عملیات نجات گردشگران گرفتار در برف کوه سیاه توسط امداد گران جمعیت هلال احمر شهرستان لنده+تصاویر
عملیات نجات گردشگران گرفتار در برف کوه سیاه توسط امداد گران جمعیت هلال احمر شهرستان لنده+تصاویر

عیسی محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری فریادجنوب، از اعزام تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به ارتفاعات برف‌گیر کوه سیاه در بخش موگرمون، از امدادرسانی به فرد آسیب‌دیده خبر داد. وی افزود:پیرو تماس عوامل راهداری و هلال احمر شهرستان گچساران مبنی بر گیر افتاددان تعدادی گردشگر نا آشنا به منطقه‌ کوه سیاه،و پاسخ […]

عیسی محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری فریادجنوب، از اعزام تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به ارتفاعات برف‌گیر کوه سیاه در بخش موگرمون، از امدادرسانی به فرد آسیب‌دیده خبر داد.

وی افزود:پیرو تماس عوامل راهداری و هلال احمر شهرستان گچساران مبنی بر گیر افتاددان تعدادی گردشگر نا آشنا به منطقه‌ کوه سیاه،و پاسخ مثبت مدیر عامل هلال احمر استان مهندس فلاحی دوست برای خدمات حداکثری، هلال احمر شهرستان لنده وارد عمل شده،و تا ساعت ۲ بامداد در ارتفاعات ۳ هزار متری عملیات رهاسازی و امداد رسانی انجام داده اند و به بیماران خدمات رسانی کردند.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان لنده گفت: در پی گزارشی مبنی بر مصدوم شدن فردی در ارتفاعات برف‌گیر کوه سیاه بخش موگرمون شهرستان لنده بلافاصله تیم امداد و نجات به همراه یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد.

 

وی افزود: به واسطه بارش نزولات آسمانی و افزایش برف در ارتفاعات کوه سیاه با وجود اعلام مکرر سازمان مدیریت بحران برای عدم حضور مردم در ارتفاعات برف‌گیر بازهم شاهد عدم رعایت این مسئله مهم از سوی برخی از شهروندان هستیم.

 

محتشم افزود: امیدواریم تیم‌های امدادرسانی جمعت هلال‌احمر شهرستان با حضور به‌موقع خود ضمن نجات فرد گرفتار شده بتوانند زمینه انتقال فرد حادثه‌دیده را باتوجه‌به میزان برف در این منطقه فراهم کنند.

 

محتشم از مردم عشایر خواستارشد که کوچ زود هنگام را به تعویق بیندازند.

 

رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان لنده گفت: هلال احمر این شهرستان، در حال حاضر امکانات بسیار کوچیکی در اختیار دارد و قطعا سختکوشی و جسارات امدادگران نمی تواند کمبود امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز را جبران کند، لذا از مسئولان ستاد بحران استان و هلال‌احمر استان تجهیز و امکانات به روز و تخصصی را درخواست کرد.

 

وی عنوان کرد:در این عملیات ۴ خانم و ۱۶ اقا و ۳ بیمار ۴ خودرو از خدمات امدادی، درمانی و تغذیه ای بهر مند شده اند،همچنین افرادی که خدمات دریافت کرده اند از شهرستانهای بهبهان، بهمئی، گچساران و شهر قلعه رئیسی بودند.

 

وی از مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و معاونت امداد ونجات این سازمان که به طور مرتب با تماس تلفنی عملیات چند مرحله ای امداد را رصد می‌کردند تشکر کرد.

 

به گزارش خبرنگار فریادجنوب،در تمام این مراحل امدادی رئیس جمعیت هلال شهرستان لنده، در میدان و از نزدیک با همکاران امدداگر خود و دوشادوش مردم، صحنه امداد را مدیریت وتلاش کردند.

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب