با هدف کمک به امر مقدس مدرسه سازی بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه وبویراحمد برگزار گردید+تصاویر
با هدف کمک به امر مقدس مدرسه سازی بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه وبویراحمد برگزار گردید+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ،در آئینی با حضور خیرین از داخل و خارج از استان ،مسئولین، فرهنگیان و گروه‌های مختلف مردم جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد در سال شهید ایزدپناه یاسوج برگزار گردید براساس همین گزارش ؛مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بعدازظهر چهارشنبه در این آیین گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ،در آئینی با حضور خیرین از داخل و خارج از استان ،مسئولین، فرهنگیان و گروه‌های مختلف مردم جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد در سال شهید ایزدپناه یاسوج برگزار گردید

براساس همین گزارش ؛مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بعدازظهر چهارشنبه در این آیین گفت: تا پیش از این ۱۹ ‌جشنواره خیرین مدرسه ساز در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

جهان محرابی با بیان اینکه دوره های شانزدهم و هفدهم در تهران برگزار شد، افزود: این جشنواره با هدف جلب مشارکت بهتر و شناخت پتانسیل ها و ضعف های زیرساختی استان در مرکز برگزار شد.

محرابی با اشاره به کمک های خیرین خاطرنشان کرد: طی چهار ساله اخیر ۶۰ میلیارد تومان مجموع تعهد خیرین بوده است.

محرابی افزود: از مجموع تعهدات چهار سال اخیر خیرین ۷۰ درصد آن محقق شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به اجرای ۶۰ پروژه در استان، از ایجاد ۳۱۴ کلاس درس در قالب این پروژه ها خبر داد.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶۹۴ کلاس درس غیر استاندارد در استان وجود دارد.

هادی زارع پور افزود: از مجموع ۸۶۰۲ کلاس درس استان، ۳۵۳۸ کلاس مستحکم و ۱۴۱۶ کلاس نیاز به تخریب دارند.

زارع پور با بیان اینکه ۳۸۷۲ کلاس درس در استان غیر مقاوم است، ابراز داشت: در مجموع ۳۰۱۵ آموزشگاه در استان فعال است.

هادی زارع پور افزودند ،براساس یافته های پژوهشی ۷۰%فضای آموزشی با یادگیری در ارتباط هست که خوشبختانه تاکنون خیرین مدرسه ساز دراستان ۴۰۰هزارکلاس درس ساخته اند

وی با تاکید براینکه بر اساس آمار سال تحصیلی ۹۶- ۹۷ در مجموع ۱۵۳ هزارو ۶۷۰ دانش آموز در استان مشغول به تحصیل است، عنوان کرد: ۷۴ هزارو ۲۱۱ دانش آموز این حوزه را دختران تشکیل می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۱۱۹ هزار و۸۳۹ دانش آموز استان در مدارس دولتی و ۳۳ هزار و۸۳۳ نفر در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیلند.

وی افزود: بر اساس این آمار ۷۷.۹۷ دانش آموزان در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیلند.

زارع پور گفت: شهرستان بویراحمد با ۵۹ هزارو۸۵۷ دانش آموز بیشترین و لوداب با ۲۴۲۳ دانش آموز کمترین تعداد دانش آموزان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  مجموع مناطق آموزشی استان را ۱۴ ‌منطقه عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساختی و تجهیزاتی در بخشهایی از این مناطق ضروری است.