بازگشت عدالت در بویراحمد ودنا با مهدی روشنفکر
بازگشت عدالت در بویراحمد ودنا با مهدی روشنفکر
ایشان به عنوان یک نماینده انقلابی و مردمی به میدان آمدتا بدون ذره ای وابستگی به افراد واحزاب و بدون ذره ای محافظه کاری،با شجاعت وآزادگی تمام، صدایی رسا برای مردم و محافظی قدر بر مصالح نظام اسلامی باشد و با اندیشه عدالتخواهی مدافع حقوق مستضعفین باشد..چرا که عدالتخواهی آنقدرمهم ودارای جایگاه راهبردی است که مقام معظم رهبری میفرمایند؛ گفتمان عدالت یک گفتمان اساسی است وهمه چیز ماست'!! و مهدی روشنفکر به خوبی میداند که اندیشه عدالتخواهی بایدباعمل همراه باشد وعملی همسو با اندیشه عدالتخواهی است،که حاکی از مبارزه با تبعیض و فقروفساد باشد..

بسم الله الرحمن الرحیم..
[إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ] رعد۱۱

(خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها به خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند.)

انقلاب اسلامی از اوایل نهضت اسلامی،قائل به مردم سالاری،شایسته سالاری ودخیل دانستن مردم درتعیین سرنوشت کشور بوده و سکان هدایت کشور را به دست مردم ومنتخبینِ ازسوی آنها سپرده است..
همانطور که دراوایل انقلاب با عملی نادر،مردم را در پذیرش وعدم پذیرش جمهوری اسلامی مختار ساخت، و بدین صورت جمهوری اسلامی رای عقلی وقلبی مردم رامتوجه خود دید..

پایگاه تحلیلی خبری فریاد جنوب faryadejonoob.ir

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
برهه ای از زمان که دشمن کمافی السابق با همه ی پتاسیل هاوبا بکارگیری همه ظرفیت های رسانه ای وسیاسی،در پی کاهش مشارک مردم درانتخابات مجلس یازدهم بود و در پی این هدف خبیثانه از هیچ تلاشی دریغ نکرد،به امید اینکه با کاهش احتمالی مشارکت مردم دراین انتخابات،اعلام به ثمردهی درخت فشار بکند! که هدف دشمن از طرح این فشار حداکثری،ایجاد دوگانه گی بین حکمیت ومردم،باحربه ی تحریم اقتصادی بود وهمزمان باتشدید تحریم ها،دشمن به دنبال خطای ادراکی و القای این انگاره ناصحیح بود ” که باعث وبانیِ مشکلات اقتصادی،حاکمیت اسلامی است ومردم میتوانند با فاصله گرفتن ازنظام وخشک کردن درخت انقلابی گری موجود در وجود خود،شاهد کاهش تحریم ها وتالی تلو آن شاهد رفاه بیشترباشند ”
اما ؛ به لطف خدای متعال وبابصیرت مردم ومشارکت آنها درانتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که خود حاکی از وحدت وهمدلی وبیانگرعزت واقتدار ملی است ودرنهایت با خروجی این انتخابات(که منتخبینِ مردم،نمایندگانی انقلابی واستکبار ستیز هستند)،دشمن بیش از پیش متوجه روحیه عدالتخواهی وانقلابی گری ملت ایران شد..
صلاحیت اخلاقی ؛
نماینده مردم ضمن اعتقاد به اسلام ناب محمدی،باید شخصیتی ولایت پذیر ومعتقد به قانون اساسی در نظام اسلامی باشد،همانطور که رهبری عظیم الشان فرموده اند؛ (درنظام جمهوری اسلامی علاوه برکفایت علمی وسیاسی، کفایت اخلاقی واعتقادی هم لازم است)
چراکه وجود داشته،افرادی که کفایت سیاسی وتوان مدیریتی داشته اندولی بعلت فقدان کفایت اخلاقی،درگیر رانت وفسادشده اند..
و بوده اند کسانی که باشعار انقلابی گری راهی مجلس شده اند،اما در تصمیم گیری های مهم دست به محافظه کاری زده و یا منفعت شخصی را برمصلحت نظام مقدم دانسته و به خطا رفته اند‌‌..

مهدی روشنفکر شخصیتی مطلوب ومقتدر که مجهز به دو بالِ (تخصص؛ درسیاست ،مدیریت وعمل) و (تعهد؛در پایبندی به قانون اساسی واصل ولایت پذیری)است..
و انتظار این توان سیاسی ومدیریتیِ آغشته به اخلاق از وی،برگرفته از مدیریت بی آلایش ومسئولیت پذیری ایشان در طی خدمت صادقانه اش به نظام واعتقاد ایشان مبنی بر ولایت پذیری وملزم دانستن خود براعتقاد کامل به لوازم نظام اسلامی است..

دشمن شناسی؛
بعضی افراد هستند که ملاحظه دشمن را میکنند، و از یاد می‌برند که باید ملاحظه ملت را کردو ملاحظه خداراکرد.دشمن دشمن است و خصلت دشمن این است که هر چقدر تو ملاحظه کنی و عقب نشینی کنی، دشمن جلو تر می آید
نماینده مردم، باید ضمن شناخت دشمنان انقلاب اسلامی، متوجه افراد و گروههای وابسته به جریان غرب زده باشد.
که فقدان این نگرش در شخصیت نماینده، نتیجه ای همانند برجام و رای دادن به FATFرا در پیش خواهد داشت…

مهدی روشنفکر که از سنین نوجوانی و در دوران هشت سال دفاع مقدس، شناخت و رویارویی با دشمن را به خوبی درک کرده ، با تکیه به این تجربه و برای پاسداری از خون شهیدانی همچون برادر خود (شهید قباد روشنفکر)،به درستی بر خود واجب و لازم میداند که دغدغه مصلحت نظام و ملت را داشته باشد و در دشمن شناسی و مرزگذاری با دشمن بسیار دقیق باشد..

شجاعت وعدالت خواهی ؛
ازویژگی های مهم یک نماینده مطلوب برای مجلس شورای اسلامی،اقتدار وشجاعت دراظهارنظر،تصمیم گیری ورای دادن است،بلاشک در دوره چهار ساله مجلس،طرح ها ولوایح مختلفی بررسی میشوند که بعضاََ تامین کننده منافع شخصی افراد و گروه های خاص است…

مهدی روشنفکر از ابتدای مسیر حرکت خود،با ایجاد یک علقه و وحدت خاص دربین مردمان بویراحمد واحد،آمده بود تا با عزمی راسخ،صحت نگرش خود را به اثبات برساند..
ایشان به عنوان یک نماینده انقلابی و مردمی به میدان آمدتا بدون ذره ای وابستگی به افراد واحزاب و بدون ذره ای محافظه کاری،با شجاعت وآزادگی تمام، صدایی رسا برای مردم و محافظی قدر بر مصالح نظام اسلامی باشد و با اندیشه عدالتخواهی مدافع حقوق مستضعفین باشد..چرا که عدالتخواهی آنقدرمهم ودارای جایگاه راهبردی است که مقام معظم رهبری میفرمایند؛ گفتمان عدالت یک گفتمان اساسی است وهمه چیز ماست’!!
و مهدی روشنفکر به خوبی میداند که اندیشه عدالتخواهی بایدباعمل همراه باشد وعملی همسو با اندیشه عدالتخواهی است،که حاکی از مبارزه با تبعیض و فقروفساد باشد..

توجه به معیشت مردم؛
با توجه به جنگ اقتصادی، بن بست برجام و بازگشت بیش از پیش تحریم ها، شرایطی دشوار برای مردم ایجاد شده است و در ادامه؛ چیزی که نمک به زخم مردم شده، عدم توجه وعدم شفافیت و همراهی مسئولین با مردم است.
که در این شرایط بیشترین پیگیری متوجه نمایندگان مجلس است، چرا که نماینده مردم هستند و هر کجا که دولت غفلت کرده،باید در رابطه با حقوق تضعیف شده مرم مطالبه گری کنند..
یک نماینده انقلابی و مردمی باید وکیل مردم باشد، نه اینکه وکیل الدوله باشد، یا به دنبال منافع شخصی خود و گروه های وابسته..
مهدی روشنفکر که خود از جنس همین مردم است و محرومیت ها و محدودیت هاو محصوریت ها را درک کرده است، به خوبی میداند که باید نماینده و فریاد رسای مردم درصحن علنی مجلس شورای اسلامی باشد..

جوانگرایی:

همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم میفرمایند:(چشم امید من به شما جوان هاست).تجربه ثابت کرده، در این 40سال هرگاه به اندیشه جوانان متخصص و متعهد، اعتماد کرده ایم، بن بست ها را پشت سر گذاشته و اقتدار و عزت نظام اسلامی را نمایان ساخته ایم..همانگونه که جنگ تحمیلی را باجوانان پیروز شده ایم..
روشنفکر که خود در سنین نوجوانی و جوانی در دفاع مقدس، در مقابل استکبار دست به ماشه برد،به درستی میداند که از تفنگ همت جوانان متخصص و متعهد ایران زمین صدای خدمت و موفقیت برون می آید..

بهنام دانائیان