برگزاری ۹۶ عنوان برنامه در هفته بسیج در شهرستان کهگیلویه
برگزاری ۹۶ عنوان برنامه در هفته بسیج در شهرستان کهگیلویه
فرمانده سپاه کهگیلویه با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج امسال "بسیج امید ملت ایران است" گفت: تعداد ۹۶ عنوان برنامه در هفته بسیج امسال در سطح شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه به مناسبت برگزاری هفته بسیج باحضور خبرنگاران و فعالان حوزه اطلاع رسانی در سالن کنفرانس سپاه دهدشت برگزار شد.

سرهنگ پاسدار سید علی اصغر پوربهشت با تبریک میلاد زینب کبری(س) اسوه صبر و استقامت و تبریک روز پرستار اظهار کرد: امسال چهل و چهارمین سال تأسیس بسیج را پشت سر می‌گذاریم، نهالی که در ۵ آذرماه سال ۵۸ به دست امام راحل بنیان گذاشته شد و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که جهان اسلام از آن بهره می‌برند.

فرمانده بسیج مقاومت کهگیلویه، افزود: اگر جبهه مقاومت اسلامی امروز با دست خالی به صورت پنجمین ارتش قدرتمند جهان سیلی می‌زند و مردم یمن با تمامی محرومیت‌ها و محدودیت‌ها در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند، همه اینها ناشی از تفکر بسیجی است که امام راحل آن را بنیان نهاد.

وی با اشاره به مأموریت‌های بسیج در عرصه‌های مختلف، گفت: مأموریت بسیج متناسب با نیاز مردم تعریف شده و هر زمانی که نیاز باشد به عنوان اولین یگان وارد میدان می‌شود، بسیج یک شبکه گسترده فرهنگی اجتماعی است که در سطح دنیا هیچ مانندی ندارد.

سرهنگ پوربهشت با بیان اینکه بسیج طی یک سال گذشته در بحث اغتشاشات و به ویژه در بحث جهاد تبیین نقش پر رنگی ایفا کرده است، عنوان کرد: طی یک سال گذشته بیش از یک‌هزار جلسه روشنفکری و جلسات تبیینی در محلات و مساجد و تکایای شهرستان کهگیلویه برگزار شده که نقش بسیار خوبی در مهار اغتشاشات داشته است.

وی ادامه داد: مهمترین بُعد عملکردی بسیج، بعد فرهنگی است و یکی از اقدامات مهم بسیج در این زمینه، ترویج فرهنگ ایثار بوده که به خوبی در این زمینه عمل کرده است و به فرموده رهبری اگر برگزاری یادواره‌ها نبود شاید اکنون نامی از شهید و شهادت نبود.

فرمانده سپاه کهگیلویه با اشاره به برگزاری یادواره‌های مختلف طی یک‌سال گذشته، گفت: طی یک سال گذشته تعداد ۱۱ یادواره خانگی، ۳۰ یادواره آبروی محله، ۴۰ یادواره پایگاهی، ۱۰ یادواره اقشاری و یادواره شهدای کهگیلویه در نقاط مختلف شهرستان برگزار شده است.

وی افزود: در مورد برگزاری مناسبت‌های ملی مذهبی، طی یکسال گذشته، برگزاری مراسم سوم خرداد و برنامه صبحگاه مشترک، صبحگاه مشترک هفته دفاع مقدس، برگزاری مراسم جهاد مقاومت و همچنین مراسم تجلیل از ۴۵۰ جهادگر بسیجی در شهرستان برگزار شد.

سرهنگ پوربهشت تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی، توزیع ۳ هزار و ۲۲۰ بسته معیشتی، ۱۴۰ اردوی جهادی، ۵۸۰ مورد توزیع لوازم التحریر، توزیع تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ پرس غذا، معرفی تعداد ۶۴ زوج‌ جوان جهت تهیه تجهیزیه، یکصد اردوی عمرانی و محرومیت‌زدایی، تعداد یک صد مورد تهیه و توزیع لوازم خانگی، توزیع ۴۲ قلم بسته آزمایشگاهی، یک مورد کمک نقدی برای بازسازی منزل به مبلغ ۵۰ میلیون تومان، معرفی و پرداخت تعداد ۲۶۴ فقره تسهیلات اشتغالزایی در مجموع به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان، معرفی ۲ مورد دریافت پنل خورشیدی به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان، واکسیناسیون ۲ هزار رأس دام سبک و سنگین و برگزاری ۲۰ مورد کارگاه آموزشی از جمله اقدامات بسیج شهرستان طی یک سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: بسیج شهرستان در حوزه معاونت علمی پژوهشی راهیان پیشرفت، برگزاری تعداد ۴۰ اردو جهت بازدید از پیشرفت‌های شهرستانی و استانی و در راستای نهضت جهاد امید آفرینی برگزاری تعداد ۳۲ اردو باحضور پزشکان متخصص شهرستان در بخش چاروسا جهت ویزیت بیماران طی یک سال گذشته انجام داده است.

فرمانده سپاه کهگیلویه با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج امسال “بسیج امید ملت ایران است” عنوان کرد: تعداد ۹۶ عنوان برنامه در هفته بسیج امسال در سطح شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اعزام گروه‌های جهادی، برگزاری میز خدمت در نقاط مختلف شهرستان، ویزیت رایگان بیماران، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری یادواره‌های مختلف، سرکشی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر، حضور میقات صالحین در مصلی نماز جمعه و برگزاری ویژه برنامه شکوه پایداری روز جمعه ۳ آذرماه باحضور بسیجیان در مصلی‌های نماز جمعه در نقاط مختلف شهرستان از جمله برنامه‌های هفته بسیج در کهگیلویه است.

وی خاطرنشان کرد: هفته بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذرماه امسال است و از خبرنگاران فعال حوزه بسیج شهرستان انتظار داریم در اجرای برنامه‌های هفته بسیج همچنان ما را همراهی کنند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی