امام جمعه پاتاوه:بعضی از مقدس مابان ومدعیان تبلیغ دین،به نام دین با همه چیز به جنگ بر می خیزند
امام جمعه پاتاوه:بعضی از مقدس مابان ومدعیان تبلیغ دین،به نام دین با همه چیز به جنگ بر می خیزند

خبر فریادجنوب:  حجت الاسلام والمسلمین سیدرحمت الله سیادت ظهرامروز«۱۲خردادماه»درخطبه های نمازجمعه بخش پاتاوه ضمن سفارش خودونمازگزاران به رعایت تقوای الهی بابیان اینکه،تقوا و نشاط و شادی در سبک زندگی اسلامی می باشدبه درخواست موعظه ابوذر غفاری(رض)از پیامبر اسلام«ص» که عرض کرد:  یا رسول الله (ص ) مراموعظه فرمایید،آن حضرت فرمودند: تو را به تقوای الهی […]

خبر فریادجنوب:

 حجت الاسلام والمسلمین سیدرحمت الله سیادت ظهرامروز«۱۲خردادماه»درخطبه های نمازجمعه بخش پاتاوه ضمن سفارش خودونمازگزاران به رعایت تقوای الهی بابیان اینکه،تقوا و نشاط و شادی در سبک زندگی اسلامی می باشدبه درخواست موعظه ابوذر غفاری(رض)از پیامبر اسلام«ص» که عرض کرد:

 یا رسول الله (ص ) مراموعظه فرمایید،آن حضرت فرمودند:

تو را به تقوای الهی سفارش می کنم که سرچشمه همه چیز است.بر تو باد به تلاوت قرآن و زیادی یاد خدا ،چرا که سبب می‌شود تا فرشتگان در آسمان تورا را یاد کنند و در زمین برای تو چراغ هدایت است.

خطیب جمعه به نقل سخنی ازشهید مطهری«رض»افزود:

 بعضی از مقدس مابان و مدعیان تبلیغ دین،به نام دین با همه چیز به جنگ بر می خیزند،شعار شان این است اگر میخواهید دین داشته باشی، به همه چیز پشت پا بزن دنبال مال و ثروت نرو، حیثیت و مقام راترک کن، زن و فرزند را رها کن ،ازعلم بگریزکه حجاب اکبر و مایه گمراهی است،شادمباش و شادی نکن،ازخلق گریزان و به انزوا پناه ببر.

 لذایکی از مختصات دین اسلام این است که همه تمایلات فطری انسان را در نظر گرفته است،درنتیجه شادی جزوفطریات بشر می باشد.

وی ازلسان مبارک امام موسی کاظم علیه السلام تصریح کرد:

 سعی کنید اوقات خود را به چهار بخش تقسیم نمایید،بخشی را به مناجات با خدا – بخشی را به کار و تلاش برای امرار معاش و کسب درآمد حلال-بخشی را به روابط اجتماعی-بخشی را برای لذت بردن ازامور حلال مادی و معنوی قرار دهید و با این بخش چهارم،است که شما می توانید به سه بخش دیگر رسیدگی کنید.

 حجت الاسلام سیادت به نقل ازحضرت امام علی علیه السلام بابیان اینکه وقتی روز شادی در اختیار تو قرار گرفت، از آن دوری نکن،گفت:

 چرا که وقتی در دست روز اندوه قرار بگیری،از تو صرفنظر نخواهد کردو پیامبر اسلام(ص) فرمودند:به درستی که شاد کردن مومنان دوست داشتنی ترین کارها در نزد خدای متعال است.انواع شادی در اسلام،شادی های پسندیده وشادی های ناپسند.

حجت الاسلام سیدرحمت الله سیادت درخطبه سیاسی نمازباذکریک خبرخوشحال کننده برای مردم بخش بزرگ پاتاوه اظهارداشت:

بنده از همان روزهای اول معارفه ام،جهت ارتقاء این بخش،به شهرستان،از طریق مدیران استانی وکشوری،مطالبه خانواده های شهدا،پدران و مادران و جوانان این منطقه را دنبال و پیگیری نمودم،که بحمدلله موفق شدم،دهستان سادات محمودی به بخش و این بخش به شهرستان درمهرماه سال«۱۴۰۲»قطعی گردید.

حجت الاسلام سیادت ازهمه کسانی که در ارتقاء بخش بزرگ استان به شهرستان همکاری نموده اند،ازجمله وویژه مهندس هاشمی مهرمعاون سیاسی و امنیتی استاندار تقدیر و تشکرکرد.

امام جمعه در بخش دوم خطبه سیاسی نمازباتسلیت مناسبت«۱۴خرداد» سالگردرحلت جانگداز امام خمینی سلام الله علیه،وتبریک انتخاب شایسته رهبر معظم انقلاب،خلف صالح حضرت امام زمان عج به ذکرسخنان امام خمینی«رض»در خصوص فضایل رهبری معظم انقلاب اظهارداشت:

من آقای خامنه ای را بزرگ کردم کسی که آوای دعوت او به صلاح وسداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است،او سربازی درجبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات ،راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین سیاست،ایشان یک نعمتی است که خداوند به ما داده است و خورشید انقلاب است.

سیادت به بیان آرمان های بزرگ امام خمینی ازلسان رهبرعالیقدرانقلاب پرداخت و گفت:

مبارزه با استکبار جهانی-حفظ قاطع درخط نه شرقی ونه غربی،استقلال حقیقی وهمه جانبه ملت ایران-خودکفایی به معنای کامل-پافشاری فراوان برحفط اصول دینی وفقه اسلامی _ایجادوحدت وتوجه به ملتهای مسلمان مظلوم دنیا-ایجادقسط وعدل درجامعه اسلامی-حمایت بی دریغ وهمیشگی ازمستضعفان -عزت بخشیدن به اسلام و ملت های اسلامی و مرعوب نشدن در مقابل قدرت های جهانی می باشند.به حول وقوه الهی و رهبری حکیمانه رهبر معظم و وحدت ملت و مسئولین،اقتدار نیروهای مسلح،تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی نموده ایم‌.

 امام جمعه در بخش سوم خطبه به مناسبت«۱۵خرداد» سالروز قیام خونین مردم وزندانی شدن امام خمینی سلام الله علیه به دست ماموران ستم شاهی درسال «۱۳۴۲ش»را تسلیت و بیان داشت:

حماسه ۱۵ خرداد حلقه وصل نهضت‌های ملت ایران شد.در تمام اعصار حیات بشری اجتناب از طاغوت، میثاق مشترک رهبران الهی وامتها برای تحقق سعادت و خوشبختی انسان ها است. ملت ایران در مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی،با بلوغ سیاسی و بصیرتی،نهضت های تکاملی را انجام داده و الگوی تمامی مظلومان عالم شد.انقلاب اسلامی،ثمره نهضت های تکاملی معاصر هم چون نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه،نهضت ملی شدن نفت و قیام ۱۵ خرداد بوده است.

حجت الاسلام سیادت درفرازپایانی خطبه ها از تمامی مردم بخش پاتاوه در برگزاری جشن های باشکوه دهه کرامت تقدیر و تشکروازحضرات معصومین علیهم السلام،درخواست اجروپاداش برای مردم را مسئلت کردند.

  • منبع خبر : روابط عمومی ورابط رسانه ای نهاد امامت جمعه بخش پاتاوه