تاکید بر ساماندهی بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد/ ارائه طرح جامع گردشگری تا ۱۵ اردیبهشت
تاکید بر ساماندهی بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد/ ارائه طرح جامع گردشگری تا ۱۵ اردیبهشت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۵ اردیبهشت ارائه شود‌.

کیامرث حاجی‌زاده در نشست کارگروه گردشگری که به بررسی طرح جامع گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داشت، به مواهب و جاذبه‌های گردشگری این استان اشاره کرد و اظهار داشت: استان با آب و هوای خوب، منابع طبیعی بکر و مردمی شجاع میان استان‌هایی قرار گرفته که تشنه این آب و هوا و گردشگری هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همین مواهب طبیعی باعث شد روزی که برای خدمت به استان آمدم همه تمرکزم را بر روی گردشگری بگذارم اما آن چیزی که می‌خواستم نشد حتی اعتبار گذاشتیم اما در مکان گردشگرپذیری مثل پیست کاکان کاری صورت نگرفت و همتی برای تغییر و تحول در حوزه گردشگری میان متولیان وجود ندارد.

وی با اشاره به طبیعت زیبای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل گفت: البته کهگیلویه و بویراحمد از مواهب الهی بسیار زیادی برخودار است که کمتر مورد توجه قرار گرفته اگر گردشگری این استان احیاء و سامان‌دهی شود کهگیلویه و بویراحمد در چند شاخص توسعه و رشد پیدا می‌کند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه کم‌کاری‌ها باعث شده اراده‌ای برای آغاز کارهای بزرگ نباشد، گفت: تا زمانی که تفکر اینکه ما می‌توانیم صنعت گردشگری را احیاء کنیم و استان را در این زمینه طراز اول کنیم ایجاد نشود موفق نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از طرح گردشگری فقط آلاچیق درست کردن را یاد گرفته‌ایم که آن را هم بد قواره می‌سازیم، افزود: بروید مجتمع خدمات رفاهی دهدشت را ببینید این‌ها که داشته‌هایمان است در حال نابودی است وای به حال اینکه بخواهیم طرح جدیدی آغاز کنیم.

حاجی‌زاده ادامه داد: تنگ مهریان یکی از مکان‌های بکر گردشگری است اما به مکان فروش مرغ و خروس تبدیل شده است،یکسال است که التماس می‌کنیم طرح جامع رودخانه بشار ارائه شود اما اراده‌ای برای ارائه این طرح و حتی اینکه می‌توانیم با ارتقاء شاخص‌های گردشگری توسعه پیدا کنیم نیست.

وی در بخش دوم سخنان خود در خصوص طرح جامع گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آمایش سرزمین و گردشگری نفتی، گردشگری کشاورزی، گردشگری عشایری، بوم‌گردی در روستاهای تاریخی، گردشگری هوایی، گردشگری آبی و سایر ظرفیت‌های استان دیده شود.

وی عنوان کرد: در کنار نقاط قوت نقاط ضعف در طرح جامع گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد دیده و تا نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۱ طرح کاربردی حوزه گردشگری ارائه شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : ندا نعمتی