انهدام باند سارقان مسلح احشام در کهگیلویه و بویراحمد | دستگیری ۹ سارق و کشف احشام مسروقه
انهدام باند سارقان مسلح احشام در کهگیلویه و بویراحمد | دستگیری ۹ سارق و کشف احشام مسروقه
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از انهدام باند سارقان مسلح احشام در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، سردار کیقباد مصطفایی امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های دامپروری و عشایری کشور است که همه ساله با آغاز فصل کوچ یک از نگرانی های عشایر کوچ رو، جابجایی و صیانت از دام‌هایشان است.

وی افزود: در این رابطه امسال همزمان با آغاز فصل کوچ دستورات لازم را جهت هوشیاری به منظور همکاری با عشایر به رده های تابعه ابلاغ کردیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پلیس آگاهی استان طی برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این زمینه موفق شد باند ۵ نفره سارقان احشام که بطور مکرر مرتکب سرقت احشام و دام شده بودند را شناسایی کند.

وی عنوان کرد: قبل از شناسایی این باند با همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی، محل اختفای سارقان را شناسایی کرده و در فرصت مناسب باند پنج نفره سارقان احشام را در یکی از محورهای مواصلاتی استان دستگیر کردند.

سردار مصطفایی ادامه داد: از این سارقان دو دستگاه خودرو وانت نیسان سایپا و تعداد ۳۱راس احشام مسروقه کشف و ضبط شد و به پلیس آگاهی استان انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پس از انجام تحقیقات فنی و بازجویی های لازم، مشخص شد که این تعداد با گروه دیگری که مدت زیادی به کار سرقت فعالیت دارند، در ارتباط هستند که پلیس اقدامات لازم را برای شناسایی گروه مرتبط انجام داد و مشخص شد که بامداد ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ (هفته گذشته) پس از انجام سرقت ماموران پلیس در مسیر این باند اقدام به ایست و بازرسی کردند که باند سارق در دو دستگاه خودروی سواری به پلیس نزدیک شده و در نهایت با ایست ماموران مواجه شدند.

مصطفایی تاکید کرد: متاسفانه سارقان نه تنها به ایست ماموران توجه نکردند بلکه بصورت مسلحانه به سمت ماموران شلیک کردند که در پی این اقدام یک مامور پلیس آگاهی استان مجروح شد و به همین علت این سارقان با اقدام مقابل پلیس رو به رو شدند و پس از شلیک پلیس به سمت چرخ های خودروها و پنجری خودروها، سارقان مجبور به پیاده شدن و فرار به سمت کوه‌های اطراف شدند.

وی بیان کرد: در ادامه دو نفر از سارقان در حین فرار بدلیل بی توجهی به فرمان پلیس با شلیک پلیس زمین گیر و دو نفر دیگر نیز دستگیر شدند و به مقر پلیس آگاهی استان انتقال یافتند که از این سارقان اشیاء مسرقه دیگر نیز به دست آمده است.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون سارقان در بازداشت پلیس هستند تا تحقیقات تکمیلی در این رابطه انجام شود.

مصطفایی افزود: در مجموع در رابطه با این دو باند، ۹ نفر سارق و یک مال‌خر دستگیر شدند، عنوان کرد: تعدادی از این سارقان هنوز فراری هستند که پلیس در تلاش برای دستگیر آنهاست.

وی به عشایر و دامداران توصیه کرد؛ به آموزش ها و تذکرات پلیس جهت جلوگیری از سرقت توجه کنند و از تردد در ساعت شب که میزان آسیب دیدگی را بالا می برد، خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به سارقانی که فعالیت های مجرمانه ای را در جامعه انجام می دهند و موجب کاهش احساس امنیت عمومی می شود، هشدار داد؛ بدانند پلیس با چشمان بیدار و گوش‌های شنوا فعالیت‌های آنها را تحت رصد و کنترل دارد و مطمئنا در صورت وقوع اعمال مجرمانه از سوی این دسته افراد، از چنگال قانون گریزی نخواهند داشت و در کمترین زمان ممکن دستگیر و تحویل مراجع قانونی می شوند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : ایسنا