افتتاح و بهره‌برداری ۳۴۵ کلاس درس طی مهرماه امسال در کهگیلویه و بویراحمد
افتتاح و بهره‌برداری ۳۴۵ کلاس درس طی مهرماه امسال در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۱۲۰ فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی در آستانه آغاز سال تحصیلی خبر داد.

به گزارش فریاد جنوب از یاسوج، رضا حسینی نیک با اشاره به افتتاح طرح‌های آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ۱۲۰ طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی در قالب ۳۴۵ کلاس درس و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان مهر ۱۴۰۲ در مناطق مختلف استان افتتاح و به بهره‌برداری می رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح شهید پناهی مبنی بر جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز که از برنامه های دولت سیزدهم است، افزود: با مشارکت بنیاد برکت ۷۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز روستایی که بیشتر در مناطق محروم استان قرار داشتند جمع آوری و مهر ماه امسال دیگر مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در سطح استان نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح ۱۲۳ کلاس درس با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان به فضا‌های آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

حسینی نیک با اشاره به طرح شهید عجمیان مبنی بر تعمیر و تجهیز میز و صندلی‌های قدیمی و فرسوده و شاداب سازی مدارس استان، تصریح کرد: ۷۰۰ میلیون تومان مبلغ اولیه به این طرح اختصاص داده شد که توانستیم این میزان را جذب کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: در قالب طرح شهید عجمیان بیش از ۳ هزار صندلی و میز و اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان رنگ خریداری شده و برای زیباسازی و شاداب کردن فضای مدارس در اختیار گروه‌های جهادی قرار داده شد.

وی تاکید کرد: بنا را بر این گذاشتیم که مهر ماه امسال هیچ مدرسه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلی در زمینه تجهیزات نداشته باشد و هنرستان‌ها و خوابگاه‌های دانش آموزی هم در اولویت قرار دارند.

حسینی نیک افزود: همچنین ۱۸۰ دستگاه کامپیوتر، دستگاه کپی و پرینتر تهیه و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفته و در مراسمی توزیع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دهه اول مهر ماه امسال، خوابگاه‌های دانش آموزی استان رصد و تعدادی پتو، تخت و ملافه بین آن‌ها توزیع خواهد شد و نمی‌گذاریم که دانش آموزی در این زمینه مشکلی داشته باشد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی