تجلیل شورای شهر  و شهرداری دوگنبدان از روسای بیمارستان های گچساران +تصاویر
تجلیل شورای شهر  و شهرداری دوگنبدان از روسای بیمارستان های گچساران +تصاویر

به گزارش فریاد جنوب محمد علی کرمی فرد در جلسه تجلیل از روسای بیمارستان های گچساران اظهار کرد: پزشکان با زحمات شبانه روزی خود بیشترین تاثیرگذاری را در زندگی انسانها دارند. وی بیان کرد: علم پزشکی قابل تقدیر است و زحمات پزشکان بر هیچ کس پوشیده نبست. رئیس شورای شهر دوگنبدان تصریح کرد: در زمان […]

به گزارش فریاد جنوب محمد علی کرمی فرد در جلسه تجلیل از روسای بیمارستان های گچساران اظهار کرد: پزشکان با زحمات شبانه روزی خود بیشترین تاثیرگذاری را در زندگی انسانها دارند.
وی بیان کرد: علم پزشکی قابل تقدیر است و زحمات پزشکان بر هیچ کس پوشیده نبست.
رئیس شورای شهر دوگنبدان تصریح کرد: در زمان بیماری کرونا تمام پزشکان و پرستاران سهم به سزایی در سلامت مردم گچساران داشتند.
کرمی فرد عنوان کرد: با توحه به ترانزیتی بودن گچساران نقش پزشکان با وجود ترددهای بسیار در هر زمان و بخصوص سفرهای زائرین اربعین بسیار مهم است.
وی گفت: شورا تلاش می کند تا وظیفه خود را در حوزه های متعدد به خوبی انجام دهد.
رئیس شورای شهر دوگنبدان با اشاره به حق آلایندگی خاطرنشان کرد:با توجه به حق آلایندگی، ظرفیت و درآمد گچساران، این حق حوزه درمان نیست که از لحاظ برخی تجهیزات کمبود داشته باشد.
کرمی فرد بیان کرد: اگر کمبودهایی در بحث خدمات رسانی حوزه درمان وجود داشته باشد به شورا اعلام کنید تا ما به عنوان خادم مردم آن را به گوش مسئولان   برسانیم.
شکوهی یکی از اعضای شورای شهر دوگنبدان گفت: یک پزشک اگر ارتباط خوبی با بیمار داشته باشد می تواند بهتر از هر دارویی به سلامتی بیمار کمک کند
وی گفت: پزشکان رسالت سنگین و بسیار مهمی را بر عهده دارند.
مرادی نایب رئیس شورای شهر دوگنبدان ادامه داد: در بیماری منحوس کرونا ارزنده بودن زحمات و خدمات شما بیشتر مشخص شد،بسیاری از کادر درمان جان خود را برای نجات مردم از دست دادند.
وی اضافه کرد: امروز برای اولین بار شورای شهر دوگنبدان‌پذیرای برخی از پزشکان این شهرستان است.
نایب رئیس شورای شهر دوگنبدان با اشاره به دفن زباله در این شهرستان اظهار کرد: بحث زباله ها و پسماندهای بیمارستانی بسیار مهم است، پسماند بیمارستان شهید رجایی به رودخانه پایین دستی می رود که اگر کسی بخواهد از آن برای کاشت استفاده کند مشکلاتی را ایجاد می کند.
مرادی اضافه کرد: برخی از پزشکان داروهای بی رویه را می نویسند و در اکثر منازل داروهایی که نباز نیست وجود دارد که این اقدام درست نیست.

از مشکل سگ‌های ولگرد تا ضعف در حوزه پسماند گچساران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: در گچساران ۱۹۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک به مردم خدمات درمانی مورد نیاز را ارائه می کنند.

حسین عسکری در دیدار با شهردار گچساران اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان برای ارائه خدمات درمانی خوب به مردم تلاش می کنند.
وی بیان کرد: در گچساران ۱۹۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک به مردم خدمات درمانی مورد نیاز را ارائه می کنتد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: از این تعداد ۸۱ پزشک متخصص، ۵۶ پزشک عمومی و ۵۳ نفر داندانپزشک هستند.
عسکری با اشاره به اینکه ۲۰ داروخانه در این شهرستان وجود دارد عنوان کرد: در گچساران ۲۰ داروساز موسس داروخانه فعالیت می کنند.
وی گفت: پرسنل شبکه بهداشت و درمان گچساران در بخش های دولتی یکهزار و ۱۵۰ نفر هستند.
این مسئول گفت: اگر ساختار وزارت بهداشت در هر کشوری از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند تنها ۲۵ درصد می توانند به اهداف درمانی خود برسند ما بقی به دست مردم و آگاهی آنان است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به وجود سگهای ولگرد خاطرنشان کرد: بحث سگهای ولگرد در تمام شهرستانها وجود دارد و تنها مختص این شهرستان نیست.
عسکری بیان کرد: در بیشتر نقاط این مشکل به یک‌ مسئله لاینحل تبدیل شده ولی در گچساران اقدامات خوبی توسط شهرداری دوگنبدان صورت گرفته است.
وی افزود: این موضوع در نهایت اخلاق مداری با حیوانات باید انجام شود، در جمع آوری آنها از سطح شهر هیج شکی نیست.
رضا قشقایی قشقایی شهردار دوگنبدان نیز گفت: جامعه پزشکی و درمان گچساران علی رغم مشکلات و کمبودهایی که در این حوزه از گذشته وجود داشته با تلاش بی وقفه در راه رسالت کاری خود تلاش کردند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت عمومی ضعف هایی وحود دارد، اظهار کرد: حیوانات ناقل بیماری و سگ های ولگرد مشکلات عدیده ای را در گچساران ایجاد کرده اند.
شهردار دوگنبدان اضافه کرد: درست است که شهرداری متولی حمع آوری سگهای ولگرد است ولی دستگاه های دیگر نیز باید در این اقدام با ما تعامل داشته باشند.
قشقایی تصریح کرد: با عقیم سازی و واکسن در راستای برطرف شدن این مشکل تاکنون اقداماتی را انجام داده ایم.
وی افزود: در حوزه پسماند نیز ضعف هایی وحود دارد که نیازمند اعتبارات می باشد هرچند اقدامات خوبی در این راستا تا کنون انجام شده، مساعدت، همکاری و همیاری بهداشت عمومی در حل این مشکلات موثر است.

در پایان از پزشکان و روسای مراکز درمانی گچساران توسط شورای شهر و شهردار دوگنبدان تجلیل شد.

 

  • نویسنده : ندانعمتی