تملک ۵۰ درصد از اراضی بافت تاریخی دهدشت
تملک ۵۰ درصد از اراضی بافت تاریخی دهدشت
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از تملک ۵۰ درصد بافت تاریخی دهدشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، سعید طالبی پور در بازدید از طرح مرمت بناهای تاریخی بلاد شاپور دهدشت، اظهار کرد: تملک اراضی بافت تاریخی یکی از اولویت‌های مهم این اداره‌ کل است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با حمایت دولت سیزدهم و مسئولان استانی تعداد ۱۴ قطعه زمین از طرح اقدام ملی مسکن با هدف معاوضه به مالکین اراضی در بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در این طرح، مالکین اراضی خود در بافت تاریخی دهدشت را با زمین های اختصاص یافته در طرح اقدام ملی مسکن در مرکز شهرستان کهگیلویه معاوضه می‌کنند.

طالبی پور عنوان کرد: با این اقدام زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در بافت تاریخی دهدشت رونق می‌یابد.

وی در بازدید از عملیات مرمت مسجد تاریخی چهل ستون در بافت تاریخی دهدشت، عنوان کرد: برای این پروژه ده میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان‌ کرد: مرمت کامل این بنای تاریخی و مذهبی در شهر تاریخی دهدشت در دستور کار جدی این اداره‌کل است.

طالبی پور تصریح کرد: مَرمت این بنای تاریخی نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی شهرستان کهگیلویه دارد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در بافت تاریخی دهدشت انجام شده است، بیان کرد: مَرمت و ساماندهی ۳۲ حُجره در بازار تاریخی بافت بلادشاپور دهدشت با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در بافت تاریخی دهدشت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: بافت تاریخی دهدشت هم اکنون به مکانی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه رونق اقتصادی گردشگری تبدیل شده است.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی