دادستانی با افرادی که در فرآیند انتخابات اخلال ایجاد کرده و نظم و امنیت را سلب کنند به طور جدی برخورد قانونی خواهدکرد
دادستانی با افرادی که در فرآیند انتخابات اخلال ایجاد کرده و نظم و امنیت را سلب کنند به طور جدی برخورد قانونی خواهدکرد

همایش توجیهی و هم اندیشی عوامل اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هدف ارتقای توانمندی نیرو‌ها و آگاهی به قوانین در شهرستان لنده برگزار شد. به گزارش فریاد جنوب،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده در این همایش با اشاره به اینکه مردم حق دارند در سرنوشت خود سهیم باشند گفت: مشارکت در انتخابات […]

همایش توجیهی و هم اندیشی عوامل اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هدف ارتقای توانمندی نیرو‌ها و آگاهی به قوانین در شهرستان لنده برگزار شد.

به گزارش فریاد جنوب،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده در این همایش با اشاره به اینکه مردم حق دارند در سرنوشت خود سهیم باشند گفت: مشارکت در انتخابات و تبلیغ برا‌ی مشارکت حداکثری مردم از مصادیق توصیه به حق است، اما استفاده از موقعیت و جایگاه به نفع یا بر علیه یک نامزد انتخاباتی جرم محسوب می‌شود و خیانت به مردم است.

رضا رستم نژاد افزود:دادستان عمومی و انقلاب به عنوان مدعی العموم در همه حوزه‌ها ورود می‌کند و اجازه نخواهد داد تا بر فرآیند سلامت انتخابات و فضای رقابتی سالم خدشه‌ای وارد شود.

وی گفت: اولویت دستگاه قضایی در حوزه انتخابات، تلاش در جهت پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است و به همین منظور هیئت‌ های اجرایی و نظارت باید همواره آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی تاکید کرد:دادستانی با افرادی که در فرآیند انتخابات اخلال ایجاد کرده و نظم و امنیت را سلب کنند به طور جدی برخورد قانونی خواهدکرد.

وی افزود:بحث امنیت و سلامت انتخابات از ارکان اصلی یک انتخابات است و با تمام توان از تک تک آرای مردم صیانت خواهیم کرد.

دادستان شهرستان لنده گفت:همه دست اندرکاران انتخابات،
طبق ماده ۷۲ قانون رسیدگی به جرایم انتخاباتی، در ساعات اداری و حتی غیر اداری موظف هستند اصلی بی طرفی را رعایت کنندـ

رستم نژاد خاطرنشان کرد:در موضوع اعتماد عمومی با هیچ کسی تعارف نداریم و افرادی که عمداً در انتخابات و آرای مردم دخالت می‌کنند، مجازات می‌شوند.

وی بیان کرد:هرگونه استفاده از سلاح گرم در تبلیغات انتخابات ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه استفاده و حمل سلاح در روند تبلیغات با شخص خاطی برخورد خواهیم کرد.

دادستان لنده با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام اسلامی است، افزود: در صورت ارتکاب افراد به جرایمی نظیر دیوار نویسی و نوشتن اظهارات و مطالب خلاف واقع و اخلال در امر انتخابات و سایر جرایم موضوع قانون انتخابات به طور قاطع با متخلفین برخورد خواهد شد.

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب