تحلیل هایی از حضور نادر منتظریان در گفتگوی ویژه ی شبکه خبر
تحلیل هایی از حضور نادر منتظریان در گفتگوی ویژه ی شبکه خبر
یکی از مخاطبین فربادجنوب  با ارسال یادداشت تحلیلی  به گفتگوی تلفنی حاج نادر  منتظریان  کاندیدای حوزه انتخابیه بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در برنامه  گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر  پرداخت،  لذا این پایگاه خبری قسمتی  یا تمام آن را رد و تایید نمی‌کند و مخاطبین می‌توانند با ارسال یادداشت آن را نقد کنند.

یکی از مخاطبین فربادجنوب  با ارسال یادداشت تحلیلی  به گفتگوی تلفنی حاج نادر  منتظریان  کاندیدای حوزه انتخابیه بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در برنامه  گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر  پرداخت،  لذا این پایگاه خبری قسمتی  یا تمام آن را رد و تایید نمی‌کند و مخاطبین می‌توانند با ارسال یادداشت آن را نقد کنند.

هفته گذشته حضور نادر منتظریان در گفت‌وگوی ویژه خبری صدا و سیما عده زیادی را برآشفت. اما مخاطبان واکنش‌های جالبی به این موضوع داشتند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نادر منتظریان از فعالان سیاسی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد که از سوابق طولانی در پست‌های حساس مهم برخوردار بوده، هفته گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری صدا و سیما حاضر شد تا به نکاتی در مورد امنیت برای نظام جمهوری اسلامی ایران بپردازد. حضور شخصی از این استان آن‌هم به‌عنوان کارشناس مسائل امنیتی که بیش از همه افتخاری برای مردم کهگیلویه و بویراحمد است، عده‌ای از سیاسیون را برآشفت. آن‌ها حضور منتظریان را سیاسی ارزیابی کرده تا به همگان نشان دهند، تنها دغدغه‌شان پیروزی کاندیدای خودشان به هر قیمتی است. اما کافی بود دو دقیقه وقت می‌گذاشتند و صحبت‌های این فعال کهگیلویه و بویراحمدی را گوش می‌دادند تا متوجه شوند تنها چیزی که برای منتظریان در این گفت‌وگو اهمیتی نداشت همین سیاسی‌بازی‌های منفعت‌طلبانه است. او در گفت‌وگوی ویژه خبری به چند موضوع مهم اشاره کرد: اقتدار مجموعه‌های امنیتی، اتحاد سازمان‌های اطلاعاتی و نقش مردم و همراهی آنها با نظام سیاسی و همچنین نقش مردم و ضرورت توجه به آنها از جمله اهم موضوعات مورد اشاره نادر منتظریان بود.

هر چند برخی از نزدیکان کاندیداهای انتخاباتی از حضور مقتدرانه منتظریان برآشفته شدند، اما بسیاری از شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی در فضای مجازی حضور این هم‌استانی در شبکه خبر را بسیار مثبت ارزیابی کردند. در ادامه به اظهار نظر برخی شهروندان در فضای مجازی اشاره می‌شود. (واکنش این شهروندان از نظر نگارشی و ویرایشی اصلاح شده است).

یک) وقتی آقای منتظریان در یک برنامه خبری زنده دعوت شده، آن‌هم کارشناس سیاسی امنیتی برای یک‌ موضوع مهم کشوری که از حیات یک جامعه دفاع جانانه داشتند، نشان‌دهنده مقبولیت و مجاهدت این مرد شریف می‌باشد.

دو) حضور منتظریان در شبکه خبر با توجه به سابقه چهل ساله ایشان و تلاش‌هایی هست که برای کشور داشته است. نمی‌دانیم این موضوع چرا برخی را اینقدر بهم ریخته است.

سه) منتظریان امید مردم برای مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی است. به همین خاطر تمام طوایف و سلایق به سمت او آمده‌اند. مردمی که از ستم و تبعیض و بی‌عدالتی و فامیل‌بازی به ستوه آمده‌اند، آخرین امیدشان برای رهایی از وضعیت موجود، مرد کارکشته، جهان‌دیده و کارآزموده‌ای همچون منتظریان است.

چهار) وزنه منتظریان بسیار سنگین‌تر از تحلیل‌های آبکی است. منتظریان مردی شناخته شده در عرصه سیاسی و امنیتی است. ان شاءالله او را به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس خواهیم دید.

پنج) بنده به عنوان یک شهروند که اتفاقا کاندیدم شخص دیگری است، افتخار کردم که در بین انبوهی از رجال‌ سیاسی و امنیتی، قرعه بنام ایشان افتاد و صحبت‌های ارزنده‌ای داشتند. باید منصفانه برخورد کنیم. ایشان نشان دادند که فرد قدرتمندی نه تنها در استان بلکه در کشور هستند. از امروز به صورت کلی نظرم درباره با ایشان تغییر کرد. با افتخار یکی از طرفداران ایشان خواهم بود. برای اینکه ایشان از همه نامزدهای دیگر در تمامی عرصه‌ها قوی‌تر هستند و مطمئنم شهر را آباد خواهند کرد.

شش) آقای منتظریان همین امروز که در خدمت مردم است، ده‌ها جای دیگر در مملکت برای خدمتگزاری به مردم تلاش می‌کند و هیچ‌وقت هم حاضر نیست برای رأی، آنها را هزینه کند.

هفت) به امید خدا این بار پیروز می‌شود. بار قبل خیلی‌ها شناخت درستی از ایشان نداشتند. اما حالا که مردم بهتر می‌شناسند، بهتر انتخاب می‌کنند.

هشت) رقبای ایشان به قصد تخریب به واقعیت ها و موارد خیلی خوبی اشاره می کنند چون فکر می کنند مردم تحت تاثیر تبلیغ دروغین و تخریب های آنها قرار می گیرند، مردم بصیر هستند دنبال شناخت بیشتر هستند

نه) برخی انتقاد می‌کنند و می‌گویند ایشان مسولیت ندارد، اما در سیستم حاکمیت نفوذ دارد. اما باید گفت اتفاقا استان ما نیازمند چنین افرادی است. نداشتن نیرو در حاکمیت باعث عقب رفت استان ما می‌شود. این یک قوت است کسی که مسئولیت رسمی ندارد اینقدر مورد توجه حاکمیت است. اگر به این جایگاه برسد این جای خالی استان در سطح ملی پر می‌شود.

ده) بنده اصلا قصد رای دادن نداشتم چون فکر می‌کردم منتظریان و طرفدارانش هم مثل بقیه شعار می‌دهند، اما چون اقدامات وی را می‌بینیم و علنا تهمت‌های رقبایش را می‌بینم تصمیم گرفتم با تمام توان برای ایشان کار کنم. با جماعت زیادی هم مرتبط هستم همه را به صحنه بیاورم.

یازده) ایشان از آن کسانی نیست که عمرش را به بطالت بگذراند. اگر نماینده هم نباشد جایگاه بزرگ‌تری برای خدمتگذاری به کشور و مردم را دارند. کاندیدا شدن ایشان را هم یک وظیفه می‌دانم و خواست اکثریت مردم است که او در این صحنه آمده و ادامه داده است.

دوازده) من لذت بردم که آقای منتظریان بدون لکنت زبان و رسا صحبت کردند. برخی از روی کاغذ نیز نمی‌توانند چند خط بخوانند. در ضمن از میان کارشناسان خبره امنیتی از ایشان دعوت کردند که نشان‌دهنده اعتماد نظام به ایشان است. این را هم اضافه کنم که هر کسی یک بار با این مرد دیدار کند مجذوب کاریزما و شخصیت او خواهد شد.

سیزده) منتظریان در عمل نشان داده که قدرت اجماع‌سازی حول مشترکات را به خوبی بلد است و عمیقا به آن اعتقاد دارد. منتظریان از آن دسته افراد نیست که در گروه‌های عمومی شعارهای زیبا می‌دهند و در گروه‌های خصوصی‌تر دست روی رگ احساسات ناسیونالیستی می‌گذارند. منتظریان بسیار صادق است و هرگز کلمه ناراستی بیان نکرده است و مردم به خاطر همین صداقت و شفافیتش او را بسیار دوست دارند.

چهارده) حاج منتظریان هم امین نظام و هم مورد وثوق مردم است و خدا را شکر مردم این دور به خوبی به مردانگی و مردم‌داری او پی برده‌اند. کافی است هر کسی یک بار فقط یک بار با او سلام و علیکی داشته باشد آن‌گاه روحیه مردم‌داری و برقراری ارتباط ساده و بی‌آلایش ایشان را می‌شناسند. اما متاسفانه بعضی افراد که منافع شخصی و باندی‌شان در خطر است سعی می‌کنند منتظریان را در نظر مردم طور دیگری جلوه دهند ولی این مرد، هر روز برای مردم شناخته‌شده‌تر می‌شود و هر جایی از دستش برآید از کار مردم گره‌گشایی می‌کند.