شِکوه از خود گذشتن، زینت مادر شهید است
شِکوه از خود گذشتن، زینت مادر شهید است
روح مادر اما آنچنان پاک و خالص بود که حتی مرگش هم می بایست، پیام آور خیر و برکت باشد. آری، مادر می‌دانست گذشت و ایثار درسی است که اهل عصمت و طهارت به ما یاد داده‌اند، درسی که می‌بایست به مرحله عمل در آید.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، حاجیه سیده ماهیجان برزین مادر مکرمه سردار شهید عنایت‌الله بازگیر در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۸۳ در یک سانحه دلخراش رانندگی پس از ۱۴ سال فراق و دوری از فرزند، مشتاقانه به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

در این متن که به بهانه سالروز درگذشت مادر سردار شهید عنایت‌الله بازگیر نوشته شده، آمده است:

هر چه از خود میدهی بر باد بی‌ایثار نیست
خاک اگر گردی همان بر آستان جود باش

بدون شک وجود دنیا و پایداری زمین به برکت حضور مردان و زنان آسمانی است. مردان و زنان ارزشمندی که روح متعالی آنان رنگ و بویی خدایی دارد و حضورشان در زمین، یادآور نفسِ فرشته ها است. شُکوه و هیمنه شهید و شهادت آنقدر ژرف و عمیق است که در تفسیر و تشریح نمیگنجد. عشق در کالبد شهید، به اوج رسیده است.

سردار شهید عنایت الله بازگیر، دلاوری بی بدیل، جنگجویی به غایت شجاع، انسانی آراسته به فضایل اخلاقی و مردی مستغرق در عرفان است که سیره عملی و سلوک علمی ایشان تا همیشه الگو و اُسوه جوانان خداجویِ این مرز و بوم خواهد بود.

بدون شک، این چنین مردانی به شکوه نخواهند رسید مگر آنکه پرورش یافته دستانی الهی و نَفَس هایِ معنوی باشند که از هنگام تولد تا بلوغ، همواره آواز عشق را در گوش فرزند نجوا کنند و ندایِ معنویت را در سراسرِ روح و روان فرزند خویش جاری و ساری سازند تا درون و برون زندگی اش برکت باشد، برکتی آمده از آسمان چون سفره های آسمانی خدا و این خصلت زنان و مردان خداجوی است.

و اما تقدیر….!!!
تقدیر اینگونه شد که بانوی مومنه و پرهیزگار، صبور و بردبار، حاجیه سیده ماهیجان برزین مادر سردار شهید سید عنایت‌الله بازگیر بر اثر حادثه دلخراش رانندگی پس از ۱۴ سال فراق و دوری از فرزند، مشتاقانه به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

این حادثه دلخراش از منظر اینکه بانویی مومنه و متدینه از این دنیا رخت بربسته است بسی اندوهگین و تاثر برانگیز بود، اما روح خدایی این بانوی مومنه سرشار از ایثار و از خودگذشتگی است. مادری که فرزندی پرآوازه و ارزشمند تربیت کرده بود که ارزشمندترین گوهر وجودی‌اش را عاشقانه تقدیم وطن نمود.

روح مادر اما آنچنان پاک و خالص بود که حتی مرگش هم می بایست، پیام آور خیر و برکت باشد. آری، مادر می‌دانست گذشت و ایثار درسی است که اهل عصمت و طهارت به ما یاد داده‌اند، درسی که می‌بایست به مرحله عمل در آید.

مادر اگر چه ظاهرأ میان ما نبود و فقدان وجود گرمابخشش ما را می‌لرزاند، اما روح پاک او میان‌ِ ما بود و با چشمِ روح فرزندان خود را نظاره می‌کرد. گر چه مادر نبود اما اعتقادات و علاقه‌اش به شهدا و همچنین وطن پرستی اش چونان عطرِ بهشتی هنوز هم میانِ خانه به یادگار مانده بود.

بر همین اساس و به پاس جایگاه ویژه سردار شهید عنایت‌الله بازگیر و مادر مکرمه‌اش و برای ترویج فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار و شهادت و همچنین اشاعه سنت گذشت و ایثار که همواره مورد سفارش سردار شهید بازگیر و مادرش بوده است، مقرر شد در مراسم بزرگداشت مادر و فرزند رشیدش موضوع گذشت و بخشش راننده مقصر حادثه اعلام شود.

لذا در مراسم باشکوهی که با حضور بزرگان، مسئولین، معتمدین و مردم شریف شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه بزرگ در مسجد صاحب الزمان (ع) دهدشت برگزار شده بود، جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیه مربوط به مرحومه سیده ماهیجان برزین مادر سردار شهید بازگیر به طور کامل بخشیده شده و راننده مسبب و مقصر حادثه هم از زندان آزاد شد. مادری که فرزندی چونان گوهری ارزشمند تربیت کرده بود حتی مرگش هم باعث ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی شد و برای بشریت درسی سرشار از ایثار و عشق شد.

بذلِ جاه و مال و ترکِ نام و ننگ
در طریقِ عشق، اول منزل است