توسعه کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی میسر می‌شود
توسعه کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی میسر می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: توسعه با مشارکت همه نخبگان و دستگاه‌های اجرایی میسر می‌شود بنابراین باید به صورت جمعی و تعیین مراحل زمانی مشخص در هر بخش، آن را پی ریزی و اجرا نمود.

به گزارش فریاد جنوب از یاسوج، اولین جلسه تخصصی راهبری برنامه های توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اعضای هئیت علمی دانشگاه های استان، رئیس شورای بانک های استان،کارشناسان خبره دستگاه های اجرایی استان، معاونین و کارشناسان روز دوشنبه ۶ شهریورماه امسال در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

جهانگیر شاهینی ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، اظهار کرد: توسعه با مشارکت همه بازیگران این عرصه شامل نخبگان، خبرگان و دستگاه‌های اجرایی میسر می‌شود بنابراین باید به صورت جمعی و تعیین مراحل زمانی مشخص در هر بخش، آن را پی ریزی و اجرا نمود.

وی با بیان اینکه یکپارچگی بین تمام بخش‌ها الزامی است، عنوان کرد: از مهمترین ارکان توسعه می توان به سیاست‌گذاری درست و به موقع، برنامه‌ریزی صحیح و نظارت میدانی به عنوان سه عامل مؤثر در توسعه یاد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: توسعه با ایجاد فهم مشترک، بازنگری، تداعی معانی مشترک و حضور همه جانبه شکل می‌گیرد.

شاهینی با دعوت از همه افراد خبره، باتجربه و کارشناس درخواست کرد تا با ایده‌ها، رویکردها و تجارب خود به این سازمان یاری رسانده تا اسناد توسعه استان مراحل تکوین خود را طی نمایند.

وی با اشاره به تفاوت سند توسعه با برنامه توسعه، بر لزوم بازنگری و به روز رسانی سند آمایش براساس سند توسعه استان با توجه به نیازها و شرایط شناسایی شده جدید تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ما باتوجه به ظرفیت‌های درون استانی می‌تواند در توسعه کشور نقش داشته باشد، عنوان کرد: باید نظام اجتماعی تولید پایدار را ایجاد کنیم که از نظر کشاورزی، آب و سایر ظرفیت‌ها بتوانیم در توسعه کشوری نقش داشته باشیم.

شاهینی با اشاره به ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد در گونه‌های مختلف گیاهی، خاطرنشان کرد: ۲ هزار گونه گیاهی در داخل استان داریم که ۱۵۰ نمونه آن نادر است و در سال گذشته نیز درآمد قابل توجهی از گیاه آنغوزه حاصل شده است، اما بدلیل عدم وجود برنامه های پیشران در این بخش، دچار انقراض بوده و عملا خام فروشی می‌شود که باید برنامه ریزی مناسب در این زمینه انجام شود.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب