در نشست اصحاب رسانه با سرپرست دانشگاه یاسوج چه گذشت
در نشست اصحاب رسانه با سرپرست دانشگاه یاسوج چه گذشت
از سیاست زدگی در دانشگاه یاسوج جلوگیری می شود و تنها برای رشد و توسعه دانشگاه و نه برای اجرای اوامر  با سیاسیون ارتباط برقرار خواهیم کرد.

فریاد جنوب ،دکتر  بهادرکرمی سرپرست دانشگاه یاسوج شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی  به فعالیت های علمی و پژوهشی خود اشاره کرد وگفت ؛ بنده عضو هیات علمی دانشگاه کاشان بودم و به درخواست مرحوم دکتر عسکریان از سال ۷۷وارد دانشگاه یاسوج شدم و اولین استاد تمام دانشگاه یاسوج  ، دارای مقالات علمی معتبر کشوری و بین المللی هستم و بیشتر در حوزه علمی و تحقیقاتی فعالیت دارم.

وی افزود؛ اهل دژکوه شهر سوق و همشهری مرحوم حسین پناهی هستم و دو سال  در تهران با همدیگر هم دوره بودیم وبه همین خاطر با رسانه وهنر آشنایی دارم

کرمی تصریح کرد؛ در دوره ای  که عهده دار معاونت آموزشی دانشگاه یاسوج بودم با تلاش ها و پیگیری ها ی  زیاد دوره تحصیلات تکمیلی را راه اندازی کردیم و هر پیشرفتی در این حوزه اتفاق افتاده مربوط به آن دوران است.

وی گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش و پژوهش، ایجاد رشته های جدید در مقاطع تحصیلی مختلف و راه اندازی پژوهشکده های مورد نیاز دانشگاه در دستور کار است.
کرمی تصریح کرد: پژوهش و تحقیقات بر مجهولات است و محققین و اساتید بر مواردی در علوم اقتصادی و تجربی متمرکز می شوند.
وی بیان کرد: دانشگاه یاسوج به لحاظ جمعیت در تحقیقات بنیادی و توسعه مرزهای دانش جزو دانشگاه های معتبر کشور و بین المللی است.
کرمی ادامه داد:  دانشگاه یاسوج ۲۸۰ عضو هیات علمی و پنج دانشکده دارد و یک دانشکده آن یعنی صنعت و معدن چرام در آستانه تعطیلی است زیرا روسای سابق عزمی برای راه اندازی آن نداشتند
سرپرست دانشگاه یاسوج  گریزی به موانع ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در استان زد و گفت: برای ایجاد این صندوق اقداماتی انجام شد و دانشگاه ها باید سرمایه گذاری می کردند که برخی ها با نگاه بسته از مشارکت در این صندوق خودداری کردند.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم در صندوق پژوهش و فناوری نیز خیلی فعال ظاهر شویم.
سرپرست دانشگاه یاسوج با ارایه گزارشی از وضعیت فعلی دانشگاه گفت: در حال حاضر تعداد دانشجویان  این دانشگاه از دانشگاه جیرفت کمتر است و در شرایطی که سرانه اموزشی بر اساس تعداد دانشجو به دانشگاه تعلق می گیرد این موضوع نگران کننده است.

وی با تشریح برنامه های هفته پژوهش افزود:  دانشگاه یاسوج قرار است در هفته پژوهش پیشرفت های علمی، بنیادی و فناورانه را به نمایش بگذارد ولی به دلیل شرایط کرونا امکان برگزاری  نمایشگاه به صورت حضوری نیست و از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.
کرمی یادآوری کرد:  دانشگاه یاسوج دارای مشکلات زیادی است اما از مسئولان ارشد استان، نمایندگان استان، استاندار و نیروهای استان که در تهران مشغول فعالیت هستند انتظار کمک و همکاری دارم.
وی گفت؛ اصحاب رسانه برای پیشرفت و رشد دانشگاه یاسوج تلاش کنند و بازوی ما برای تذکرات، ارایه پیشنهادها و پرهیز از رفتن به سوی خطاها باشند.
وی به برنامه های خود در نخستین روز انتصاب در دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: تاکنون با اعضای هیات علمی سه دانشکده فنی و مهندسی، کشاورزی ومنابع طبیعی و علوم انسانی نشست هایی را برگزار کرده ایم و  دیدار با کارکنان دانشکده فنی و دانشکده صنعت معدن چرام نیز در هفته بعد برگزار خواهند شد .
وی گفت: طرح های پژوهشی با همکاری استانداری و دانشگاه یاسوج صورت می گیرد و ارتباط خوبی با مراکز رشد و پارک علمی و فناوری خواهیم داشت.
کرمی اظهار داشت: به جد تخصیص اعتبار به پروژه های عمرانی راکد دانشگاه یاسوج را، از طریق سازمان مدیرت و برنامه ریزی پیگیری می کنیم.
کرمی گفت: توسعه زیرساخت های علمی و پژوهشی، ساختارهای فیزیکی و ارتباط گسترده با مسئولان و جامعه صنعت و معدن و همچنین نهادینه کردن احترام و عدالت در دانشگاه اولویت وی است.
وی گفت؛ از سیاست زدگی در دانشگاه یاسوج جلوگیری می شود و تنها برای رشد و توسعه دانشگاه و نه برای اجرای اوامر  با سیاسیون ارتباط برقرار خواهیم کرد.