بی رحمی سارقان به یک قلاده خرس در شهرستان چرام
بی رحمی سارقان به یک قلاده خرس در شهرستان چرام
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای نر شکار شده در مناطق آزاد شهرستان چرام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از چرام، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ساعتی پیش از کشف لاشه یک قلاه خرس قهوه ای شکار شده در مناطق آزاد شهرستان چرام خبر داد.

اسلام جاودان خرد اظهار کرد: در پی گزارش کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای توسط مراجع انتظامی شهرستان چرام که شب گذشته به دنبال ردی از سارقین احشام در منطقه بودند، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چرام جهت بررسی گزارش به ارتفاعات کوه منطقه آزاد معروف به چاسخوار، اعزام شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: محیطبانان پس از طی مسافتی کوهستانی به محل مورد نظر رسیده که متاسفانه با لاشه یک قلاده خرس قهوه ای شکار شده مواجه شدند.

وی تصریح کرد: با بررسی بالینی لاشه و آثار شلیک گلوله بر روی بدن آن مشخص شده که خرس بر اثر شلیک مستقیم اسلحه گلوله زنی تلف شده است.

جاودان خرد با اشاره به تازگی لاشه و همزمانی سرقت احشام و عبور سارقین از مسیر لاشه این احتمال وجود دارد که سارقین احشام به خرس شلیک کرده باشند، تصریح کرد: جنسیت لاشه کشف شده نر و حدودا ۴ سال سن دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گر چه مامورین یگان حفاظت تحقیقات محسوس و نامحسوس خود را به منظور شناسایی عوامل شکار این گونه ارزشمند در دستور کار خود قرار دادند اما تقاضا می شود کسانی که به هر نحوی از موضوع اطلاعی دارند که می‌تواند کمک کار ما در حوزه قضایی باشد با شماره رایگان ۱۵۴۰ به این اداره کل گزارش دهد.

برپایه این گزارش، شهرستان چرام منطقه حفاظت شده‌ای ندارد اما با تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی ۲ ماه گذشته کوه اشکر با مساحت ۱۵ هزار هکتار به عنوان منطقه شکار ممنوع این شهرستان مصوب شده است که با کمک ۲ محیطبان حفاظت می شود.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی