درگیری مسلحانه و زخمی‌شدن ۳ نفر در دهدشت | دستگیری عامل تیراندازی در یاسوج
درگیری مسلحانه و زخمی‌شدن ۳ نفر در دهدشت | دستگیری عامل تیراندازی در یاسوج
در یک درگیری مسلحانه بامداد روز جمعه در شهر دهدشت، ۳ نفر زخمی شدند و با اقدامات خوب پلیسی پس از مدت کوتاهی عامل تیراندازی در یکی از محله‌های شهر یاسوج دستگیر شد.

به گزارش فریاد جنوب از دهدشت، سعید کریمی زاده در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۴ بامداد روز جمعه دهم شهریور ماه ۱۴۰۲ یک فقره تیراندازی در منطقه مسکن مهر دهدشت (منطقه برج علیشیر) از سوی پلیس به ما گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شده و پس از اینکه به محل حادثه رسیدند یک نفر از ناحیه دو پا و دست چپ به وسیله گلوله مجروح شده بود را مشاهده کردند.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه تصریح کرد: شاهدان عینی یک موتورسیکلت که در نزدیکی محل حادثه بود را عامل تیراندازی و زخمی شدن فرد مجروح معرفی کردند.

کریمی‌زاده خاطرنشان کرد: ماموران گشت نیروی انتظامی موتور سیکلت مذکور را تعقیب کرده که در حین تعقیب و گریز راکبان موتورسیکلت به سمت ماموران اقدام به تیراندازی می‌کنند در پی تیراندازی دو مامور انتظامی از ناحیه دست و بازو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شدند.

وی بابیان اینکه فرد مجروح دلیل وقوع این حادثه و درگیری را اختلافات قبلی مطرح کرد، عنوان کرد: بلافاصله دستورات قضایی لازم در خصوص شناسایی هویت ضاربان و دستگیری عاملان این حادثه صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب دهدشت با بیان اینکه مجروحان این درگیری به مراکز درمانی منتقل شدند، ادامه داد: وضعیت عمومی مجروحان این حادثه شامل دو مامور انتظامی و یک فرد دیگر مطلوب گزارش شده است.

کریمی زاده خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته، عاملان این درگیری مسلحانه شناسایی شدند و تیم ویژه پلیس با دستور قضایی در حال پیگیری جهت دستگیری آنها هستند.

دستگیری عامل تیراندازی به ۲ مامور انتظامی و یک شهروند دهدشتی

جانشین فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری فردی که به یک شهروند و دو مأمور انتظامی در شهرستان کهگیلویه تیراندازی و آنها را مجروح کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا اکبری با بیان اینکه این فرد در شهر یاسوج دستگیر شد، افزود: در پی کسب خبری از سوی یکی از شهروندان مبنی بر تیراندازی راکبان یک دستگاه موتورسیکلت در یکی از محله‌های شهر دهدشت، بلافاصله مأموران گشت کلانتری ۱۲ به محل اعزام شدند.

وی افزود: حین نزدیک شدن مأموران به محل حادثه، راکبان موتورسیکلت اعلامی که در خط مخالف خیابان در حرکت بودند به محض مشاهده ماموران با سلاح کلاشینکف به سمت خودروی پلیس تیراندازی و دو تن از مأموران را زخمی و فرار کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مأموران مجروح بلافاصله به بیمارستان اعزام شدند که حال عمومی آنها خوب است.

سرهنگ اکبری بیان کرد: در تحقیقات پلیس مشخص شد عاملان حادثه قبل از رسیدن مأموران به محل تیراندازی اولیه، یک شهروند را با اسلحه از ناحیه پا زخمی کرده بودند.

وی ادامه داد: پس از این حادثه، بلافاصله شناسایی و دستگیری عاملان در دستور کار پلیس استان قرار گرفت تا اینکه عامل اصلی تیراندازی، توسط تیمی از پلیس امنیت عمومی، پلیس آگاهی و فرماندهی شهرستان بویراحمد با فرماندهی اینجانب، شب گذشته در یکی از محله های شهر یاسوج دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: یک قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه چهار تیغه خشاب و ۱۶ تیر جنگی و پنج تیر مشقی مربوطه، یک قبضه شبه کلت کمری و چهار دستگاه گوشی تلفن همراه از این فرد کشف شد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب