طب سنتی باید مجوز داشته باشد بدون مجوز کسی کار نکند وسلامت مردم را بخطر نیندازد.
طب سنتی باید مجوز داشته باشد بدون مجوز کسی کار نکند وسلامت مردم را بخطر نیندازد.

مراسم بزرگداشت روز پزشک با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان و جمعی از جامعه پزشکی و پیراپزشکی صبح امروز چهارشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد.   در این جلسه دکتر محمدکاظم نظری رئیس سازمان نظام پزشکی استان اظهار داشت: متاسفانه سال‌های […]

مراسم بزرگداشت روز پزشک با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان و جمعی از جامعه پزشکی و پیراپزشکی صبح امروز چهارشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد.

 

در این جلسه دکتر محمدکاظم نظری رئیس سازمان نظام پزشکی استان اظهار داشت: متاسفانه سال‌های اخیر دولت به اشکال مختلف مردم را مقابل پزشکان قرار دادند.

 

وی اضافه کرد، در طول سال‌ انواع فشار ها به جامعه پزشکان وارد می شود اما در روز پزشک مانند روز معلم سرشار از تعارفات مرسوم می شود.

 

وی در ادامه گفت، سخت‌گیری های سال های اخیر باعث مهاجرت بسیاری از پزشکان از استان شده است، همه این فشار ها را عده ای به بهانه دلسوزی برای مردم ایجاد کرده اند.

 

وی تصریح کرد، اگر نگران هستیم مردم هستیم چرا زمانی ماست ۷۷ درصد گران می شود سکوت کردید و زبان در کام گرفته شد اما دیواری کوتاه تر از پزشکان وجود ندارد و به اشکال مختلف جامعه پزشکی را تحت فشار قرار می‌دهند.

 

نظری در ادامه خاطر نشان کرد، تورم در حوزه پزشکی بیش از متوسط قیمت ها در جامعه است، اگر هزینه های درمان بالا می‌رود در کنار آن روزانه بر هزینه های حوزه فعالیت پزشکی از جمله خرید تجهیزات افزوده می شود.

نظری در ادامه تشریح کرد، دخالت های غیر مجاز در این حوزه بیداد می کند.

عده ای تحت عنوان زیبایی و گروهی دیگر تحت عنوان طب سنتی و بدون مجوز های لازم وارد حوزه پزشکی شده اند و بصورت غیر قانونی دارو نسخه می کنند.

وی ادامه داد نباید اجازه داد طب سنتی قاطی پزشکی شود و

هر چیزی تحت عنوان دارو باید دارای مجوز باشد

 طب سنتی باید مجوز داشته باشد بدون مجوز کسی کار نکند وسلامت مردم را به خطر نیندازد.

 

  • نویسنده : اعظم رحمانپور