افتتاح بیمارستان لیکک همچنان نامعلوم است
افتتاح بیمارستان لیکک همچنان نامعلوم است
فریاد جنوب؛ بیش از ۸ سال از کلنگ‌زنی بیمارستان ۳۲ تختخوابی لیکک می‌گذرد اما همچنان این بیمارستان به بهره‌برداری نرسیده و مردم چشم انتظار وعده خوشحال کننده مسئولان هستند و چاره‌ای بجز انتظار کشیدن ندارند.

 پایگاه خبری تحلیلی فریاد جنوب ؛ گزارش سید مصطفی گنجی ؛ بیش از ۸ سال از کلنگ‌زنی بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی می‌گذرد و با وجود اعلام زمان‌های مختلف برای افتتاح این پروژه از سوی مسئولان استانی اما همچنان این بیمارستان به بهره‌برداری نرسیده و مردم این شهرستان همچنان چشم انتظار وعده خوشحال کننده مسئولان هستند و چاره‌ای بجز انتظار کشیدن ندارند.

شهرستان بهمئی با جمعیتی بیش از ۶۵ هزار نفر در فاصله ۳۵۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است و باوجود ذخایر عظیمی از نفت و گاز و معادن ارزشمند اما همواره به عنوان یکی از شهرستان‌های محروم کهگیلویه و بویراحمد لقب گرفته است.

شهرستان بهمئی طی گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی به دلایل متعددی از قطار توسعه و عمران و آبادانی عقب مانده و این عقب‌ماندگی در تمامی حوزه‌ها ملموس و آشکار است و بیان آنها و روایت قصه دردها و رنج‌های مردم این منطقه بجز حسرت چیز دیگری در بر ندارد.

توزیع عادلانه امکانات رفاهی، بهداشتی و آموزشی یکی از ابتدایی‌ترین ضروریات‌های هر جامعه‌ای است و بهره‌مندی مردم از این امکانات، حق طبیعی آنها بوده است اما مردم شهرستان بهمئی با گذشت بیش از ۴ دهه از عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی تاکنون از داشتن یک بیمارستان و مرکز درمانی مجهز محروم بودند و این نتیجه عدم تعهد و مسئولیت‌پذیری مسئولان شهرستانی و استانی و نمایندگان طی سال‌های گذشته تاکنون است.

مردم شهرستان بهمئی و بخش‌ها و روستاهای آن به دلیل مسافت طولانی این شهرستان با شهرستان‌های همجوار خود و حتی مرکز استان و نبود مراکز درمانی، جهت مداوای بیماران خود مصائب و مشکلات زیادی را پشت‌سر گذاشتند و در تمامی این سال‌ها بخاطر عمق این محرومیت دردها و رنج‌های بیشماری را تحمل کردند.

پس از گذشت سالها تحمل رنج و مشقت‌های فراوان بالاخره در سال‌های ابتدایی دولت یازدهم، محرومیت شهرستان بهمئی و نبود بیمارستان در این شهرستان شهیدپرور مورد توجه مسئولان وقت قرار گرفت و در اسفندماه ۹۳ در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع و با زیربنای ۴ هزار مترمربع و با اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد ریال پروژه احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان بهمئی کلنگ‌زنی شد تا بارقه امید در دل‌های خسته و رنجور مردم دیار قهرمان خیز بهمئی زنده شود.

اما این تازه آغاز راه بود و احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان بهمئی تنها وعده‌ای بود که از سوی مسئولان داده شد. با روی کارآمدن مجلس یازدهم شورای اسلامی، نماینده سابق کهگیلویه به این پروژه شتاب بخشید و درصد زیادی از پروژه را به جلو برد و در طی ۴ سال بیش از ۶۵ درصد از عملیات احداث بیمارستان را انجام داد اما این پروژه تکمیل نشد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با سفر رئیس جمهور دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال گذشته و اعزام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به عنوان نماینده ویژه دولت در شهرستان بهمئی، در پایان سفر مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ۳۲ تختخوابی مصوب شد.

محمد غلام نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بیمارستان لیکک یکی از مطالبات بحق مردم شهرستان بهمئی بوده که با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته شد که از نظر فیزیکی آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: بخش زیادی از تجهیزات و ملزومات این بیمارستان آماده نصب بوده و بخش دیگر نیز از محل هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا مشکلات جزیی این طرح برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مورد نیاز این مرکز درمانی تنها از طریق برگزاری آزمون جذب می‌شوند.

به گزارش فریاد جنوب، علیرغم وعده‌های داده شده تاکنون اما بیمارستان لیکک همچنان افتتاح نشده و طبق آخرین وعده داده شده قرار است این بیمارستان ۳۲ تختخوابی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و پس از گذشت سالها چشم انتظاری سرانجام کام مردم این شهرستان شیرین شود.

باتوجه به صحبتهای غلام‌نژاد امیدواریم ظرف کمتر از ۶ ماه آینده مشکلات جزیی این مرکز درمانی برطرف شده و چشم انتظاری مردم شهرستان بهمئی بسر رسیده و بالاخره بیمارستان لیکک به بهره‌برداری برسد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب