تقسیم بندی فرزندان استان به بومی و غیربومی اقدامی ناصواب و خطرناک است!
تقسیم بندی فرزندان استان به بومی و غیربومی اقدامی ناصواب و خطرناک است!
استاندار و نمایندگان استان بدانند که تمام فرزندان کهگیلویه و بویراحمد برای استخدام در پتروشیمی گچساران و سایر پروژه های استان حق مساوی دارند و تقسیم بندی و مرزبندی با عنوان "بومی" و "غیر بومی" ناصواب و خطرناک است.

به گزارش فریاد جنوب، برادر نماینده گچساران و باشت در حالی خطاب به مهندسان پتروشیمی گچساران خواست که در استخدام نیروهای این مجتمع عنوان “بومی” صرفا برای فرزندان گچساران باشد و حقی را را برای کهگیلویه و یاسوج و سایر نقاط استان قایل نشد که رواج چنین رویه ای در این استان معمول و مرسوم نیست و حق تمام فرزندان این استان است که بتوانند در شرایطی برابر از ظرفیت استخدام استفاده کنند.

استاندار و نمایندگان استان در جریان باشند و بدانند بدعت‌گذاری این قبیل اقدامات پروپاگاندایی و ایجاد چنین روندی در استانی که خود با انواع محرومیت‌ها دست و پنجه نرم می کند و در شرایط رقابت با سایر استان ها تمام فرزندان این استان با عنوان “غیربومی” نامبرده میشوند؛ باز ایجاد مرزبندی در خود استان و تقسیم بندی ظرفیت ها بین بومی یعنی گچسارانی ها و غیر بومی یعنی بقیه استان ناصواب و نامیمون است.

استاندار و نمایندگان استان بدانند که تمام فرزندان کهگیلویه و بویراحمد برای استخدام در پتروشیمی گچساران و سایر پروژه های استان حق مساوی دارند و تقسیم بندی و مرزبندی با عنوان “بومی” و “غیر بومی” ناصواب و خطرناک است.

متن یادداشت کوتاه «سید سعادت حسینی پور برادر نماینده مردم گچساران و باشت» خطاب به مهندسان پتروشیمی گچساران بدین شرح است؛

«شوخی این حرف هم خوب نیست»

عرض سلام و احترام خدمت مهندسین عزیز پتروشیمی جناب آقایان مصدقی فر و سیاهپور.

امروز نامه ای مشاهده کردم که برای بخش تأمین و نگهداری، بومی را استان کهگیلویه و بویراحمد تعریف کرده اید. این شوخی اش هم اصلا خوب نیست تا چه رسد که جدی باشد.

ما گچسارانی و باشتی ها مخلص بچه‌های سایر نقاط استان هستیم. اما این دو شهرستان به اندازه ده پتروشیمی دیگر که بخواهید راه اندازی کنید نیروی بیکار و چشم انتظار کار دارند.

ما نه توقعی داریم که بچه های این حوزه در مناطق صنعتی بویراحمد یا کهگیلویه مشغول به کار گردند نه اینکه اصلا در سایر حوزه ها امکان کار برای جوانان گچساران و باشت وجود دارد. و شاهد آن همین پتروشیمی دهدشت است که بعید می دانم به اندازه انگشتان یک دست از جوانان این دو شهرستان آنجا کسی مشغول به کار باشد و این حق را هم برای آنها قائل هستیم که چنین باشد. اما متقابلاً این حق را هم برای خود مغتنم می شماریم.

از شما نه تقاضا بلکه می خواهیم که در متن نامه ارسالی خود بازنگری کنید تا تبعات این تصمیم دامن شما و هیچ یک از ما را نگیرد.

از نماینده مردم شریف گچساران و باشت از فرماندار محترم و رییس اداره کار گچساران درخواست می کنیم تا نایل شدن این مطالبه عمومی حوزه گچساران و باشت هیچ کوتاهی نکنند تا در آینده شرمنده جوانان بیکار این حوزه نباشیم.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : صبح خرد