تشخیص کرونا ویروس با کمترین هزینه در شهر یاسوج
تشخیص کرونا ویروس با کمترین هزینه در شهر یاسوج
آزمایشگاه نگین سلامت یاسوج واقع در سردار جنگل جنوبی این تستها را با قیمت ۶۸۰۰۰ تومان انجام ميشود (آن هم برخلاف معدود مراکز که در شهرهای مختلف  با قیمت‌های بالاتری آن را انجام می دهند

پایگاه خبری فریاد جنوب :امروز برای اطلاع از وضعیت سلامت جسمانی  خود به آزمایشگاه نگین سلامت یاسوج رفتم وجهت اطلاع از نحوه تشخیص کرونا ویروس دقایقی با دکتر سید مهدی موسوی به گفتگو نشستم و ماحصل این گفتگو در خصوص کرونا ویروس به اطلاع مخاطبین فریاد جنوب منتشر می گردد.

از زمان مواجه شدن به ویروس کوئید ۱۹ انتقال هزار ویروس از راه دهان، بینی و چشم شخص را دچار این ویروس خواهد نمود. البته از یک تا سه روز جایگزینی در مخاط مسیر تنفسی و گوارشی انجام می شود و علائم فرد از روز ۵ تا ۱۱ ابتلاء نشان داده می شود.
حال در دوران پنجره یعنی روز اول تا هفتم فقط PCR می تواند مشخص کننده ابتلا باشد که این خود با ۳۰ درصد اشتباه گزارش می شود و به نحوه نمونه گیری صحیح از بینی و کلو و همچنین انجام تست بستگی دارد. از روز هفتم تا بیست و یکم ‏IgM آنتی بادی در نمونه خون مثبت می شود حاکی از ابتلای جدید به ویروس و مراحل اولیه بیماری می باشد، از روز ۱۴ تا چند ماه اخیر IgG آنتی بادی در خون مثبت میشود که ابتلای قدیمی تر و ادامه بیماری را نشان می دهد حتی ممکن است مبتلا شده و خوب شده باشد، تا زمان وجود انتی بادی در بدن، شخص مجددا مبتلا نخواهد شد.

قطعاً بعد از ۲۸ روز تست PCR هیچ فایده ای ندارد. شخص از یک روز تا ۲۸ روز ناقل ویروس هست و باید رعایت کامل صورت گیرد. با اینکه فقط از افراد مسن (بالاتر از ۶۰ سال) مراکز بهداشتی PCR چک میشود، برای بقیه افراد جامعه بهترین راه بعد از روز هفتم مراجعه به آزمایشگاه برای سنجش آنتی بادی کووید IgmوIgG می باشد. اگر Igm مثبت باشد یعنی به تازگی مبتلا شده است و افراد با اعلام مختلف و مختص به هرشخص ممکن است تظاهر بالینی داشته باشند از سرفه خشک، سردرد، گلودرد، بدن درد و درد در ناحیه قفسه سینه تا علائم گوارشی مثل اسهال و غیره.

آزمایشگاه نگین سلامت یاسوج واقع در سردار جنگل جنوبی این تستها را با قیمت ۶۸۰۰۰ تومان انجام میشود (آن هم برخلاف معدود مراکز که در شهرهای مختلف  با قیمت‌های بالاتری آن را انجام می دهند).

هدف انجام این تست توسط تمام افراد جامعه برای مشاهده شدن وضعیت خود می باشد. لذا هر روزی که مراجعه صورت گیرد در شیفت صبح نمونه گیری و در شیفت عصر همان روز جواب اعلام میگردد.