به برادر شیطان وشرکای دزد اعتمادنکن
به برادر شیطان وشرکای دزد اعتمادنکن
تنها باتقوا و آگاهی صرف نمی توان کاری از پیش برد ، بلکه کفایت ، دیانت ،امانت ، لازم وضروری است ، و مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص الگوهای انتخاباتی که به چند مطلب می پردازیم 《 دوری از منفعت های شخصی و حزبی ، پرهیز از بداخلاقی های انتخاباتی ، ساده زیست و دور از اشراف گری ، حاضربین مردم و دانای نیازهای جامعه ، حاج سیدعلی محمد بزرگواری دارای خصوصیات الگوهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است

فریادجنوب : یکی از مخاطبین یادداشتی  با عنوان انتخابات مجلس در اختیار فریاد جنوب قرار داده که  عیناً منتشر می‌شود ،لذا این پایگاه خبری  آن را رد و تایید نمی‌کند و مخاطبین می‌توانند با ارسالی یادداشت آن را نقد کنند

 

شاخص اول :

به برادر شیطان اعتماد نکن

اگه کاندیدایی را دیدید که شامهای آنچنانی می‌دهند ، خرج میکند، مفصل و سنگین هزینه میکند ، بدون تردید دورش را خط قرمز بکشید .

در این شرایط اقتصادی و خیم در دو حالت دارد خرج سنگین میکند ؛

یا خودش سرمایه دارد ( که باید بررسی شود کسب مال نامشروع نبوده باشد )

یا اسپانسر و حامی مالی دارد ( که بررسی خود این هم ی داستان دیگریست که حامیان او چه کسانی هستند و چه اهدافی دارند منبع پول از کجاست و..‌.)

شاخصه ی دینیش هم طبق آیه قرآن روشن است ؛

《 اسراف کنندگان برادران شیطانند》

به برادران شیطان اعتماد نکن …

 

شاخص دوم :

به شرکای دزد اعتماد نکن !!

شنیدید می گویند طرف رفیق دزد و شریک قافله است ؟!

میخواهید انتخاب درستی داشته باشید ، ندیده و نسنجیده تصمیم نگیرید ،خوب براندازی کنید و ببینید که طرف درسختی هایی که شما هم آنها را با گوشت و پوست لمس کردید و چشیدید ، کجای کاربوده ؟!

یعنی چی ؟؟

یعنی رصد کنید ببینید در ایام فتنه خیز کشور ، و در زمان ذبح چهره های سیاسی منطقه کجابوده وطرف موضعش چه بوده ؟!

یا همراه فتنه بوده ، که در اینصورت خائن به کشوراست وجای خائن به عنوان نماینده تصمیم گیر در مجلس نیست !

یا درآن ایام ساکت بوده ، که در این صورت منفعت طلب است و باز هم به درد کشور نمی خورد .

یا نه ، خوب موضع گرفته و خطش را در مقابل فتنه روشن کرده است ، این شاخص خوبیست تا خط فکری شخص مورد نظر مشخص شود .

 

شاخص سوم :

ببینید دوستانش چه کسانی هستند؟!

گاهی برای رسیدن به عمق شناخت از یک نفر ، باید اطرافیان و دوستانی که وی بعنوان همراه و دوست برای خود انتخاب کرده است ، دقیق بررسی شود .

گاهی دامنه ی این دوستی در یک حزب و رفتارهای حزبی تعریف می شود . خوب ببینید که دوستان هم حزبیش چه کسانی هستند وچه مواضعی دارند و آیا او آن مواضع را رد کرده است ؟ یا تایید نموده و یا سکوت کرده ؟!

اگر رد کرده بود که می‌شود اندکی رویش حساب کرد و باز باید شاخصای دیگر را هم با اوسنجید ولی اگر تایید کرده بود (بدون هیچ دلیلی به صرف تایید حزب مقبوعش ) و اگرسکوت کرده بود بی درنگ باید از لیست افراد منتخب خارج شود .

کسی که نمی تواند برای عدم بهم خوردن روابط حزبیش در خصوص موضوعی ، موضع بگیرد به هیچ عنوان انسان مورد اعتمادی نیست .یکی از معیارهای انتخابات از نطر اسلام علم و آگاهی نسبت به مسئولیتی است که می پذیرد ، و از آنجایی که 《کلماحکم به الشرع ، حکم به العقل 》یعنی عقل و شرع هر دو یکی و ملازم یکدیگر هستند ، عقل و چراغ است و کاشف و شرع صراط است و سعادت ، در اسلام واجب است هر حرکت و عقلی بر شناخت و دانش و آگاهی بنا شده باشد ، باشناخت آغاز، و باشناخت پایان پذیرد ، معرفت و شناخت صحیح از ارکان مهم عقل و اسلام است .

الگوهای انتخابات :

۱ – درانتخاب نیروی انسانی اولویت با افراد متقی متعهد و شایسته و صالح و آگاه است .

۲ – افراد شایسته ولایق ،خوش فکر با بصیرت ، روشن بین ومتخصص .

تنها باتقوا و آگاهی صرف نمی توان کاری از پیش برد ، بلکه کفایت ، دیانت ،امانت ، لازم وضروری است ، و مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص الگوهای انتخاباتی که به چند مطلب می پردازیم 《 دوری از منفعت های شخصی و حزبی ، پرهیز از بداخلاقی های انتخاباتی ، ساده زیست و دور از اشراف گری ، حاضربین مردم و دانای نیازهای جامعه ، ….》 حاج سیدعلی محمد بزرگواری دارای خصوصیات الگوهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است .

سیدعلی کشاورز