تشریح وقایع حیاتی ۶ سال گذشته در کهگیلویه | افزایش سن ازدواج طی سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ در کهگیلویه
تشریح وقایع حیاتی ۶ سال گذشته در کهگیلویه | افزایش سن ازدواج طی سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ در کهگیلویه
رئیس اداره ثبت و احوال کهگیلویه با تشریح وقایع حیاتی شهرستان طی ۶ سال گذشته، گفت: سن ازدواج برای زنان و مردان طی سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ در کهگیلویه افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، محمد فروزان فر در نشست شورای فرهنگ و عمومی کهگیلویه با محوریت جوانی جمعیت و با تشریح گزارش وقایع حیاتی ۶ سال گذشته، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۲ هزار و ۴۳ واقعه ولادت، تعداد ۴۱۹ مورد فوتی، تعداد یک هزار و ۲۷۴ فقره ازدواج و تعداد ۴۳۸ فقره طلاق به عنوان وقایع حیاتی در شهرستان کهگیلویه ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان کهگیلویه، افزود: در سال ۱۳۹۸ آمار یک هزار و ۷۴۸ واقعه ولادت، ۴۰۷ مورد وفات، یک هزار و ۲۰۲ فقره ازدواج و تعداد ۳۶۵ فقره طلاق در شهرستان کهگیلویه ثبت کردیم.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد یک هزار و ۴۹۲ فقره ولادت، ۴۹۵ مورد وفات، یک هزار و ۱۷۸ فقره ازدواج و ۲۶۵ فقره طلاق به عنوان وقایع حیاتی در کهگیلویه ثبت شده است.

فروزان به آمار وقایع حیاتی شهرستان کهگیلویه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: تعداد یک هزار و ۵۴۷ واقعه ولادت، ۶۱۹ مورد فوتی، یک هزار و ۱۶۲ فقره ازدواج و ۲۰۳ فقره طلاق در سال ۱۴۰۰ در کهگیلویه ثبت شده است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد یک هزار و ۵۱۲ ولادت، ۴۷۰ مورد فوتی، یک هزار و ۱۵۰ فقره ازدواج و ۱۹۰ فقره طلاق در شهرستان کهگیلویه ثبت شد.

فروزان تصریح کرد: یک هزار و ۱۹۱ واقعه ولادت، ۳۱۳ مورد وفات، ۸۷۳ فقره ازدواج و ۱۳۸ فقره طلاق در سال ۱۴۰۲ تا کنون در شهرستان کهگیلویه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آمار فوتی‌های حین زایمان گفت: امسال تا کنون ۳۶ فقره فوتی در حین زایمان در شهرستان کهگیلویه ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت و احوال کهگیلویه سن ازدواج سالهای ۹۸ تا ۱۴۰۰ را تشریح کرد و افزود: سال ۹۸ سن ازدواج میان خانم‌ها ۲۸ و آقایان ۳۲ سال، سال ۹۹ سن ازدواج خانم ها ۲۸ و آقایان ۳۲ سال و در سال ۱۴۰۰ سن ازدواج خانم ها ۳۳ و آقایان ۳۷ سال رسیده بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶ پرونده دوجنسیتی در شهرستان کهگیلویه وجود داشت، گفت: بیشتر این موارد خانم به آقا بودند و امسال تا کنون ۲ مورد وجود داشته است.

فروزان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد آمار طلاق‌ها را طی شش ماه اول یا یک سال اول ازدواج است، افزود: بیشترین عامل طلاق ها عدم شناخت، اعتیاد و بیکاری است.

رئیس اداره ثبت و احوال کهگیلویه با اشاره به اینکه بیشتر افراد مراجعه کننده، دفترخانه‌ها را دور می‌زنند، عنوان کرد: افراد اقدام به ثبت طلاق عادی می‌کنند که هزینه و جریمه ای برای آن‌ها نداشته باشد و پس از گذشت یکی دو سال به دادگاه مراجعه می‌کنند و با هزینه اندکی طلاق خود را ثبت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاق عادی در دفترخانه ها باب شده، خاطرنشان کرد: باید جلوی این کار گرفته شود که افراد از فیلتر قانونی رد شوند، و دادگاه باید جریمه سنگینی برای این افراد لحاظ کند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی