بازار مرغ کهگیلویه و بویرحمد به ثبات می رسد
بازار مرغ کهگیلویه و بویرحمد به ثبات می رسد

فریاد جنوب،یاسوج؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف سه الی چهار روز آینده قیمت مرغ و تخم مرغ در این استان به ثبات خواهد رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریاد جنوب،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف سه الی چهار روز آینده قیمت مرغ و تخم مرغ در این استان به ثبات خواهد رسید.

سالار حسین پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و ورشکستگی بسیاری از واحدهای مرغداری متاثر از این بیماری در استان، از سوی دیگر افزایش نرخ ارز و بالا رفتن قیمت نهاده های دامی و در نهایت کاهش تولید و افزایش تقاضا همگی از عوامل تاثیر گذار در افزایش قیمت مرغ در استان بوده اند.

وی افزود: می توان قیمت مرغ در استان را بر اساس سیاست های تنظیم بازار کشور به قیمت تعادلی ۱۵۰ هزار ریال برگرداند، اما هم اینک بازار استان به دلیل نظام مند نبودن عرضه و تقاضای مرغ از مرغ خالی شده و مشکل تامین آن در استان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قیمت مرغ در بازار روز گذشته ۱۸۵ هزار ریال، امروز ۱۷۷ هزار ریال و مقرر شده فردا به قیمت ۱۶۹ هزار ریال عرضه شود و با برنامه ریزی های انجام شده، این روند کاهش قیمت همچنان ادامه خواهد داشت.

حسین پور ابراز داشت: هم اینک قیمت تخم مرغ به ازای هر کیلوگرم آن حدود ۱۲۸ هزار ریال است که تلاش می شود هر چه سریع تر به قیمت تعادلی ۱۱۰ هزار ریال رسانده شود.

وی تاکید کرد: در مجموع سطح عمومی قیمت کالاها کمی نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخشی از از این افزاش قیمت به موضوع تحریم های ظالمانه و نرخ ارز و از سوی دیگر طمع سودجویان و اخلال گران در بازار بر می گردد و در این باره وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در این باره به جد با این متخلفان برخورد قاطع داشته باشد.

بر اساس آخرین آمار، ظرفیت تولید تعداد ۹۰ واحد مرغداری فعال در استان کمتر از ۳۰ تن در روز است، این در حالی است که میزان مصرف روزانه استان حدود ۴۷ تن است.

هم اینک از مجموع ۱۴۵ واحد مرغداری در سطح استان ۵۵ مورد آن راکد است

  • نویسنده : علیرضا یزدان دوست
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا