خدمات دهی بیمه سلامت به بیش از ۷ هزار بیمار صعب العلاج در کهگیلویه و بویراحمد
خدمات دهی بیمه سلامت به بیش از ۷ هزار بیمار صعب العلاج در کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از هفت هزار بیمار در کهگیلویه و بویراحمد دارای نشان بیماری خاص و صعب العلاج هستند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

به گزارش فریاد جنوب از یاسوج، محسن عزیزی با اشاره به ورود بیمه سلامت به حوزه پیشگیری‌ از بیماری‌ها، اظهار کرد: ورود بیمه‌ها به حوزه پیشگیری از رویکرد‌های این سازمان‌ها در جهان محسوب می‌شود که تحقق این مهم در کشورمان با حمایت مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: براساس این رویکرد که هنوز جزییات آن اعلام نشده بیمه سلامت با اجرای برنامه‌های ورزشی و سنجش سلامت به کمک تحقق مقوله پیشگیری می‌آید.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت پیشگیری در بهبود وضعیت سلامت بیمه شدگان ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند نقش اثربخشی در افزایش سلامت و طول عمر جامعه هدف داشته باشد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیمه سلامت استان، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینه درمان بیمه شدگان زیر پوشش هزینه کرده است.

عزیزی ابراز کرد: بیماران صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۱ در قالب صندوق بیمه بیماران خاص تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند و ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های این بیماران طبق قرارداد‌ها زیر پوشش بیمه است.

وی با بیان اینکه صندوق بیماران صعب‌العلاج شامل ۱۰۷ نوع بیماری از جمله سرطان، پیوند اعضا، بیماران اوتیسمی، سکته مغزی است، گفت: بیش از هفت هزار بیمار در کهگیلویه و بویراحمد دارای نشان بیماری خاص و صعب العلاج هستند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

عزیزی ادامه داد: بیشترین بیماران خاص نشان دار در استان دیابتی‌ها (وابسته به انسولین) بوده و بیشترین هزینه‌ها پس از سرطان، مربوط به بیماران دیالیزی است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۰ درصد از شهروندان ساکن کهگیلویه و بویراحمد معادل ۵۲۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی