برگزاری نخستین یادواره شهدای روحانی در کهگیلویه
برگزاری نخستین یادواره شهدای روحانی در کهگیلویه
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: یادواره شهدای روحانی روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه در گلزار شهداء دهدشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در نشست هماهنگی نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان گفت: امیدواریم شهیدان این حادثه با اسوه و الگوی خودشان حاج قاسم محشور شوند و هر چه سریع تر انتقام خون این زائران گرفته شود.

وی بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد کمیته های کنگره شهدای استان تشکیل شد، گفت: یکی از این کمیته ها یادواره شهدای روحانی بود.

عبودی، از شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران به عنوان سه شهرستان میزبان برگزاری یادواره شهدای روحانی نام برد و افزود: با محوریت ائمه جمعه در مراکز شهرستان ها و بخش ها این یادواره ها برگزار خواهد شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه قرار است یادواره شهدای روحانی را نسبت به سنوات گذشته متفاوت تر برگزار شود گفت: دومین یادواره شهدای روحانی بهمن ماه در گچساران و سومین یادواره در یاسوج برگزار خواهد شد.

سید علی‌اصغر پوربهشت در این نشست، نقش روحانیت در دفاع مقدس را پر رنگ خواند و گفت: ۱۲ هزار طلبه روحانی به جبهه حق علیه باطل رهسپار شدند که از این تعداد چهار هزار ۳۶۳ نفرشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی در ادامه از این تعداد، ۴۳ شهید در سمت امام جمعه، ۱۰۳ شهید در پست فرماندهی، ۱۲۴ شهید آر پی چی زن، ۴۳ شهید تخریب چی و ۷۲ شهید غواص عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پنجشنبه ۲۱ دی ماه یادواره شهدای روحانی در گلزار شهداء دهدشت برگزار می‌شود.

وی مقام شهدا را والا دانست و هدف از برگزاری این یادواره ها را زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا عنوان کرد و افزود: لذا جوانان و عموم مردم با شهدا الفت بگیرند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در نشست هماهنگی نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، اظهار کرد: اگر می‌بینید در سالروز شهادت شهید سلیمانی مردم این‌چنین به میدان می‌آیند این بدان معنی است که انقلاب و یاد شهدا برای آن‌ها با ارزش است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: اگر دشمن به زائران سردار سلیمانی رحم نمی‌کند به دلیل آنست که می‌داند برگزاری این یادواره ها و پاسداشت خون شهدا چه ترس و لرزه‌ای بر اندام شان می‌اندازد.

وحدانی فر خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در کرمان نشان داد که مردم همچنان عاشق ادامه راه ایثار و شهادت هستند.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهر دهدشت اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا است که پای سفره ی پر برکت نظام با اقتدار و باعظمت جمهوری اسلامی ایران نشسته‌ایم.

وی تصریح کرد: دشمن با این برنامه‌هایی که طراحی کرده کار را به جایی نخواهد برد و شک نکنید موفق هم نخواهد شد، همانطور که امام راحل فرمودند بکشید ما را، ملت ما بیدار تر می‌شود.

حجت‌الاسلام وحدانی فر اضافه کرد: با طراحی این برنامه ها نه تنها از اراده ما کمتر نمی‌شود بلکه اتحاد و همدلی ما بیشتر خواهد شد.

امام جمعه دهدشت خواستار همکاری‌های لازم جهت باشکوه‌تر برگزار شدن یادواره شهدای روحانی شهرستان های چهارگانه شد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی