جلسه خواستند تا به جای حمایت کردن از موافقان استیضاح به فکر اداره بهتر جلسه باشد.

در ادامه میان رئیس اسبق شورای شهر یاسوج و رئیس کنونی مجادله‌ای در گرفت و اکبری خطاب به خوبانی رئیس جلسه گفت: شما باید اجازه می‌دادید مشاور شهردار و مسوول روابط عمومی در جلسه می‌ماند.

سید هدایت اکبری خطاب به رئیس جلسه گفت: در زمان ریاست شما وضعیت شورا چه شد؟ با کدام دستگاه‌ها و ادارات تعامل داشتید؟ شما چه کردید در کدام جلسه کرونایی با حضور مسوولان استانی شرکت کردید؟

در ادامه یکی از سوالات دیگر در خصوص عوارضی بود که از قبل پارکینگ‌ها به حساب شهردار رفته که شهردار شماره حسابی که پول‌ها به آن حساب رفته را اعلام کرد.

اکبری تبار عضو شورای شهر یاسوج از شهردار سوال کرد که چرا اجازه نمی‌دهد مدیران تخصصی شهرداری در جلسات شرکت کنند و همچنین چرا وقتی قرار بود مبلغ 20 میلیون تومان به حساب ستاد عتبات عالیات بریزید این کار را نکردید و بسیاری از کارهای دیگر فرهنگی که شهردار در پاسخ گفت: در بحث هزینه‌کرد اولویت داریم و شهرداری یاسوج بهترین اقدامات را در خصوص اربعین و برنامه‌های مربوط به آن داشت و با حضور در مرز شلچه به زائرین خدمات ارائه داد که مورد تشویق نیز قرار گرفت.در استان هم برای برپایی موکب ها شهرداری پیشرو بوده است.

وی در پاسخ به عدم جواب نامه ها و عدم پرداخت مصوبات گفت:پاسخ صریح من این هست که تخلف اعضاء شورای شهر در تشویق مردم به عدم پرداخت عوارض باعث شدم بودجه ما تحقق پیدا نکند.

شهردار خطاب به اکبری‌تبار گفت: یادتان رفته که با مداحان کشوری میرداماد و سلحشور که ما دعوت کرده بودیم عکس سلفی می‌گرفتید حالا می‌گویید کاری انجام نداده‌اید.

در ادامه جلسه فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به عنوان موافق استیضاح شهردار چند سوال مطرح کرد و گفت: اول از همه بگویم که حب و بغضی در استیضاح شهردار نیست چرا که همین‌ها به شهردار رای دادند و قومیت‌ها مد نظر نبود و اکنون هم مد نظر نیست.و آن چیزی که برای ما مهم است خدمات رسانی مطلوب به شهروندان است.

وی به موضوع دسترسی به پیاده‌ور و سواره‌رو در شهر یاسوج و مشخصا به موضوع بلوار جمهوری یاسوج اشاره کرد که تعلل صورت گرفته و اکنون باید زمین را چندین برابر قیمت گذشته از مالکین خریداری کرد.

وی گفت: از محل باز آفرینی شهری 21 میلیارد تومان و 13از اداره راه و شهرسازی برای توسعه خیابان جمهوری تزریق شده است اما هنوز کاری انجام نشده و زمین ها نیز هر روز گرانتر می شود.چرا تا کنون اقدامی نکرده اید؟

شهردار یاسوج هم در ادامه با بیان اینکه آقای نگین‌تاجی شما که در جلسه بازآفرینی شهری حضور نداشتید اطلاعی ندارید گفت: به خاطر اقدامات صورت گرفته در شهر یاسوج و اجرای پروژه‌های بازآفرینی، این شهر مقام دوم کشوری را بنا به گفته دبیرخانه بازآفرینی شهری که راه و شهرسازی است به همت همکاران خودمان و اقدام مشترکی که بین ما و راه و شهرسازی و فرمانداری بود به دست آوردیم.

وی به دلایل کسب این رتبه و موفقیت‌های شهر یاسوج در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: توانستیم با اقدام مشترک اعتبارات مربوطه را جذب کرده و پروژه‌هایی را تعریف کنیم و تصمیم گرفته شد که نواقص و عقب ماندگی‌های این طرح را در یاسوج در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم.

شهردار یاسوج گفت: در طرح چشمه نباتی و محله دولت‌آباد مشاور سریعا اقدامات لازم را انجام می‌دهد و ظرف و حتی طرح پیاده‌محور طالقانی را نیز شورای ترافیک استان در دستور کار قرار داده و پلیس راهور را مکلف کرده تا راه‌های جایگزین را سریعا اعلام کند تا مشکلی نباشد.

وی افزود: در بحث بلوار جمهوری توصیه‌هایی شد تا تیمی متشکل از شهرداری و راه‌ و شهرسازی و مجری بازآفرینی که مشخص شده به شکل ویژه با مالکان مسیر جمهوری وارد مذاکره شده و اقدام لازم را انجام دهند و با مشوق‌ها و راهکارهای دیگر نسبت به بازگشایی بلوار جمهوری هم اقدام لازم انجام شود.اما این کار هزینه بالایی دارد و نیاز هست به شهرداری برای اجرای این طرح و خیابان 45متری جدید کمک شود.

در سوال بعدی نگین تاجی گفت: چرا شهرداری قیر مربوط به شهرک‌های اقماری از محل باز آفرینی شهری را در جای دیگری مصرف کرده است؟

مقدم در پاسخ گفت: 25 درصد از معابر شهر یاسوج خاکی است لذا در جاهایی که نیاز بود قیر مورد نظر مصرف شد این قیر با تلاش برخی نمایندگان بالاخص آقای تاجگردون به استان داده شد و در محلاتی که نیاز بود و جاهایی که فرسوده شده بود کار آسفالت را انجام دادیم.شهرداری در بحث باز آفرینی نقش زیر سازی را دارد و بقیه کار ها با راه و شهرسازی است.در بعضی از جاها به خطر کم کاری دیگران چند بار زیرسازی انجام دادیم و این باعث ایجاد هزینه مضاعف برای شهرداری در پی داشته است.
نگین تاجی گفت:در برخی خیابان ها با وجود تعهد اهالی و عقب نشینی آن ها برای اجرای طرح باز آفرینی شهری متاسفانه آن یک سال است منتظر اجرای این طرح در آن خیابان ها هستند.

وی در ادامه سوالی در مورد کمیسوین ماده 100 و احکامی که صادر شده گفت:بیش از ۳٠٠رای در این کمیسیون صادر شد و چرا هیچ کدام از این احکام اجرا نشدند؟

شهردار در پاسخ گفت:ما در آرائی که صادر می شود هم ابهاماتی می بینیم و بعضی ساختمان ها با مواردی یکسان احکامی متفاوت صادر می شود و این یک معزل و بی عدالتی هست.اما با توجه به همه هماهنگی ها تعداد 40رای اجرا شده و حتی ما مامور خود را به خاطر اهمال در اجرا اخراج کردیم.عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان و مقاومت ساکنین از دیگر مشکلات انجام این کار بوده است.

در ادامه محمد رحیم دهرابپور نائب رئیس شورا ، سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفته و ابراز داشت : با توجه به سکوتم در نشست قبل و سوال و پاسخ های داده شده همان نشست کفایت می کرد .

وی افزود: باید از فضاهای پرسشگری برای توسعه ایجاد شود.

دهراب پور گفت: من دانش آموز بودم که ده یاسوج به عنوان شهر معرفی شد و بخش از مشکلات ان مربوط به گذشته بوده و ساماندهی خوبی در معضلات نشده است و سوال من این است که این روند باید تا چه زمانی ادامه داشته باشد. در لابلای این سوالات ، سوالهای کلیدی وجود داشت که بیان کننده مشکلاتی هستند .

دهراب پور در ادامه از رسانه ها خواست هر انچه را که به رفع مشکلات کمک کنند انعکاس دهند و خود را متهم نکنند .جامعه تشنه حقیقت است و رسانه در این خصوص رسالت سنگینی دارد .

وی افزود: بخش اعظمی از پاسخ ها من را قانع نکرد .برای من سوال است اول شورا پاسخ دهند که محدوه خدماتی شهر یاسوج در مقایسه با سال ۹۵ چه توسعه ای داشته و چه موانعی در توسعه وجود داشته است .

این عضو شورای شهر با اشاره به خیابان ۴۵ متری جنوب شهر که می توانست بخش زیادی از گره های ترافیکی را از بین ببرد گفت : انحراف ، جابجایی و تقلیل در این محور وجود دارد و این جای سوال است.معضلات این محور حل نشده نباید مشکلات این محور را تمام شده دانست.

او در ادامه به بحث منابع درامدی شهردار ورود پیدا کرده و گفت : چرا مجتمع فروش ماهی شهر یاسوج تعطیل شد و از ان تا کنون استفاده نشده است .به مخروبه های ساحلی می رسم و از شهردار می خواهم بپرسم علت صدور احکام میلیاردی بر علیه شهرداری چیست ، چرا بد دفاع شد ، ایا از عمد این دفاع انجام نشد .

وی با اشاره به دست داشتن و نفع برخی از اعضای شورای شهر از محل درامدهای شهرداری گفت: پاسخی نمی خواهم بشنوم، بحث مردم است و دوست نداشتم کار به اینجا کشیده شود.

نائب رئیس شورا افزود: پاسخ شهردار را در خصوص آبراه شهرک جوشکاران پذیرفتم اما تا کی باید موقتی باشد و نخواهیم یک طرح خوب اجرا کنیم .

شهردار یاسوج در پاسخ به دهراب پور گفت : ۸۵درصد توافقات ۴۵ متری جنوب شهر ، زیرسازی ، اسفالت ، کانال انجام شده و بر اساس طرح کار محور انجام شده است .در این دوره هیچ ملکی برای پرداخت بدهی داده نشده است و با توافق با مالکین توانستیم گام خوبی را در این خصوص برداریم .

وی با اشاره به بازارچه ماهی گفت : ما بر اساس قرارداد موجود از گذشته اقدام کردیم و بر اساس مصوبه شورای سلامت ، عدم پرداخت اجاره بها و پول اب و برق کار پلمپ انجام شد و اخیرا ستاد کرونا انرا به عنوان یک انبار در اختیار علوم پزشکی قرار داد .
شهردار گفت : احکام صادر شده مربوط به حتی ۲ یا ۳ شهر دار قبل بوده و تا جایی که امکان بوده دفاع کردیم .

وی با اشاره به ۲ هزار پرونده شهرداری مربوط به قبل در محاکم قضایی گفت: شهرداری به بیش از ۱۲ و نیم میلیارد تومان محکوم و از حساب ما برداشته شده است، آخرین حکمی که داشتیم مربوط به هفته گذشته در خصوص تیم فوتبال به میزان ۶۰۰ میلیون تومان بوده که حساب ما بسته شده است.

مقدم در خصوص ۲ پروژه بزرگ و نیمه کاره در شهر گفت : در خصوص پروژه تامین اجتماعی مصوبه ای برای ایجاد پارکینگ گرفتیم و سازمان کوثر حاضر به ادامه کار نیست و این ۲ پروژه تعیین تکلیف می شوند .

خوبانی پس از پاسخ های شهردار به سوالات دهراب پور دیگر عضو شورای شهر گفت : بر اساس تئوری پنجره شکسته در مدیریت شهری و عدم توجه به این پنجره می توان گفت عدم ترمیم باعث ایجاد معضل شود .

وی گفت: بحث مبلمان شهری در یاسوج معضلی در این شهر بوده و نیاز ضروری برای شهروندان است .

خوبانی مبارزه با فساد ، رانت خواری و قومیت گرایی را یکی از دستور کارهای این شورا عنوان کرد و گفت: تنها دلیل طرح سوال از شهردار خدمت به شهروندان است. روزمرگی در شهرداری مشهود بوده و چشم اندازی پیش بینی نشده است .

رئیس شورا در این نشست به فیلمی اشاره کرد و همه را به دیدن آن دعوت کرد که در نهایت فیلمی که مشکلات و نارسایی های موجود در شهر یاسوج را به نمایش در می آورد پخش شد.

مقدم در مورد پخش فیلم گفت:این کار را دیدن ته لیوان و نه فقط نیمه خالی لیوان میدانیم.ما مشکلات زیادی داریم و باید کار بشود.22کیلومتر در حوزه جمع آوری در دفع آب های سطحی کار کردیم و می گوییم 25 درصد خیابان ها خاکی هستند.حدمات خوبی داده شده و لی کافی نیست.در شرف آباد خیلی از خیابان ها اسفالت شدند.ما باید کار های انجام شده را هم نشان می دادیم.در برخی بستر های فضای سبز اصلاح و ترمیم و رفع کچلی شدند.

مقدم در مورد پارک بانوان گفت:نهاد های نظارتی دستور داده اند با توجه به اشرافیت زیاد جمع شود.

شهردار در مورد جاده فاضلاب گفت:این خیابان از ۳٠متر شروع و به 6متری ختم می شود و عقب نشینی ها انجام نشده است.

دهرابپور در مورد طرح های ترافیک میدان عدل و خیابان ستارخان و رهاکردن مصالح در چند ماه گذشته گفت و خواستار پیگیری آن شد.

وی ادامه داد:اعتقاد دارم بیش از 70درصد برخی مناطق شهر یاسوج هنوز خاکی هستند و اگر هم آسفالت شده جلوی خانه شورا،مدیر کل یا مسئول شهرداری بوده است و جایی را سراغ دارم که دوسال پیشروکش شده ولی باز هم این اقدام جدیدا انجام شده است.

دهرابپور خطاب به آشنا گفت ما وکیل مردم هستیم و شهردار نیز وکیل و مدافع نمی خواهد و خود باید جوابگوی سوالات باشد.

دهراب‌پور ابهاماتی را درباره جمعه بازار جدید یاسوج مطرح کرد و گفت: به نظر می‌آید در واگذاری زمین این مکان جدید رانتی وجود داشت که هدایت اکبری دیگر عضو شورای اسلامی با بیان اینکه من کارشناس بانک صادرات هستم، اظهار کرد: در واگذاری زمین به سرمایه گذار جمعه بازار جدید یاسوج قانون کاملاً رعایت شده و هیچ گونه تخلفی صورت نگرفته و همه مراحل واگذاری زمین قانونی بوده است.

نستهن مقدم شهردار یاسوج با بیان اینکه جمعه بازار فعلی یاسوج بمبی هست که هر چه سریعتر باید خنثی شود، اظهار داشت: باید دست به دست هم دهیم جمعه بازار فعلی را ساماندهی کنیم، هر چند اقداماتی در این راستا هم صورت گرفته است.

مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا شهرداری یاسوج در راه اندازی تیم فوتبال با وجود قوانین و مصوبات تعلل می‌کند؟ مطرح کرد که نسهتن مقدم شهردار یاسوج در این باره گفت: از لحاظ قانونی همچنین چیزی وجود نداشت. اگر قرار است دو باره قراردادهای زیر زمینی شکل بگیرد، تو را به خدا نکنید. این تیم دو باره شکل بگیرد و با عده‌ای قراردادهای هنگفت منعقد شود، بعد دو باره نه آشی بماند با جایش.

مقدم تاکید کرد: به لحاظ قانونی ما نمی‌توانیم تیم داری کنیم و سازمان شهرداری ها ما را منع کرده است.

