تامین و توزیع کود در کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه با گذشته نیست
تامین و توزیع کود در کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه با گذشته نیست

فروش کنترل‌شده ۴۴ هزار تن انواع کود، افزایش مبادی تامین و ذخیره مطمئن مدیر شرکت خدمات حمایتی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش فروش کود و مبادی‌های تامین، ذخیره مطمئن و شفافیت در توزیع این نهاده مهم کشاورزی خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، علی لاهوتی […]

فروش کنترل‌شده ۴۴ هزار تن انواع کود، افزایش مبادی تامین و ذخیره مطمئن

مدیر شرکت خدمات حمایتی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش فروش کود و مبادی‌های تامین، ذخیره مطمئن و شفافیت در توزیع این نهاده مهم کشاورزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، علی لاهوتی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پارسال ۳۴ هزار تن و امسال ۱۰ هزار تن نهاده کشاورزی کود با مشارکت ۶۶ کارگزاری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد بین بهره برداران توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون ۶۰ درصد از هدف گذاری ابلاغی توزیع کود در سال جاری محقق شده است.

وی ابراز داشت: به منظور تامین کود در کمترین زمان ممکن تعداد مبادی تامین این نهاده کشاورزی مهم در استان امسال افزایش چشمگیر یافته است.

لاهوتی تصریح کرد: در حالی که سال گذشته ۹۵ درصد از کود مورد نیاز استان از شهرستان مرودشت تامین می شد امسال پتروشیمی مسجد سلیمان،بندر امام، بندر عباس و لردگان به مبادی خرید کود استان افزوده شده است.

وی  تاکید کرد: در زمان حاضر ۹ هزار تن کود در استان ذخیره شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید کود با توجه به کاهش ۴۵ درصدی  کودهای پتاسه و فسفاته، توضیح داد: در پنج ماهه اول سال جاری چیزی حدود یک و نیم برابر فروش کود پتاس و فسفاته بیشتر شده و اگر سیاست فروش کنترلی کود نبود، آمارها بسیار فراتر از این بود.
لاهوتی اضافه کرد: به منظور شفافیت در توزیع ۸۰ در صد از میزان کود توزیع شده با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی بصورت قانونمند بین کشاورزان بر اساس نیاز توزیع شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پایش کود استانی و شهرستانی اضافه کرد: این طرح در راستای کنترل و نظارت بر روند توزیع نهاده‌های کشاورزی و جلوگیری از توزیع کود شیمیایی خارج از شبکه اجرا شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از سیاست‌گذاری این شرکت برای اولویت دادن به تامین کود در کشت‌های پاییزه و محصولات استراتژیکی چون گندم و دانه‌های روغنی خبر داد.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی و نظارت بیشتر در سال های اخیر عاملیت تعدادی از کارگزاری های متخلف نهاده‌های کشاورزی استان لغو و تعدادی نیز جریمه شدند.

لاهوتی با اشاره به برگزاری همایشی در تیرماه امسال در شهر یاسوج، تصریح کرد: در این همایش ۹  تولیدکننده شاخص کشور حضور داشتند.

لاهوتی تاکید کرد: این همایش با هدف آشنایی با تولیدات نوین و خرید بدون واسطه و حذف دلالان این نهاده کشاورزی مهم در استان برگزار شده است.

  • نویسنده : فاطمه رسول زاده دیل