شائبه در حذف کهگیلویه  ای ها از بانک مسکن |واکنش قاطع سید علی محمد بزرگواری
شائبه در حذف کهگیلویه  ای ها از بانک مسکن |واکنش قاطع سید علی محمد بزرگواری
متاسفانه در مرکز کشور حساسیت لازم برای انتخاب مدیران استانی برای استانهای کوچک وجود ندارد و آنگونه که باید به تخصص و تجارب مدیریتی، تحصیلات مرتبط دانشگاهی، سوابق اجرایی و سیاسی، میزان ارتباطات و پذیرش افراد در جامعه، قدرت تصمیم گیری، آگاهی همه جانبه به مسایل روز كشور و جهان و… توجهی نمی شود

فریاد جنوب : یادداشتی که میخوانید ارسالی مخاطبان  می باشد و تمام یا بخشی  از آن  مورد تایید ما نمی باشد، مخاطبین می توانید با ارسال یادداشت یا جوابیه   آن را نقد کنید

قومیت گرایی موجب از دست رفتن فرصت ها برای سایر افراد توانمند و با سواد و با انگیزه و در نهایت خروج پتانسیلهای انسانی می گردد و این موضوع نیز عموماً مبنا و زمینۀ کشمکش های فرصت سوز و تقابل های دور از شأن بین سایر اقوام و طوایف می گردد.

متاسفانه در مرکز کشور حساسیت لازم برای انتخاب مدیران استانی برای استانهای کوچک وجود ندارد و آنگونه که باید به تخصص و تجارب مدیریتی، تحصیلات مرتبط دانشگاهی، سوابق اجرایی و سیاسی، میزان ارتباطات و پذیرش افراد در جامعه، قدرت تصمیم گیری، آگاهی همه جانبه به مسایل روز کشور و جهان و… توجهی نمی شود.

بدون تردید نتیجه ی این گونه انتصاب‌ها، محروم تر شدن استانهای کمتر برخوردار می‌شود.

از سوی دیگر، مدیرانی که خود محصول قومیت گرایی و لابی گری هستند به این سمت حرکت نموده و به آن دامن می زنند.

یکی از معضلات قومیتی در بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در حال بروز و ظهور است؛ جایی که حذف هدفمند نیروهای خدمتگزار حوزه کهگیلویه بزرگ و نادیده گرفتن آنها در دستور کار قرار گرفته است. این معضل در دوره های مدیریتی قبلی این بانک که مدیر غیربومی در استان حضور داشت هرگز دیده نشد و انتصابات بر مبنای شایستگی ها و متناسب با ظرفیت همه استان بود به طوری که از همه مناطق استان در همه شعب استان مسوولیت هایی واگذار می شد و گزارش نارضایتی هم به شکل فراگیر وجود نداشت اما اکنون به شکل واضحی معضل تبعیض قومیتی در حال رخ دادن است؛ معضلی که واکنش نماینده ادوار کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی را نیز در پی داشته است.

در همین زمینه سید علی‌محمد بزرگواری در پاسخ به سوالی پیرامون تبعیض در حق فرزندان کهگیلویه گفت: حقیقتا همان‌گونه که عدالت در اعتبارات و امکانات مهم است عدالت جغرافیایی و نیروی انسانی هم مهم است و در هر مسئولیتی که باشم تبعیضی در این زمینه را تحمل نمی‌کنم.

نماینده ادوار مردم‌ کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی افزود: اولویت ما ایجاد وحدت در حمایت از فرزندان این استان از هر نژاد و قوم و جریان است اما لازمه این اتحاد برقراری عدالت در استفاده از نیروی انسانی همه مناطق استان است.

بزرگواری با بیان اینکه گزارشی مبنی بر برخوردهای تبعیض آمیز و نگرش قومیتی و منطقه‌گرایی در بانک مسکن دریافت کردم، تاکید کرد:

من از مدیران بانک مسکن کشور می خواهم به این موضوع ورود کنند و در صورت صحت موضوع، جلوی هرگونه فرقه گرایی و قومیت گرایی را قبل از اینکه نهادهای قانونی وارد عمل شوند، بگیرند.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام یادآور شد: در دوره نمایندگی‌ام ثابت کرده‌ام که تفکرات قومیتی راه به جایی نمی‌برند و فردا هم اگر نماینده مردم شدم بدون شک یک عدالت نسبی در استفاده از نیروی انسانی همه مناطق استان و حوزه انتخابیه ام را حاکم خواهم کرد./صبح خرد

 

این یادداشت در مذمت قومیت گرایی نگارش شد.