انتقال «ارژنگ» مثالی بارز از اخلاق مداری رضاتوفیقی و نشان دادن منش اصلاح طلبی
انتقال «ارژنگ» مثالی بارز از اخلاق مداری رضاتوفیقی و نشان دادن منش اصلاح طلبی

فریاد جنوب؛ امکان ندارد نام «اردوان ارژنگ» بیاید و کسی دانشگاه یاسوج و سرنوشتی که بر آن گذشت در ذهنش خطور نکند، بورسیه‌های حاشیه‌ساز و جنجال آفرین، تجمع‌های دانشجویی و همه حوادث آن دوران خاطراتی هست که با نام ارژنگ عجین هستند، حتی بعضی‌ها شکست هدایت‌خواه را افرادی همانند ارژنگ می‌دانند. غلام محمد زارعی خود […]

فریاد جنوب؛ امکان ندارد نام «اردوان ارژنگ» بیاید و کسی دانشگاه یاسوج و سرنوشتی که بر آن گذشت در ذهنش خطور نکند، بورسیه‌های حاشیه‌ساز و جنجال آفرین، تجمع‌های دانشجویی و همه حوادث آن دوران خاطراتی هست که با نام ارژنگ عجین هستند، حتی بعضی‌ها شکست هدایت‌خواه را افرادی همانند ارژنگ می‌دانند. غلام محمد زارعی خود در مصاحبه‌ای از برکناری «ارژنگ» خبر داد.

اما اخیراً  مطلبی در فضای مجازی منتشر شد به قول یکی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج که؛ «هفته گذشته سید ضیاالدین رضاتوفیقی که در انتخابات سال ۹۲ رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و در انتخابات سال ۹۶ ریاست ستاد حسن روحانی را بر عهده داشته است در دیداری که با دکتر احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج داشته در اتفاقی عجیب و نادر مصرانه خواستار موافقت دکتر عریان با انتقال دائمی اردوان ارژنگ از دانشگاه یزد به دانشگاه یاسوج شده است.
بر طبق اخبار واصله؛ دکتر احمد عریان موافقت خود را با بازگشت دکتر ارژنگ به دانشگاه یاسوج اعلام داشته و روند اداری و مکاتبات آن را آغاز کرده است.
سید ضیا الدین رضا توفیقی که متولد کهگیلویه می‌باشد دبیر حزب مجاهدین انقلاب اسلامی بود که بعد از انحلال آن رئیس حزب اتحاد ملت استان کهگیلویه و بویراحمد شده است؛ نامبرده به عنوان پدر جریان اصلاح طلبی در استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته می‌شود. دکتر اردون ارژنگ که متولد کهگیلویه می‌باشد رئیس اسبق دانشگاه یاسوج بین سال‌های 84 تا 92 می‌باشد که یکی از نیروهای صاحب نظر ستار هدایت خواه می‌باشد که دوران مدیریت ایشان با فضای بسته سیاسی اجتماعی و بورسیه‌های معروف در کشور شناخته می‌شود. و به تازگی نیز زمزمه‌های جایگزینی  ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به جای دکتر کرم جانی پور نیز شنیده می‌شود. احمد عریان، رئیس فعلی دانشگاه یاسوج اندیشه اصلاح طلبی دارد که در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی ریاست دانشگاه خلیج فارس بوشهر ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ را بر عهده داشت.

شنیده‌ها حاکی از این است که حمایت «رضا توفیقی» در راستای گرفتن تأیید صلاحیت خود برای یکی از جایگاه‌های استراتژیک استان می‌باشد. لازم به ذکر است که در بین فعالان سیاسی و احزاب اصلاح طلب اقای رضا توفیقی به عنوان طرف مشورتی استاندار  جدید اقای کلانتری شناخته می‌شود.»

این مطلب سبب شد تا گفت‌وگوی کوتاهی با سید ضیاء رضاتوفیقی رئیس ستاد حسن روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری داشته باشیم، او گفت: «من از دکتر عریان خواستم که با انتقال ایشان موافقت کند.»
رضا توفیقی تصریح کرد: «دلیلش این است؛ کسی که سال‌ها عضو هیئت علمی اینجا بود و حدود ۸ سال رئیس این دانشگاه بود، حق دارد در این دانشگاه تدریس کند و کسانیکه با این کار مخالف هستند از اصولگریان تندرو بدترند.»
وی گفت: «ضمناً اصلاح طلبان دانشگاه یاسوج با انتقال ایشان مخالف نیستند و نبودند.»
این چهره شاخص اصلاح‌طلبی بیان کرد: «خدا را شاهد می‌گیرم زمانی که من سفارش ایشان را کردم مطلقاً به فکر تأیید صلاحیتم برای مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی نبودم»

بنا بر تحقیقات میدانی ، عده‌ای از «مخالفان تندرو» ارژنگ که عمدتاً از یک طایفه‌ی خاص که دانشگاه را متعلق به خودشان می‌دانند، و مخالف حضور ارژنگ در دانشگاه یاسوج هستند. به هر نحوی که شده است می‌خواستند، اصلاح طلبان را مخالف آمدن ارژنگ به دانشگاه یاسوج معرفی کنند و خودشان را زیر سایه این اقدام ناپسند پنهان کنند که «رضا توفیقی» دست آنها را خواند و مانع این کار شد، چرا که رضا توفیقی معتقد است که «از جمله منش‌های اصلاح طلبانه این است که حقوق کسی ضایع نشود.» وقتی که اقدامات مخالفان سر سخت ارژنگ کارگر نیفتاد، پروژه پیوستن «رضا توفیقی» به ارژنگ را راه بیندازند، برای اینکه «سید رضا توفیقی» را تخریب کنند.