اعمال اجاره بهاء ۱۵ درصدی در کهگیلویه و بویراحمد/عدم صدور حکم تخلیه مستاجرین در ایام کرونا
اعمال اجاره بهاء ۱۵ درصدی در کهگیلویه و بویراحمد/عدم صدور حکم تخلیه مستاجرین در ایام کرونا

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو با اشاره به مصوبه ۱۵ درصدی افزایش اجاره بها گفت: همه واحدهای مشاور املاک موظف به اعمال و رعایت ۱۵ درصد هستند

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب  افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره بهاء در کهگیلویه و بویراحمد نگرانی‌هایی را برای مردم به ویژه مستاجرین به همراه داشت و درخواست آنها از رسانه‌ها پیگیری این وضعیت بود.

شبکه استانی دنا و برنامه زنده بی‌تعارف شب گذشته با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی و رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو به این موضوع پرداخت.

در ابتدا عنایت رضایی رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو غیربومی‌ها را مسبب افزایش اجاره بها دانست و افرود: غیربومی‌هایی که برای اجاره و خرید خانه به استان می‌آیند باعث افزایش اجاره بها شده‌اند.

وی با اشاره به مصوبه افزایش ۱۵ درصدی اجاره بها در شهرهایی مانند یاسوج گفت: همه ۶۰۰ مشاور املاک سطح استان از روز چهارشنبه ۲۵ تیر ملزم به رعایت و اعمال این ۱۵ درصد هستند و باید نرخ مصوب را در معرض دید مردم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه مشاورین املاک و خودرو به تنهایی نمی‌توانند سرکشی از ۶۰۰ واحد را انجام دهد، افزود: نیازمند حضور دستگاه قضا و همچنین تعزیرات حکومتی برای سرکشی از مشاورین املاک به جهت رعایت ۱۵ درصد افزایش اجاره بها هستیم

در ادامه براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نظارت جدی و مستمر برای رعایت ۱۵ درصد اجاره بها از روز چهارشنبه صورت می‌گیرد، گفت: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باید تعداد خانه‌های خالی شناسایی شود که متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد این کار صورت نگرفته است.

این مسوول عنوان کرد: خانه‌های خالی در صورتی که شناسایی شوند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند لذا ادارات ثبت اسناد و املاک و مسکن و شهرسازی استان کار شناسایی این واحدها را انجام دهند.

صالحی به قرار دادهای سوری هم گریزی زد و با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم کوچکترین قولنامه سوری نوشته شود، عنوان کرد: در صورت مشاهده چنین موضوعی حتما برخورد می‌کنیم.

وی به مشکلات مستاجرین در این ایام هم اشاره‌ای داشت و افزود: چیزی به‌نام تخلیه منزل نداریم حتی دادگستری استان هم اعلام کرده در این شرایط هیچ قاضی حکم تخلیه مستاجری را صادر نمی‌کند.

صالحی عنوان کرد: تعزیرات حکومتی قولنامه‌ها را بررسی می‌کند، همچنین سایت‌هایی که باعث آشفتگی در بازار مسکن می‌شوند شناسایی خواهند شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: سقف در پروانه کسب املاک برداشته شده اما به دلیل آشفتگی و مشکلاتی که در استان وجود داشت معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان ورود کرده و سقف مشخص شده است/فارس