شناسایی ۵۰ هزار بیمار دارای فشار خون بالا در کهگیلویه و بویراحمد
شناسایی ۵۰ هزار بیمار دارای فشار خون بالا در کهگیلویه و بویراحمد
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۵۰ هزار بیمار دارای بیماری فشار خون در استان شناسایی شدند که ۲۰ درصد مبتلایان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش فریاد جنوب از یاسوج، علی موسوی رجا در کارگاه آموزشی دو روزه تازه‌های دیابت و فشار خون با بیان اینکه این بیماری‌ها زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است، اظهار کرد: ۲۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان از فشار خون بالا رنج می‌برند که این آمار در کشور ۳۲ درصد است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۵۰ هزار بیمار دارای بیماری فشار خون در استان شناسایی شدند که ۲۰ درصد مبتلایان را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد این افراد اطلاعات کافی در مورد بیماری خود ندارند، ادامه داد: ۵۰ درصد بیماران دارو مصرف می‌کنند که نیمی از بیماران را تشکیل می‌دهند.

موسوی رجا با بیان اینکه بیماری فشار خون و دیابت باید جدی گرفته شود، افزود: در صورتی که فشار خون درمان نشود منجر به سکته مغزی و قلبی می‌شود و طولانی بودن و گران بودن درمان این بیماری صدمات جبران ناپذیری به مبتلایان وارد می‌کند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه درصد پوشش بیماری دیابت ۶۵ درصد است، خاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی سومین عامل مرگ و میر در استان است و دیابت و فشارخون منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی