تشریح خدمات دولت از زبان فرماندار در باشت
تشریح خدمات دولت از زبان فرماندار در باشت
فرماندار باشت با تشریح خدمات این دولت گفت: در حوزه اشتغال از سال گذشته تا الان بیش از ۱۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال با اعتباری افزون بر ۱۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

به گزارش فریادجنوب نادر گرامی با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران آثار فرهنگی زیادی بر جای داشته که نخستین آن‌ها احیای اسلام و مطرح کردن آن در دنیا به عنوان مکتبی حیات‌بخش است .

گرامی عنوان کرد: انقلاب موفق شد زنگار و پیرایه‌ها را از اسلام برگرفته و حقیقت ناب آن را به مردم بنمایاند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای رشد و سازندگی جامعه و با شعار مبارزه با منکرات پدید آمد و در بستن مراکز فحشا تلاش فراونی کرد انقلاب اسلامی موفق شد زنان ایران که در رژیم پهلوی تحت تاثیر فرهنگ غربی شخصیت اسلامی و هویت خویش را از دست داده بودند نسبت به شخصیت اصیل و واقعی‌ آن‌ها را آگاه کند و آنان را در جایگاه واقعی‌شان قرار دهد و این باور را به وجود آورد که زن نیمی از پیکره جامعه است و می تواند در بسیاری از   زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشته باشد. انقلاب اسلامی به زن فهماند که پاسبانی از اصالت و سلامت خانواده و نسل انسان به عهده اوست زیرا بهشت زیر پای مادران است.

وی با اشاره به شکوه دهه فجر خاطرنشان کرد: شعار امسال فجرآفرینان جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده‌ی روشن است.

گرامی گفت: در ابتدای سال مقام معظم رهبری چراغ راه را برای ما روشن کردند و  ۴ مولفه مهم را در بحث برگزاری انتخابات اسفندماه برای ما روشن کردند. امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت.

وی گفت: در خصوص امنیت که نیروهای عزیز و همیشه در صحنه انتظامی و  دستگاه های امنیتی همیشه بیدار هستند.

گرامی در خصوص رقابت افزود: رقابت را معمولا نامزدهای انتخاباتی باید ایجاد کنند پس از مرحله پیش ثبت نام، ثبت نام و تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان طبق تقویم انتخابات باید بحث تبلیغات خود را شروع کنند.

وی عنوان کرد: درخواست ما از تمام نامزدهای انتخاباتی این است که فضای کشور و در حوزه ما فضای شهرستان را ملتهب نکنند این مردم دوستدار نظام و انقلاب هستند درخواست ما این است که فردی که فردای انتخابات منتخب هر حوزه انتخابیه می شود طبق فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند مجلس در راس امور است کسانی که می خواهند قانون گذاری انجام دهند درخواست داریم که به قانون تمکین کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم فضا را ملتهب نکنند و مهم تر از همه قرار نیست نامزد انتخاباتی خدمات نظام را زیر سوال ببرد.

فرماندار عنوان کرد: از یک طرف شور و مشارکت از یک طرف خدمات نظام مقدس جمهورس اسلامی را زیر سوال می‌برند از همین‌جا تذکر می‌دهیم که رقابت سالم داشته باشند.

وی اظهار داشت: خدمات دولت است اشتباه نگیرید خدمات نماینده نیست بحث نماینده قانون گذاری است.

فرماندار باشت درباره سلامت انتخابات عنوان کرد: دولت به عنوان مجری انتخابات است ما دستگاه‌ متولی امر انتخابات  این قول را به شما و نامزدهای انتخاباتی می‌دهیم که صحیح ترین و سالم ترین انتخابات را بعد از انقلاب در شهرستان داشته باشیم و جای هیچ دغدغه ای نیست.

وی اظهار داشت: در خصوص مشارکت همین جا از امام جمعه ،دستگاه های فرهنگی و اجرایی می‌خواهیم در خصوص مشارکت ورود کنند.

گرامی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات یک روز است اما اثر آن سال‌ها باقی می‌ماند یعنی با قانونی که وضع میکنند اثر این قانون سال ها می ماند و این می طلبد افرادی به عنوان نماینده شما در پارلمان مجلس انتخاب شوند که بتوانند قانون گذاران خوبی برای این ملت باشند.

وی خاطرنشان کرد: تمام روستاهای شهرستان باشت در حال حاضر از نعمت برق برخوردار هستند.

گرامی اظهار داشت: در خصوص آب چند روستا قبل از انقلاب آب شرب و آشامیدنی داشت الان بررسی کنید کجا هستیم از دورترین روستای ما که روستای منطقه‌ی محروم پبچاب است آب داریم تا چه برسد به بقیه روستاها البته دو روستا هست که تا پایان سال ۱۴۰۲ این روستاها هم از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در حوزه گازرسانی قبل از انقلاب اصلا گاز نداشتیم و الان در مطلوب‌ترین نقطه هستیم چند روستا هست که برنامه‌ریزی و برآورد شده که از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

گرامی گفت: در خصوص راه روستایی کجا بودیم و اکنون کجا هستیم در حال حاضر ۹ پروژه راهداری در شهرستان باشت فعال است.

وی عنوان کرد: جاده کمربندی باشت تا چاه‌تلخ تا روستای ده بزرگ- جاده روستای تکیه بالاتر از ده بزرگ جاده‌ سرزرد تا بال چکو() از ادامه  تا کل انجیره از کل انجیره تا شهرک خزیون جاده‌ قدیم سر تنگ بیدک به دمیه جاده دم تنگ میان تنگان به مله تم جاده لار-شاه‌بهرام از اقدامات مهم جاده‌های روستایی است.

وی اظهار داشت :در حوزه تلفن ثابت و همراه اول قبل از انقلاب چیزی نداشتیم اما در حال حاضر شبکه گسترده ارتباطاتی را دارا هستیم.

این مسوول عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان یک درمانگاه قدیمی بود الان اکثر روستاها به صورت چند روستایی یک خانه بهداشت داریم.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش مدارس ما به چه صورت بودند الان به کجا رسیدیم؟! ۱۱ مدرسه در قالب ۶۱ کلاس درس در همین دولت به بهره‌برداری رسید.

گرامی افزود: در حوزه چمن‌های مصنوعی مدارس ۱۵ مدرسه ما در سال گذشته دارای چمن مصنوعی شدند در حوزه ورزش و جوانان اماکن ورزشی ما و چمن هایی که در روستاها و شهرها ایجاد شده بسیار است.

فرماندار باشت گفت: در حوزه جهاد کشاورزی ما قبل از انقلاب چند پمپاژ داشتیم الان بیش از ۵۰۰ حلقه چاه بدون پمپاژهای کشاورزی که بر رودخانه بریم برای کشاورزان ما بسته شده است.

وی در بحث استقرار ادارات افزود: ادارات ثبت و اسناد املاک، اداره عشایر، اداره تعاون روستایی در این دولت مستقر شدند اداره صنعت و معدن در سفر هیئت دولت برای شهرستان باشت مصوب شد اداره هواشناسی همین روزها مستقر می‌شود.

گرامی عنوان کرد: دو بانک نیاز شهرستان بود بانک قرض الحسنه مهر و سپه در شورای هماهنگی بانک‌ها تصویب شد.

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: در شورای مسکن استان تصویب شده که به صورت معوض با گچساران بشود و بتوانیم در نهضت ملی مسکن شهرستان باشت بی بهره نباشد.

گرامی عنوان کرد: در حوزه اجرای طرح هادی روستاها در همین دولت فقط ۱۸ روستا زیرسازی و آسفالت شد در حوزه اشتغال از سال گذشته تا الان بیش از ۱۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال با اعتباری افزون بر ۱۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر اظهار داشت: دیدار با خانواده شهدا، جشن های دانش آموزی وعشایری، ۱۹ بهمن هم جشن مبعث و راهپیمایی ۲۲ بهمن در دستور کار است.

این مسوول گفت: ۳۰ پروژه در قالب ۲۵ پروژه افتتاحی و ۵ کلنگ زنی با اعتباری افزون بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال داریم.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می شود که نسبت به جمعیت در کشور اول بودیم.

این مسوول ادامه داد: همچنین تعداد ۱۵ سوئیت مجردی و متاهلی برای پزشکان داریم و اصلاح و توسعه برق ۳۳ روستا از دیگر اقدامات است اصلاح شبکه آب شرب را داشتیم و در حوزه اقتصادی مرغ ۶۰۰۰ قطعه ای زردانه فدک در خان احمد را داریم و همه این ها از خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

پایان پیام/

  • نویسنده : ندانعمتی