برگزاری اولین جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شهر یاسوج در سال 99/احتمال تغییر المان های برخی میادین
برگزاری اولین جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شهر یاسوج در سال 99/احتمال تغییر المان های برخی میادین
وی گفت:هر کدام از متخصصینی که در جلسه حضور دارند در یک کارگروه عضو خواهند شد و در حوزه تخصصی خود به نظرات و پیشنهادات و ارایه آن در کمیسیون خواهند پرداخت.

فریاد جنوب_جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شهر یاسوج در محل سالن جلسات شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب،اولین جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی یاسوج در سال 99به ریاست فرشاد نگین تاجی و حضور رئیس شورا، معاون راه و شهرسازی استان، مدیران شهرداری و تعدادی از معماران و شهرسازان صاحب نظر استان برگزار شد.

در این جلسه که به منظور بحث و تبادل نظر در جهت ارتقاع وضعیت معماری،سیما و منظر و شهرسازی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برقرار شد ابتدا مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی این شهر گفت: شهر یک موجود زنده و در حال تکامل است و رشد بی رویه شهر نشینی مشکلات زیادی را هم برای شهر و هم شهروندان به وجود بیاورد.همان طوری که انسان نیاز به آب و غذا دارد شهر نیز نیاز به متخصصینی دارد که این شهر را احیا کند و شادابی و نشاط را در آن به وجود آورند.

خوبانی ادامه با انتقاد از جانمایی برخی میادین شهر گفت:بعضی از کار های انجام شده در این حوزه تخصصی و علمی نبوده است.مثلا میدان هفت تیر سازه های پایداری همچون میدانی که در همدان هست و شهرهای دیگر طراحی شده باید اینجا هم به کار گرفته می شد.

وی از چالش های پیش رو در این زمینه نیز گفت و نسبت به عدم ارائه طرح از سوی معماران و شهرسازان به شورا و شهرداری انتقاد کرد.

فرشاد نگین تاجی رئیس کمیسیون در ادامه گفت:در ادوار مختلف شورای شهر انگیزه ای برای حرکت در مسیر و مصوبات معماری و شهرسازی وجود نداشته است در شورای ما نیز مشکل وجود داشت اما اکنون می خواهیم این رویه را تغییر دهیم و با همتی که شورای شهر و کمیسیون معماری و شهرسازی به یاری خداوند این و بقیه را تغییر خواهیم داد.

نگین تاجی افزود:هدف از تشکیل جلسه این است که از فکر و اندیشه معماران و شهرسازان استفاده و کارگروه هایی در حوزه های مختلف تشکیل شود.در شورا بنده پیشنهادی دادم که کمیته های به اسم گرافیک شهری و فضای سبز،معماری و طراحی شهری و شهرسازی و برنامه ریزی شهری تشکیل شود.

وی گفت:هر کدام از متخصصینی که در جلسه حضور دارند در یک کارگروه عضو خواهند شد و در حوزه تخصصی خود به نظرات و پیشنهادات و ارایه آن در کمیسیون خواهند پرداخت.

رئیس کمیسیون گفت:هدف ما از تشکیل این جلسه این است که ما بتوانیم از نظرات کارشناسانه در این حوزه ها استفاده کرده و طرح هایی را ارائه دهیم.مجموعه حاضر ترکیبی از متخصصینی که ایده می دهند،شورای شهر که آن ایده را مصوب می کند و شهرداری که وظیفه اجرای آن را بر عهده دارد.

علی اکبری تبار دیگر عضو شورا نیز گفت:با توجه به دیدار های چهره به چهره با معماران و شهرسازان برجسته یاسوج و ابراز نگرانی ها و دغدغه های که این متخصصین داشتند با همفکری دوستات در شورای شهر بر ان شدیم که با تشکیل این کمیسیون از نظرات آن ها بهره مند شویم و ایده هایشان را در شورا مطرح و تصویب کنیم.

وی گفت:چند مورد ضروری در این حوزه شهر یاسوج وجود دارد و امیدواریم تا پایان سال این کمیسیون چند خروجی مهم دارند.

اکبری تبار در نظری جالب گفت:شهر یاسوج از قامت پایتخت طبیعت خارج و تبدیل به شهری دارای هرج و مرج و بی نظمی شده است.با توجه به نرخ مهاحرت بالا در این شهر می طلبد مسعولین استانی یه طرح جامع ارائه دهند تا از این وضعیت خارج شود.

وی افزود: مسائل و مشکلاتی در بحث حاشیه نشینی داریم و اجرای طرح تفضیلی نیز به تعویق افتاده است.

در ادامه چند تن از متخصصان حوزه معماری و شهرسازی به بحث،تبادل نظر و ارائه ایده پرداختند.

پایان این جلسه مقرر شد سه کارگروه معماری و طراحی شهری،شهرسازی و برنام ریزی شهری و نیز سیما.منظر و گرافیک شهری تشکل شود و هر کدام در حوزه های خود به بحث، تبادل نظر و ارائه ایده بپردازند و نتیجه کار آن ها در جلسات ماهانه کمیسیون معماری و شهرسازی مطرح شود.