با پایان یافتن سوالات مقرر شد از ابتدا یکی از مخالفین استیضاح و در بعد یکی موافقین این امر صحبت های خود را ارائه دهند و بعد اعضاء در مورد استیضاح شهردار رای گیری کنند.

فرشید احمدی‌کیش به عنوان مخالف استیضاح نستهن مقدم صحبت‌‌های خود را با سلام به خبرنگاران شروع کرد و اینکه برخی از کسانی که در نشست بودند خبرنگاران نیستند که از رئیس شورای شهر انتظار می‌رفت اجازه حضور این افراد را نمی‌داد.

او پرسش و پاسخ از شهردار را حق اعضای شورای شهر دانست و افزود: دو جلسه فشرده پرسش و پاسخ از شهردار طی ۱۰ روز برگزار شد که این حق اعضا است اما جلسه برگزار کردن در دوره‌ای که جهان درگیر کرونا است صحیح نیست و در استان ما برای ارامش مردم این جلسه یک ماه آینده برگزار می‌شد.

این عضو شورا در خصوص میزان تحقق بودجه که یکی از سوالات اعضای شورای شهر بود، گفت: بودجه یک پیش‌بینی است و ممکن است تحت عوامل مختلف تحقق پیدا کند یا تحقق نیابد، اما اینکه چرا ۱۰۰ درصد اعتبارات شهرداری تخصص نیافت به خاطر سیل، زلزله و کرونا بوده و یک موضوع امنیتی اینکه خود اعضای شورا به مردم گفتند فعلا به شهرداری مراجعه نکنند.

وی به حقوق پرسنلی نیروهای شهرداری اشاره کرد و گفت: در زمان مقدم حقوق پرسنلی تحقق پیدا کرد و همه معاونین شهردار با تخصص در پست‌ها منصوب شدند و ۹۰ درصد شرایط احراز نیروها در زمان شهردار رعایت شده است.

عضو شورای شهر با انتقاد از عدم حضور رئیس شورای شهر در نشست کمیسیون ماده ۵ گفت: پل شهرک جوشکاران در این نشست مورد انتقاد بود اما در همان روزهای اول اعضای شورای شهر با لوله‌ها عکس گرفتند و عکس‌هایش موجود است، اگر مخالف بودید چرا همان روزها به عنوان عامل بازدارنده تذکر داده نشد و در جلسه شورا مطرح نشد.

احمدی‌کیش با بیان اینکه برخی تغییر کاربری‌ها در حیطه شهرداری نیست، گفت: تغییر کاربری چشمه نباتی و حد فاصل پل اصفهان و سی‌سخت در حوزه اختیار شهرداری نیست و فقط مجری است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر با بیان اینکه با مردم روراست باشیم افزود: از یک طرف می‌گوید حقوق کارگران پرداخت نشده و معوقه دارند از طرفی می‌گوید چرا این پول را به فلان سازمان یا اداره داده‌اید در حالی که شهردار باید ابتدا پرداخت حقوق پاکبان، نیروهای خدماتی را در اولویت قرار دهد.

احمدی‌کیش به خدمات عمرانی شهردار هم اشاره کرد و با طرح این سوال که پل چهارم بشار در زمان تشکیل شورای پنجم چند درصد پیشرفت داشته عنوان کرد: پل سوم بشار ۱۵ سال به طول انجامید اما در زمان مقدم شهردار یاسوج به نتیجه رسید و بقیه آن را به نام خودشان تمام کردند.

وی به اقدام ارزشمند مقدم در آزادسازی ۴۵ متری بنسنجان و شرف‌آباد پرداخت و گفت: البته ادامه کار این پروژه نواقصاتی هم دارد، کارخانه بازیافت یاسوج در زمان شهردار یاسوج بود ما نباید چشم بر روی این خدمات ببندیم این کارخانه نه تنها برای شهر یاسوج بلکه برای شهرستان‌های اطراف هم می‌تواند مثمرثمر باشد.

وی به پیگیری شهردار برای راه‌اندازی سینما در یاسوج اشاره و با بیان اینکه ۸۰۰ هزار متر مربع اسفالت در یاسوج صورت گرفت، عنوان کرد: ۸۶۰ تابلوی نام‌گذاری معابر خدمت دیگری از شهرداری یاسوج است و نصب دستگاه پایش تصویری، برگزاری جشنواره دیوارنگاری، اضافه شدن ناوگان حمل و نقل بخشی از خدمات مقدم در شهرداری یاسوج است.

اما محمد‌رحیم دهراب‌پور دیگر عضو شورای شهر به عنوان موافق استیضاح شهردار با بیان اینکه از اصل قضیه دور شدیم و به حاشیه رفتیم گفت: قوی‌ترین قوانین جمهوری اسلامی قانون مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اختلاف میان اعضای شورای شهر گفت: عشق و علاقه‌ای در شهرداری برای کار و خدمت نیست و از سوی دیگر ما شهرداری می‌خواهیم که قوین قدرت نه گفتن را داشته باشد البته نمی‌گویم چماقی و پلیسی برخورد کند بلکه وظیفه‌اش را انجام دهد.

دهراب‌پور گفت: سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که از شهردار حمایت کنیم تا اینکه در زمستان فضای به سمتی پیش رفت که به این نتیجه رسیدیم که شهردار باید تغییر کند و ما ۵ نفر تصمیم به تغییر شهردار گرفتیم و زمینه استیضیاح هم فراهم شد.

وی خطاب به شهردار گفت: جایگاه‌ها قائل به اشخاص نیست این چند سال که شما شهردار بودید اختلاف‌ها کم که نشده بیشتر شده و ادامه پیدا کرده است، اقای مقدم اگر صلاح می‌دانید برای اینکه اختلاف در شورا برداشته شود و خودتان هم راحت شوید و نگویم عزل شدید محترمانه استعفای خود را اعلام کنید. بعد از آن هم با هم دوست خواهیم بود .

این عضو شورا خطاب به اعضای مخالف استیضاح شورای شهر گفت: آنهایی که مخالف استیضاح هستند آیا ادامه این روند به صلاح شهر نیست و ایا می‌خواهند حمایت خود از مقدم را ادامه دهند؟

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد پاسخ‌هایی که شهردار یاسوج داده قانع نشد گفت: هیچ حب و بغض و مسائل سیاسی و طایفه‌ای در استیضاح شهردار نبوده است.
ما نستهن مقدم با بیان اینکه به هیچ عضو شورا نگفتم به من رای بدهید، گفت: به اعضای شورای شهر گفتم دلایل استیضاح را به مردم بگوید چون کم کاری نگردم و از وظایفم تخطی نکردم.

وی عنوان کرد: اگر شورای شهر از دست من عاجز است مردم هم از دست این شورا عاجزاند شما می‌خواهید شورا را نجات دهید من به دنبال نجات مردم هستم و مردم متوجه شدند در این دوره شورای شهر علی‌رغم مشکلات اقتصادی چه خدماتی ارائه شده است.

در پایان با ترک جلسه از سوی شهردار که طبق قانون انجام گرفت اعضاء در مورد استیضاح وی رای گیری کردند و این اصتیضاح با رای چهار عضو از هفت نفر صورت گرفت اما چون بر اساس قانون برای عزل شهردار رای دو سوم اعضای شورا لازم هست این امر صورت نگرفت و نستهن مقدم در سمت خود ابقاء شد.

لازم به ذکر است مسعود خوبانی،محمد رحیم دهرابپور،علی اکبری تبار و فرشاد نگین تاجی چهار عضو استیضاح کننده شهردار و نیز سید هدایت اکبری،فرشید احمدی کیش و کیوان آشنا اعضای موافق با ادامه کار نستهن مقدم در شهرداری یاسوج بودند.