برگزاری برنامه ویژه محفل اُنس با قرآن در دهدشت | امام جمعه کهگیلویه: کار فرهنگی را باید به متخصص آن سپرد | وحدانی فر: عملکرد ارزشمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در اجرای برنامه های فرهنگی + تصاویر
برگزاری برنامه ویژه محفل اُنس با قرآن در دهدشت | امام جمعه کهگیلویه: کار فرهنگی را باید به متخصص آن سپرد | وحدانی فر: عملکرد ارزشمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در اجرای برنامه های فرهنگی + تصاویر
ویژه برنامه محفل اُنس با قرآن در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با حضور قاریان برجسته بین‌المللی در دهدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، عبدالکریم عبودی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه محفل اُنس با قرآن در دهدشت، اظهار کرد: محفل قرآنی بهار در بهار شهر دهدشت در ادامه برگزاری محافل قرآنی در سطح شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

وی افزود: اُنس با قرآن باعث تزکیه نفس و روح می‌شود و اگر تک تک افراد جامعه با قرآن مأنوس شوند، یعنی جامعه‌ای پاک و منزه خواهیم داشت و بسیاری از آسیب‌ها خود به خود دفع می‌شوند و هرگاه ما به قرآن و ائمه اطهار پناه ببریم تمامی مشکلات ما حل می شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه خاطرنشان کرد: ویژه برنامه محفل قرآنی بهار در بهار روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ساعت ۱۷ در مصلی شهر دیشموک و ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در مسجد جامع شهر قلعه‌رئیسی، روز جمعه ۱۷ فروردین ساعت ۱۷ در حسینیه شهر سوق و ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در مسجد صاحب‌الزمان شهر دهدشت برگزار شد.

قائم‌ مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری این محفل معنوی، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ماه مبارک رمضان میزبان دو گروه سفیران اهل بیت از شهر قم بود که در دهدشت، دیشموک و چاروسا برنامه‌های مختلفی اجرا کردند.

خوب پور با اشاره به تداوم برنامه‌های فرهنگی در دهه کرامت در سطح استان، خاطرنشان کرد: بسترسازی فعالیت‌های فرهنگی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در این محفل باشکوه قرآنی، اظهار کرد: باید روزانه از قرآن بهره ببریم، البته به لطف خداوند رحمان جامعه ما روز به روز نسبت به قرآن هوشیارتر و بیدارتر می‌شوند و اندیشه کردن در قرآن، کلید نجات انسان و تقرب به خداست.

امام جمعه کهگیلویه افزود: اهتمام به قرآن، ترویج فرهنگ قرآن و تکریم مبلغان، مروجان و قهرمانان قرآنی باعث رواج قرآن در جامعه می‌شود و باید تکریم معنوی، اخلاقی و مالی صورت بگیرد، دلها و زبان اینها عزیزند چون با قرآن مأنوسند و شاکریم این توفیق حاصل شد این محفل اُنس با قرآن را در خدمت خادمان و حاملان قرآن از حرم کریمه حضرت معصومه(س) باشیم و خوش آمد عرض کرده و از این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی، تصریح کرد: جامعه‌ای که با قرآن مأنوس می‌شود مشکلاتش برطرف می‌شود و خیلی از باب‌های هدایت الهی به روی آن جامعه باز می‌شود، قرآن کتاب معرفت و برکت است و کتاب انقلاب اسلامی ماست، قرآن الفاظ و مفاهیمش از ذات اقدس الهی است و باید در آن غور و تدبر و جستجو کرد و این جز با انس با قرآن رخ نمی‌دهد.

امام جمعه کهگیلویه ضمن انتقاد از دستگاه‌هایی که با فرهنگ و ارشاد اسلامی موازی کاری می‌کنند، گفت: به نهادها و سازمان ها توصیه می‌کنم به کار تخصصی خودشان برسند، در حوزه تخصصی خود کار کنند و باید کار را به متخصص و کاردان واگذار کرد، کارهای فرهنگی، هنری و ادبیاتی را بگذارید فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهد که حوزه کاری و تخصصی خودشان است.

حجت الاسلام وحدانی فر خاطرنشان کرد: از مدیر کل محترم جناب درخشان، معاونت ایشان آقای خوب پور و رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه آقای عبودی که مدیری خلاق و فعال است، تشکر می‌کنم و همچنین از فرماندار محترم که در برگزاری این برنامه همکاری داشتند و صدا و سیما که پوشش خوبی در این محافل قرآنی داشت نیز تشکر و قدردانی می‌کنم و از وقتی زمام امور فرهنگی استان به یک مدیر کل جوان انقلابی متخصص و متعهد واگذار شد، کارهای فرهنگی به خوبی انجام گرفت و هرگاه ما امور را به جوانان متعهد، متخصص و آشنا با کار و درون سازمانی بدهیم، پیشرفت را می‌بینیم و این کسب رتبه اول فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور، به دلیل همین انتخاب درست بود و از همه این عزیزان تشکر می‌کنم که رمضان و بهار ما را با قرآن شروع کردند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی