بلاتکلیفی والیبال کهگیلویه و بویراحمد تا کی؟/نائب رئیسی که لغو  حکم آن قانونی نبود/آیا سازمان بازرسی ورود می کند؟
بلاتکلیفی والیبال کهگیلویه و بویراحمد تا کی؟/نائب رئیسی که لغو  حکم آن قانونی نبود/آیا سازمان بازرسی ورود می کند؟
با شنیدن صحبت‌های خانواده والیبال می‌توان به این موضوع پی برد که نبود رئیس تا چه اندازه می‌تواند باعث ضعف والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد و بخصوص حضور در مسابقات کشوری و دعوت از والیبالیستهای استان به تیم ملی شود، اما این بلاتکلیفی همچنان وجود دارد و به نظر می رسد که باید اداره کل ورزش و جوانان و متولیان امر ورزش واکنشی مناسبی نسبت به این موضوعات نشان دهند
“کرامت الله روشن”، از پیشکسوتان هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت: هیئت والیبال استان بیش از یک سال است که سرپرستی تمام شده و بلاتکلیف است.این وضعیت سودی برای استان ندارد

وی افزود: از متولیان امر انتظار داریم تلاش کنند که مجمع انتخاباتی این هیئت هر چه سریعتر برگزار شود چراکه وقتی هیئت بلاتکلیف باشد هر کسی به یک طرف می کشد و این مساله سودی برای ورزش والیبال استان خواهد داشت.

روشن اظهارکرد: هم اکنون با این وضعیت هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم از مسئولان امر تقاضا داریم که مجمع این هیئت را برگزار کنند و هر کس رای آورد بدون از باند بازی و حاشیه برای ورزش والیبال استان و استعدادهای این ورزش تلاش کند و بقیه هم کمک و همکاری کنند.

والیبال استان تعطیل است

“مهران پاسره”، یکی دیگر از پیشکسوتان والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد که بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت والیبال دارد، نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: تنها راه نجات هیئت والیبال استان از این وضعیت سردرگم و آشفته، واگذار کردن این هیئت به اهلش است وقتی یکی از خانواده والیبال مسئول هیئت نشود قطعا کار از پیش نمی برد.

وی افزود: از زمانی که این هیئت از والیبالیست ها گرفته شد والیبال این استان تعطیل شد، کسی باید رئیس هیئت والیبال شود که حق ورزشکاران والیبال برایش مهم باشد نه اینکه به فکر منافع شخصی و گروهی باشد.

پاسره تصریح کرد: والیبال استان آبروی داشت که با اعزام یک تیم ضعیف همه آبروی جمع شده والیبال استان بر باد رفت. تیم والیبال شهرداری را با استفاده از دانش آموزان توانمند تشکیل دادیم و تا لیگ دسته یک کشور آوردیم اما با به حاشیه بردن تیم همه زحمات ما را بر باد دادند.

این پیشکسوت والیبال تاکید کرد: باید از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان تدابیر اندیشیده شود که انتخابات این هیئت صوری نباشد و براساس شاخص ها و قانون برگزار شود تا به رشد ورزش والیبال استان کمک کند.

داشته های والیبال استان در حال سوختن

“رحمان همت پور”، از پیشکسوتان ورزش والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۰ سال سابقه به خبرنگار ما گفت: چیزی از والیبال استان باقی نمانده است همه داشته های والیبال استان به علت بلاتکلیفی در حال سوختن است. هم به همین دلیل ورزشکار، داور، تیم، باشگاه رئیس و سرپرست در ورزش والیبال نداریم.

وی افزود: زمان تیم شهرداری یاسوج در لیگ دسته یک کشور حضور داشت و بیش از چهار هزار تماشاگر دارد برای تماشای بازی های تیم حضور پیدا میکردند، ورزش والیبال جز سه رشته برتر استان بود اما هم اکنون نابود شده است.

همت پور ادامه داد: راه نجات برزش والیبال استان سپردن این ورزش به اهلش است همه خانواده ورزش والیبال را اداره کل ورزش جوانان جمع کند و این هیئت را به یک نفر اصلح واگذار کند تا این ورزش نجات یابد.

این داور پیشکسوت والیبال استان عنوان کرد: متاسفانه سیاسیون هم وارد ورزش والیبال استان شدند که به مشکلات این ورزش افزوده است.

همت پور تاکید کرد: انتظار داریم اداره کل ورزش جوانان در خصوص وضعیت هیئت والیبال استان جهت سامان دادن به این وضعیت تصمیم جدی، قاطع و مناسبی بگیرد و این ورزش را به اهلش بسپارد.

وی بیان کرد: استعداد های زیادی برای بازی در تیم ملی والیبال کشور داشته‌ایم اما به علت نداشتن رئیس، سوختند و دعوت نشدند.

رئیس هیئت مقبولیت بین اهالی والیبال داشته باشد

“صفورا معبودی”، مربی درجه یک والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: انتظار داریم متولیان امر یک نفر را بعنوان سرپرست معرفی کنند و برای ریاست این هئیت نیز کسی که بدور از جنجال‌ها بتواند استعدادی‌های والیبال استان را نجات دهد و از این وضعیت بلاتکلیف درآورد انتخاب شود.

وی افزود: کسی باید رئیس هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد شود که مقبولیت بین اهالی والیبال استان داشته باشد و در جهت رشد این ورزش از استعدادها و ظرفیت های استان استفاده کند.

بیش از یک سال بلاتکلیفی هیئت والیبال

“عین الله دهقان”، مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک سال است که با سرپرست اداره می شد، در بدو ورود به اداره ورزش این موضوع را پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه سرپرستی وقت مهلت قانونی اش تمام بود و به لحاظ قانونی از ورودش جلوگیری کردیم، افزود: فردی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون والیبال معرفی کردیم که فدراسیون اعلام کرده با توجه به اینکه مهلت قانونی سرپرست چهار ماه می باشد و به اتمام رسیده است امکان مجدد سرپرستی ندارد.

دهقان اظهارکرد: هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون بلاتکلیف و با مشکلاتی مواجه شده، امور این هیئت بر زمین مانده و با توجه به اینکه والیبال ورزش مهمی در استان کهگیلویه و بویراحمد است و زمانی حرف اول را در این زمینه می‌زدیم، هم اکنون بیش از یک سال است در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

نائب رئیسی که حکم آن لغو شد

سیده فریباحسینی درتاریخ سی ام اردیبهشت ماه سال یکهزاروسیصدونودهشت طی حکمی ازسوی محمدکاظم نظری به عنوان نائب رئیس هیات والیبال استان منصوب شد و بعداز تغییر وتحولات در این هیات،با فشارهای سیاسی سرپرست موقت هیئت والیبال درتاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶حکم نائب رئیسی وی حذف که درتاریخ ۱۴۰۱/۴/۱۲عین الله دهقان مدیرکل ورزش وجوانان استان مدیرکل ورزش وجوانان استان  لغو این حکم را خارج  ازچهارچوب آیین نامه  وفاقد وجاهت آیین نامه ای دانست ،اما دو روز بعد ار این مکاتبه طی نامه ای دیگر ،مکاتبه قبلی خودرا کان لم یکن تلقی کرد تا نائب رئیس هیات والیبال نتواند انتخابات این هیات را برگزار نماید، قطعا سرپرست جدید خود برای جلب آراء اقدام به مهره چینی خواهد نمود وسرپرستی که معرفی شود خود در انتخابات این هیات پیروز خواهد شد .

گرچه بنا به شواهد موجود این پرونده در سازمان بازرسی مفتوح وطی روزهای آینده تعیین وتکلیف می گردد وشاید پای دیوان  نیز به این موضوع کشیده شود وباید منتظر ماند ودید آیا نائب رئیس معزول این هیئت چگونه از حق وحقوق خود دفاع می کند

سرپرست هیئت به زودی مشخص می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مجوز آگهی مجدد جهت برگزاری مجمع انتخابات هیات والیبال استان از سوی فدراسیون والیبال داده شد.

دهقان تصریح کرد: بلافاصله مجوز معرفی سرپرست جدید را هم گرفتیم که سه نفر را به عنوان گزینه‌های سرپرست هیئت والیبال استان پیشنهاد دادیم و ظرف یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: پس از تعیین سرپرست، آگهی برگزاری مجمع داده می‌شود و ثبت نام آغاز و مجمع در یک زمان مشخص شده برگزار می شود.

گفتنی است که با شنیدن صحبت‌های خانواده والیبال می‌توان به این موضوع پی برد که نبود رئیس تا چه اندازه می‌تواند باعث ضعف والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد و بخصوص حضور در مسابقات کشوری و دعوت از والیبالیستهای استان به تیم ملی شود، اما این بلاتکلیفی همچنان وجود دارد و به نظر می رسد که باید اداره کل ورزش و جوانان و متولیان امر ورزش واکنشی مناسبی نسبت به این موضوعات نشان دهند. سمتی که نبودش قطعاً در اجرای برنامه‌های والیبال مشکلاتی را به وجود می‌آورد و باید دید تا کی این بلاتکلیفی ادامه خواهد داشت./ایسنا

 

  • نویسنده : سید داود موسوی منش