ساماندهی و تکمیل ۷۳ گلزار مطهر شهید در شهرستان بهمئی
ساماندهی و تکمیل ۷۳ گلزار مطهر شهید در شهرستان بهمئی
فرماندار شهرستان بهمئی از بهسازی، ساماندهی و تکمیل ۷۳ گلزار مطهر شهدا شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فریاد جنوب از لیکک، فرماندار شهرستان بهمئی از آغاز ساماندهی گلزار شهدا در این شهرستان خبر داد و گفت: ساماندهی، بهسازی و تکمیل گلزار مطهر شهدا در بهمئی همواره از مهمترین دغدغه‌های خانواده شهدا بوده است.

علی محمدی با بیان اینکه، براساس قانون، بنیاد شهید موظف است که یک مرتبه کار ساماندهی و مرمت گلزار شهدا را انجام دهد و بعد از آن نگهداری، حفظ و حراست از گلزار شهدا برعهده شهرداری، فرمانداری، دهیاری و بخشداری‌ها خواهد بود، افزود: بهمئی جزو شهرستان‌های برتر در ساماندهی گلزار مطهر شهدا در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه در بعضی از مناطق شهرستان بهمئی، برخی از گلزار‌ها پیشرفت کاری خوبی دارند، گفت: طرح ساماندهی گلزار‌های مطهر شهدا تا سال آینده به پایان می‌رسد.

رئیس بنیاد شهید و اُمور ایثارگران شهرستان بهمئی افزود: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به منظور احداث و ساماندهی گلزار مطهر شهدا مصوب شد که با پیگیری‌های مدیرکل بیناد شهید و امور ایثارگران استان این مبلغ مصوب بصورت صددرصد تخصیص یافت.

نصرت الله سالاری با بیان اینکه، با انعقاد قراردادی با پیمانکار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای عملیات ساماندهی تعداد ۶ گلزار از گلزار‌های مطهر شهدا واقع در حوزه رود تلخ، بخش‌های ممبی، سرآسیاب یوسفی و بخش مرکزی شهرستان اختصاص یافت افزود: تا سه ماه آینده تعداد ۲ گلزار در مناطق مختلف بهمئی بصورت صددرصد آماده بهره برداری و مابقی با درصد پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه کمیته برنامه ریزی امسال مبلغ یک میلیارد تومان برای مرمت و بازسازی گلزار شهدا در بهمئی اختصاص یافت، این در حالی است که تامین و تخصیص اعتبار جهت تکمیل و اتمام این گلزار‌ها ضروری است.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی