امام جمعه کهگیلویه : ضرورت احداث کشتارگاه طیور در کهگیلویه | وضعیت بهداشتی نامطلوب کشتارگاه دهدشت | سلامت مردم نباید فدای نگاه های درون بخشی شود
امام جمعه کهگیلویه : ضرورت احداث کشتارگاه طیور در کهگیلویه | وضعیت بهداشتی نامطلوب کشتارگاه دهدشت | سلامت مردم نباید فدای نگاه های درون بخشی شود
امام جمعه شهرستان کهگیلویه، گفت: وضعیت بهداشتی کشتارگاه دهدشت نامطلوب است و جاهایی با اغماض از کنار او رد می‌شوند، نباید سلامت مردم فدای نگاه های درون بخشی شود چون سلامت اولویت اول مردم است.

به گزارش فریاد جنوب از دهدشت، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در دیدار رئیس دامپزشکی کهگیلویه و جمعی از پرسنل این اداره، اظهار کرد: حیات و امنیت غذایی جامعه در گرو زحمات دامداران است.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه با اشاره ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه نگاه جامعه به دامپزشکی، عنوان کرد: نگاه جامعه نسبت به دامپزشکی هنوز به نگاهی که همراه با خلاقیت و درک متناسبی از زحمات دامپزشکی باشد تبدیل نشده است و این جریان به فرهنگ سازی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مهم ترین وظیفه دامپزشکی، تامین امنیت غذایی جامعه است، تصریح کرد: در مجموعه دامپزشکی یک‌هزار و ۷۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که نیروهای این مجموعه در خط مقدم مبارزه با بیماری های دامی هستند.

امام جمعه دهدشت عنوان کرد: توجه به نیروی انسانی کیفی و مطلوب یکی از نیازهای مهم و ضروری دامپزشکی است و با توجه به اینکه تقریبا نیمی از جمعیت عشایری استان در شهرستان کهگیلویه است نیازمند توجه مدیر کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی و ارائه خدمات مطلوب هستند.

وی با اشاره به ضرورت احداث کشتارگاه طیور در شهرستان کهگیلویه، گفت: تولید طیور در کهگیلویه بسیار خوب است اما به دلیل نبود کشتارگاه در این شهرستان، طیورهای تولید به شهرستان‌های اطراف فرستاده می‌شود و بعد از کشتار دوباره به دهدشت برمی‌گردند.

وحدانی فر با اشاره به وضعیت بهداشتی نامطلوب کشتارگاه دهدشت، تصریح کرد: جاهایی با اغماض از کنار او رد می‌شوند، نباید سلامت مردم فدای نگاه های درون بخشی شود چون سلامت اولویت اول مردم است و حتما باید در این باره تصمیمی عاجل گرفته شود.

وی با اشاره به ناموفق بودن بخش خصوصی و دامپزشکی در مسئله سلامت، تصریح کرد: بخش خصوصی و دامپزشکی در مسئله سلامت موفق عمل نکرده و نمی تواند موفق شود چون فقط بحث مالی خود را در نظر می گیرند و هیچ توجه و نگاهی به دامدار ندارند.

امام جمعه کهگیلویه، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی که نتواند خدمات مورد نیاز و کافی ارائه دهد و رقابتی هم در آن وجود نداشته باشد پس موفقیتی ندارد زیرا به هر قیمتی که بخواهند و به دلخواه خود قیمت گذاری می‌کنند و دامدار مجبور است که بفروشد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی