تحلیل روانشناسی سیاسی  انتخابات
تحلیل روانشناسی سیاسی  انتخابات
اما عده ای از دوستان خوب ما قبلا می فرمودند که: ۱-بین بد و بدتر انتخاب کنیم تا بدتر به مجلس نرود. پس به قول خودشان انتخاب بد کردند .و تازه حالا که بدتری وجود ندارد، می گویند: ۲-فرد مورد حمایت دور قبلی اصلاح طلب نیست و ما برای اثبات قضیه از رویه دادگاه مدد می جویم: -اقرار متهم؛فرد مذکور خودش اقرار کرده که اصلاح طلب است و بقیه هم اقرار کرده اند که اصولگرا هستند. -شاهد و مدرک (فرم شورای نگهبان) و علم قاضی و سوگند طرف هم هست. اما باز میفرمایند که: - سکوت کنیم و کاندیدا نداشته باشیم.حالا از "به عبارت دیگر " ادبیات در اینجا کمک می جویم. یعنی اینکه به عبارت دیگر "فعلا منافع من در جای دیگر است"و یا "فعلا معذوراتی دارم" در روانکاوی مکانیزمی دفاعی داریم که هم نامعقول است و هم ناخوداگاه و فرد برای حفظ هویت خود از ان استفاده می کند و ان "دلیل تراشی" است.

به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب  ،دکتر عبدالخالق پادیاب ،روان شناس ، فعال سیاسی(اصلاح طلب) اجتماعی شهرستان بویراحمد ومدرس خوشنام  دانشگاههای استان  مقاله ای تحت عنوان تحلیل روان شناسی سیاسی انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد ودنا در اختیار این پایگاه خبری قرار داده که عینا منتشر می گردد

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir
۱- در ادبیات فارسی اصطلاحی داریم بنام “به عبارت دیگر” و به این معنی است که این جمله معنای دیگری غیر از این هم دارد و میشود ان را به طریق دیگری ترجمه کرد.
۲-نکته دیگر اینکه در دادگاه جرم به چهار شیوه اثبات میشود:
-اقرار خود متهم
-وجود شاهد
-سوگند
-علم قاضی
حالا از این دو مورد جهت حقانیت و تبیین یک مطلب در زمینه انتخابات کمک می گیریم؛و ان این است که ایا در حوزه بویراحمد کاندیدای اصلاح طلب داریم یا نه؟
-مدارک مورد ادعا:
الف-در دور گذشته سازو کاری انجام گرفته که از طریق ان کاندیدای اصلاح طلبان معرفی گردد .در ان شروطی مشخص شده بود.و دو نفر از میان کاندیداهای در صحنه انتخابات دعوت میشوند که یکی از انها شروط را نمی پذیرد و دیگری با اشتیاق قبول می کند و خود را اصلاح طلب معرفی می نمایید.در نتیجه بعنوان کاندیدای شورای اصلاح طلبان معرفی می گردد.
ب-در این دور یکی از افراد مطرح اصلاح طلب کشوری که عضو هیت ریئسه مجلس هم هست و سخنگوی ستاد روحانی هم بوده ،عنوان میکند که حاضر است در بویراحمد به شرط اجماع ثبت نام کند .اما به هر دلیل اجماع شکل نمی گیرد.
ج-یکی دیگر از دوستان خوب و شناخته شده اصلاح طلب هر چند دیر ، ثبت نام میکند و رد صلاحیت میشود.
اکنون در صحنه انتخابات:

چهار کاندیدا داریم که دو نفر اصولگرا هستند و یک نفر خودش را اصولگرای مستقل معرفی میکند .
و یک نفر هم که دور قبل کاندیدای شورای اصلاح طلبان بوده است ،هم در فرم شورای نگهبان و هم بطور علنی خودش را اصلاح طلب معرفی می کند و بانگ بر میدارد که هل من مبارز؟من اصلاح طلبم.
اما عده ای از دوستان خوب ما قبلا می فرمودند که:
۱-بین بد و بدتر انتخاب کنیم تا بدتر به مجلس نرود. پس به قول خودشان انتخاب بد کردند .و تازه حالا که بدتری وجود ندارد، می گویند:
۲-فرد مورد حمایت دور قبلی اصلاح طلب نیست و ما برای اثبات قضیه از رویه دادگاه مدد می جویم:
-اقرار متهم؛فرد مذکور خودش اقرار کرده که اصلاح طلب است و بقیه هم اقرار کرده اند که اصولگرا هستند.
-شاهد و مدرک (فرم شورای نگهبان) و علم قاضی و سوگند طرف هم هست.
اما باز میفرمایند که:
– سکوت کنیم و کاندیدا نداشته باشیم.حالا از “به عبارت دیگر ” ادبیات در اینجا کمک می جویم.
یعنی اینکه به عبارت دیگر “فعلا منافع من در جای دیگر است”و یا “فعلا معذوراتی دارم”
در روانکاوی مکانیزمی دفاعی داریم که هم نامعقول است و هم ناخوداگاه و فرد برای حفظ هویت خود از ان استفاده می کند و ان “دلیل تراشی” است.
و به این معنی است که فرد جهت تبیین کار خود استدلال متقن ندارد و به دلیل تراشی می پردازد.و در اینجا معنا می یابد.نکته دیگر اینکه
وقتی شنیده میشود که لیدر اصولگرایان خانه به خانه و منزل به منزل و سنگر به سنگر جلو میروند و هیچگاه دوستانش را تنها نمی گذارند و عنوان می نمایید که هر کس به ما رای نداد دیگر اصولگرا نیست.
پس چرا اصلاح طلبان اینگونه نباید باشند و گرد هم نیایند و روی حداقل ها توافق نکنند ؟
الان در زمان مناسب و مکان درست ،لیدرهای اصلاح طلب و اصلاح طلبان دقیقا کجا ایستاده اند و چه میکنند؟
رسالت تاریخی انها چیست؟
اگر سازمان رای اصلاح طلبی از هم پاشیده شد و دیگر جمع نگردید.چه کسی پاسخگوی فروپاشی این جریان اصیل مردمی است؟.زمان
به این مساله زمان پاسخ خواهد داد.و تاریخ قضاوت خواهد کرد.
اگر دوستان مخالف این تحلیل نقدی دارند لطفا به مورد نادرست اشاره فرمایند تا باب گفتگوی باشد در جهت تقریب نگرشها.