شاهکار مخابرات کهگیلویه وبویراحمد در۶ماهه دوم سال ۱۴۰۱/ هزینه ۲۰۰میلیاردتومانی برای توسعه ارتباطات واینترنت همراه اول
شاهکار مخابرات کهگیلویه وبویراحمد در۶ماهه دوم سال ۱۴۰۱/ هزینه ۲۰۰میلیاردتومانی برای توسعه ارتباطات واینترنت همراه اول
سید محمد هادی امیری گفت ؛در شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ مجوز ۳۰سایت موبایل با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در برنامه مخابرات منطقه کار گرفت

سید محمد هادی امیری گفت ؛در شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ مجوز ۳۰سایت موبایل با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در برنامه مخابرات منطقه کار گرفت

فریادجنوب : با توجه به نفوذ فناوری اطلاعات و مخابرات در زندگی و عرصه های کسب و کار مردم به تناسب آن انتظارات مردم بالا رفته خواسته، خاصه در دوران کرونایی که ارتباطات به دنیای مجازی مبدل شد، این نیاز به شدت افزایش پیدا کرد. اگرچه با همه شرایط خدمات بسیار مطلوبی ارائه شده ولی این مهم هنوز برای مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمدراضی کننده نیست .

سید محمد هادی امیری سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت :با توجه به توپولوژی و کوهستانی بودن استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه خدماتی مانند اینترنت و ارتباطات به مراتب سخت تر از دیگر خدمات است ، چرا که ایجاد یک سایت مستلزم جانمایی دقیق شبکه برق و راه می باشد ، گرچه اپراتورهای دیگر(ایرانسل، رایتل وهای وب )باید همراه وهمگام همراه اول جهت توسعه و بهبود کیفیت ارتباطات نقش آفرینی کند.
سید محمد هادی امیری گفت :یکی از دغدغه‌های مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد همواره برقراری و ارائه ارتباط با کیفیت و مطلوب در سراسر نقاط استان بوده لذا ضمن رصد ارتباطی شهرها و روستاهاو اعلام مشکلات ارتباطی به مسئولان بالادستی مخابرات و همراه اول سعی کرده ایم تمام توان و رایزنی خود را با مدیران ارشد به خواسته ها و آرزوی به حق این استان در حوزه ارتباطی جامعه عمل بپوشانیم.

امیری گفت: یکی از عمده دلایل ضعف ارتباطات در بعضی از نقاط شهر ها به جانمایی دقیق و تملک جهت ایجاد یک سایت آن هم با تاییدیه نهایی MCI بوده ،چرا که در بعضی از نقاط تملک صورت می گیرد ولی مجوز نهایی صادر نمی شود و یاجاهایی که نیازمبرم به ایجاد سایت هست و استانداردهای لازم را دارد ،دیگر نهادها و یا اشخاص مانع انجام این مهم می شوند.

سید محمد هادی امیری گفت: یکی دیگر از دلایل ضعف آنتن دهی در بعضی نقاط شهرها مربوط به احداث ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری با طبقات بالاست که معمولاً جلوی دید دیگر ساکین همجوار در آن خیابان یا محله را مشکل مواجه می‌کند.
سید محمد هادی امیری خاطرنشان کرد در شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ مجوز ۳۰سایت موبایل با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در برنامه مخابرات منطقه کار گرفت که تعداد ۱۳ سایت آن با عنوان تغییر دکل عمدتاً ناشی از بلند مرتبه سازی ساختمان ها( احداث ساختمان ها و مجتمع مسکونی با طبقات بالا ) بوده، ۹سایت آن راه اندازی و ۴ سایت دیگر در حال نصب می باشد.
امیری خاطرنشان کرد ؛در شش ماه گذشته تعداد۴ سایت موبایل جهت آنتن دهی مطلوب تغییر دکل داده شد که با تغییر و جانمایی این ۴ سایت موبایل، مشکلات ارتباطی نقاط تحت پوشش این سایتها مرتفع شده است .

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت : درشش ماهه سال گذشته با رایزنی هایی بسیار خوشبختانه مجوز ۱۳ سایت موبایل جدید نهایی شد که ۹ ایستگاه موبایل آن راه اندازی و۴ ایستگاه دیگر دکل نصب شده و ان شالله در روزهای آتی با اتمام کار به بهره برداری خواهند رسید.

سید محمد هادی امیری در پایان خاطر نشان کرد، با تجهیز استان به فیبر نوری و همچنین با همکاری شهرداری های استان ان شاءالله توسعه و تجهیز شهرها به فیبر نوری در دستور کار قرار گرفته و انجام این مهم قطعاً در کیفیت مطلوب اینترنت درسطح شهرها تاثیر بسیار بسزایی خواهد داشت