افزایش هشدار دهنده مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
افزایش هشدار دهنده مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مرگ ۵۰ نفر در سال گذشته و ۱۰ نفر در سه ماهه امسال به دلیل سوء مصرف مواد مخدر در خصوص مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر هشدار داد.

به گزارش فریاد جنوب از یاسوج، کامروز امینی در نشست با خبرنگاران گفت: در بحث معاینات بالینی سال گذشته ۲۲ هزار ۳۵۸ پرونده در کل کشور صورت گرفته و ۷.۴ درصد کاهش داشته است اما متاسفانه در این خصوص سه سال متوالی است که نسبت به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه اول را در معاینات سرپایی داریم که شاخص ما ۳ هزار و ۵۰ نفر است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در نزاع دسته جمعی سال قبل  ۶ هزار۴۰۸ مورد مراجعه کننده داشتیم که این آمار ۴.۷ درصد کاهش را شاهد هستیم که ۴ هزار نفر مرد و بیش از یک هزار نفر خانم بودند که رتبه ما دهم کشور است و سیر نزولی قابل توجهی داریم.

وی در بحث مصدومین تصادفات سوانح رانندگی گفت: ۴ هزار ۳۳۸ مورد مراجعه کننده بوده که نسبت به سال قبل ۱۲.۶ درصد کاهش داشتیم. از این تعداد ۳ هزار نفر آقا و ۱۲۵۰ نفر خانم بودند رتبه چهار کشور نسبت به جمعیت را در مصدومین سوانح رانندگی داریم.

وی با اشاره به فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر گفت: متاسفانه ۵۰ مورد فوت سوء مصرف مواد مخدر داشتیم که ۱۰۸.۳ درصد رشد داشته که یک هشدار جدی است ۳۹ نفر آقا ۱۱ نفر خانم بودند رتبه استان نسبت به جمعیت ششم کشور است.

این مسوول همچنین به این نکته اشاره کرد که در سه ماهه امسال فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ۱۰ مورد بوده در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۹ مورد مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ثبت شده است.

امینی در ادامه به معاینات بالینی سه ماهه امسال اشاره کرد و گفت:  امسال جمع کل معاینات بالینی ۴ هزار و ۵۱۵ مورد معاینه بوده که نسبت سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در پرونده با موضوع نزاع ۱۳۷۹ نفر مراجعه کننده شامل ۱۱۲۰ نفر آقا و بقیه خانم بودند که در مقایسه با سال قبل ۶.۲ درصد افزایش داشته است. مصدومین حوادث رانندگی ۸۷۷ مورد بوده که ۲۶ درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در بحث اجساد ۱۳۵ مورد جسد به پزشکی قانونی ارجاع شد که ۱۰۷ آقا و ۲۸ خانم بودند که ۱۶.۷ درصد کاهش را شاهد هستیم.ضمن اینکه ۴۳ مورد فوتی ناشی از حوادث رانندگی ثبت شده که ۳۷ نفر آقا و ۶ مورد خانم بودند که ۲۴.۶ کاهش را شاهد هستیم.

وی با اشاره به کاهش غرق شدگی  افزود: دو مورد غرق شدگی در سه ماهه امسال داشتیم و از ۷ مورد به ۲ مورد رسیده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: ۱۲ پرونده قصور پزشکی در کمیسیون بررسی شد که ۶ پرونده منجر به رای محکومیت شد و ۶ پرونده دیگر تبرئه شدند.

  • منبع خبر : فارس