رونمایی از اولین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی در کهگیلویه | یک صد اثر خوشنویسی در این جشنواره نمایش داده می‌شود
رونمایی از اولین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی در کهگیلویه | یک صد اثر خوشنویسی در این جشنواره نمایش داده می‌شود
آیین رونمایی از اولین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی با حضور فرماندار کهگیلویه، امام جمعه شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمع دیگری از مسئولان شهرستانی در دهدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، عبدالکریم عبودی در آیین رونمایی جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی اظهار کرد: خوشنویسی شاخص‌ترین هنر دنیا و زبان مشترک همه مسلمانان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه افزود: این جشنواره با حضور ۶ استان در دو قالب نستعلیق و شکسته به میزبانی دهدشت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی خانه خوشنویسان، اختامییه این جشنواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در آذرماه برگزار می‌شود.

عبودی با بیان اینکه در این زمینه کارگاه‌های تخصصی، برگزار خواهد شد عنوان کرد: در این جشنواره ۱۰۰ اثر به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره آبروی فرهنگی و هنری شهرستان است و می‌طلبد همه دستگاه‌ها و ادارات دولتی در این زمینه همکاری کنند.

بر پایه این گزارش، اولین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی بلاد شاپور در قالب خط نستعلیق و شکسته نستعلیق به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و به میزبانی شهر دهدشت با حضور استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در دو موضوع آزاد و بخش ویژه آذرماه امسال برگزار می‌شود.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی