خطاب به نماینده کهگیلویه؛ عملکرد خود در حوزه راه‌ها و باند اضطراری را بیان کند؟
خطاب به نماینده کهگیلویه؛ عملکرد خود در حوزه راه‌ها و باند اضطراری را بیان کند؟
نماینده کهگیلویه بر اساس رسالت ذاتی خود می‌بایست گزارش ریز فعالیت‌ها و عملکرد خود را بیان کند تا مردم شریف شهرستان های چهارگانه کهگیلویه بدانند چه اقدامات مثبتی جهت برون رفت از وضعیت موجود اتخاذ نموده است.

«فــریاد جنوب» یادداشت سیدمصطفی گنجی ؛ ابتدای تیرماه سال ۹۹ بود که سیدمحمد موحد به عنوان نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کار خود را شروع کرد اما فرصت‌های طلایی همانند برق و باد سپری شد تا به امروز که تنها کمتر از ۵ ماه به انتخابات دوازدهم فرصت باقی نمانده، رسیدیم و این حق طبیعی و مسلم مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده است که از عملکرد نماینده خود در مجلس شورای اسلامی مطلع شده و بدانند در این ۴ سال چه کاری برای شهرستان‌های چهارگانه کرده است.

نماینده کهگیلویه باید پاسخگوی عملکرد خود در تمامی حوزه‌ها باشد و برخلاف شعارهای سال اول دوره نمایندگی‌اش که مطبوعات و رسانه را رکن چهارم دموکراسی قلمداد کرده و به خبرنگاران توصیه کرده بود که با شجاعت مطالبه‌گری کنند اما طی این دوره ۳ سال و نیم اخیر تنها ۲ بار با رسانه‌ها نشست خبری داشته است در حالی که وظیفه داشت هر ساله با احترام به جامعه رسانه، آیین تجلیل از خبرنگاران را برگزار کرده و در ضمن آن نیز عملکرد هرساله خود در تمامی حوزه‌ها را تشریح کند.

نماینده کهگیلویه بر اساس رسالت خود می بایست پس از گذشت بیش از ۳ سال از دوران نمایندگی‌اش به مردم بگوید که در حوزه راه‌ و جاده و محورهای مواصلاتی چه تحولی در این حوزه انتخابیه صورت گرفته و به چه دلایلی توسعه راه‌ها در شرق و غرب و شمال و جنوب حوزه انتخابیه متوقف شده یا با کندی بسیاری همراه است تا جایی که بارها ائمه جمعه شهرستان‌های چهارگانه این موضوع مهم و عدم تحقق آن را در تریبون‌های مختلف مطالبه کردند.

چنانچه تلاش و همت نمایندگان به جای معطوف بودن به توسعه زیرساخت‌ها، به رتق و فتق امور جزیی باشد و به جای تمرکز بر حل مشکلات حوزه انتخابیه، به دنبال راه‌های پیروزی در انتخابات دور بعد باشند، مشخص است که فرصتی برای توسعه زیرساخت‌ها باقی نمی‌ماند!

اتفاقات بسیار تلخ جاده‌ها و محورهای حوزه انتخابیه از جاده دهدشت طولیان، جاده دهدشت چرام، جاده دهدشت سوق و سایر جاده‌ها در شهرستانهای چهارگانه به دلیل مشکلات متعدد لقب جاده خون یک و دو و سه به خود گرفته‌اند و ائمه جمعه و جماعات وظیفه دارند این مظلومیت مردم را در تریبون‌های نماز جمعه فریاد بزنند و از اهمال و بی‌توجهی مدیران استانی و شهرستانی گلایه‌مند باشند و به نحوه انتخاب پیمانکاران هم اعتراض کنند.

وقتی جاده لنده-تشان که باعث تحول شهرستان لنده و نجات این شهر از بن‌بست بودن می‌شود در دوران نمایندگان گذشته کهگیلویه ردیف‌دار شده و نیازمند ادامه پیگیری‌هاست اما امروز بنا به دلایلی، اجرای آن متوقف و مردم مظلوم شهرستان لنده فریادرسی ندارند باید هم منتظر حوادث تلخ و خونین جاده‌ها باشیم.

جاده دهدشت به طولیان یک جاده ۵ کیلومتری است اما طی ده سال گذشته بهسازی این جاده شاید تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد و همین جاده طی سالهای گذشته حداقل ۷ جوان روستای طولیان را به کام مرگ کشانده و یک روستا را عزادار کرده است و مجری و پیمانکار این پروژه در تمام این سالها هیچ اقدام مثبتی در بهسازی این جاده نکرده است.

باند اضطراری فرودگاه که یک نیاز ضروری و حیاتی برای شهرستان کهگیلویه بود و پس از برگزاری جلسات و رایزنی‌های متعدد سرانجام این پروژه مهم شهریورماه ۹۸ در هفته دولت با اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد ریال در منطقه چنگلوا کلنگ‌زنی شد. این پروژه برکات زیادی داشت اما این پروژه حیاتی و ارزشمند همچون دیگر پروژه‌های بزرگ حوزه انتخابیه به کما رفت.

نماینده کهگیلویه بر اساس رسالت ذاتی خود می‌بایست گزارش ریز فعالیت‌ها و عملکرد خود را بیان کند تا مردم شریف شهرستان های چهارگانه کهگیلویه بدانند چه اقدامات مثبتی جهت برون رفت از وضعیت موجود اتخاذ نموده است.