فرزاد نجات نیادر جلسه  نشست شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه بزرگ چه گفت؟
فرزاد نجات نیادر جلسه  نشست شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه بزرگ چه گفت؟
این کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم کهگیلویه گفت: مردم این منطقه حق استفاده از آب شرب و کشاورزی از سد مارون را ندارند چون پدرخوانده های سیاست در کهگیلویه در سالیان متمادی نه اراده و نه توان وصول مطالبه مردم کهگیلویه و آب مارگون را نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریاد جنوب از دهدشت، نشست شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه جمعه با حضور برخی از داوطلبان انتخابات کهگیلویه در حوزه علمیه خواهران شهر دهدشت در حالی برگزار شد که دو چهره شاخص اصولگرایی حوزه انتخابیه یعنی آقایان عدل هاشمی پور و سید علی محمد بزرگواری در این جلسه حضور نداشتند. در این جلسه دواطلبانی از جمله سید محمد موحد، علی مژدهی‌پور، فرزاد نجات‌نیا، محمد علوی‌تبار، آیت نبی‌زاده و مجتبی اندرزیان حضور داشتند.

زمان آغاز جلسه شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه راس ساعت ۶ عصر در محل نمازخانه حوزه علمیه خواهران بود. اولین داوطلبی که در این جلسه حضور پیدا کرد دکتر آیت نبوی زاده بود. سپس دکتر مژدهی پور، محمد علوی‌تبار، فرزاد نجات‌نیا و مجتبی اندرزیان هر یک به فواصل زمانی مختلف در مکان برگزاری جلسه حاضر شدند. پس از گذشت حدود یک ساعت از حضور این ۵ داوطلب و با تماس‌های مکرر اعضای شورای وحدت، بالاخره سید محمد موحد نماینده فعلی کهگیلویه و داوطلب انتخابات در محل جلسه حاضر شد.

حجت‌الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد، نحوه صحبت‌ها را به دو تایم ده دقیقه‌ای تقسیم کرد و برای رعایت حق تقدم و شروع صحبت‌ها قرعه‌کشی شد و حاج فرزاد نجات‌نیا دومین نفری بود که صحبت‌هایش را آغاز کرد.

فرزاد نجات نیا از کاندیداهای انتخاباتی حوزه انتخابیه کهگیلویه، در نشست شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه، اظهار کرد:  به این می‌اندیشم که در این سالها چه بر سر شهر و دیارم آمده که مردم سرزمینم در یأس و ناامیدی گرفتار شدند و خیلی چیزها برایشان فرقی ندارد، مثلا برایشان فرقی ندارد چه کسی سرنوشت شان را بدست بگیرد، یا چه کسی نماینده مجلس شود و یا چه کسی قرار است خط آینده زندگی خود و خانواده شان را ترسیم کند.

وی افزود: عده ای می‌گویند خانه از پای بست ویران است، اما من چنین نمی‌اندیشم، پای‌بستی که مردم ما با انقلابشان و با خون خود پی‌ریزی کرده اند توسط یغماگران به یغما رفته است، عده ای آمدند و با فریب چنان بر گرده آنان نشستند که گویی مدیریت ارث پدری شان است، افرادی که حالاحالا ها قصد پایین آمدن ندارند. افرادی که رفاه را به ارمغان آورده اند ولی برای خود و وابستگانشان، سهم این مردم چه شد؟ جاده‌هایی که هیچ گاه امنیت عبور و مرور نیافتند. برای رسیدن به لیکک بهمئی باید از جاده های خوزستان گذشت، از جاده لنده و سوق نگویم که جاده مرگ لقب گرفته است.

این کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم تصریح کرد: مردمانی که روزگاری آب خود را با بالاترین کیفیت و بی‌منت از چشمه‌ها و طبیعت دریافت می‌کردند، امروز در بروکراسی وزارت نیرو باید آب شرب‌شان را نه از سد مارون که در 15 کیلومتری است، بلکه ده ها کیلومتر آنسوتر از سد کوثر دریافت کنند، حق استفاده از آب شرب و کشاورزی از سد مارون را ندارند چون پدرخوانده های سیاست در کهگیلویه در سالیان متمادی نه اراده و نه توان وصول مطالبه مردم کهگیلویه و آب مارگون را نداشتند.

نجات‌نیا با اشاره به دردها و غصه‌های مردم کهگیلویه، عنوان کرد: پروژه انتقال آب از سد کوثر به لیکک و دهدشت غربی سالهای زیادی است که به محاق رفته و جز ایام انتخابات رمقی برای پیشرفت ندارد، از کدامین غصه نمیرم که مردمانم از دهدشت تا لنده که قرن‌ها از نعمت خدادادی رودخانه مارون برای کشت و زرع و کشاورزی بهره می بردند اما چند سالی است که با احداث سد کلات و سد مارون، حق برداشت از این نعمت خدادادی را ندارند، سر اینکه خوزستان همه آن را متعلق به خود می داند و گواهی است بر ضعف و ناتوانی و خیانت نمایندگان پیشین این دیار، سدی که کامش با تمامی متعلقاتش برای خوزستانی ها است و فقط نامش برای مردمان کهگیلویه.

وی ادامه داد: عزیزان، بزرگواران، ما الان در حالی چهل و چندمین سال انقلاب را جشن می گیریم که یک بار خورشید از جانب غرب به شرق طلوع کرد و الان با شانتاژهای تبلیغاتی می‌خواهیم طلوع هفتم را در منطقه کهگیلویه برنامه‌ریزی کنیم. انقلاب در گام دوم مانده، اما ما در فضای مسموم رسانه ای کهگیلویه به دنبال گام هفتم هستیم.

این کاندیدای جوان اصولگرایان کهگیلویه گفت: روز طلوع امیدبخش و عزت آفرینی خورشید خمینی یکبار رخ داد و به اصطلاح طلوع هفتم، امتداد ذلت و ظلمت در این منطقه خواهد بود، اعضای محترم شورای وحدت، مع الوصف به استحضار میرسانم که گردش نخبگان اتفاق نیفتاد و گسست بین نسلی را شاهد هستیم، در دور قبل در جلسه ای که در استانداری تشکیل شد، در حضور کاندیداها و اعضای شورای تأمین و دست اندرکاران انتخابات خطاب به جناب موحد عرض کردم  یک زمانی که من هنوز طفل بودم شما کاندیدا بودی و الان امیرحسین پسرم که به سن تکلیف رسیده باز هم شما کاندیدا هستید، چه بر سر استان ما آمده؟

وی با اشاره به برکات انقلاب و نظام در کهگیلویه، گفت: انقلاب آمد که توزیع امکانات و فرصت ها عادلانه باشد ولی واقعیت این است که کمترین عایدی را از توزیع امکانات و فرصت ها نسبت به دیگر استان ها و استان‌های همجوار مثل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و فارس داشتیم. به نظر من شورای وحدت دیر دورهمی گذاشت، خیلی زودتر باید این دورهمی تشکیل می شد، گست بین نسلی آنچنان عمیق است که جوانان دهه 60 و 70 و 80 نسبت به انتخابات و تعیین سرنوشت خود بی‌رغبت هستند، در حالی که مقام معظم رهبری بر شور انتخاباتی تأکید داشتند.

نجات‌نیا با اشاره به کم‌کاری نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید، به عنوان کسی که تجربیاتی دارم، از سطح کارشناسی، کارشناس مسئول، مدیرکل در تهران دستیار وزیر، معاون وزیر بودم، به31 استان کشور سفر کرده ام، 8 سفر را در این دولت فعلی بازدید کردم، از معاونت ما تا وزارتخانه تا لایحه برنامه و بودجه کشور، کمیسیون های عمران، تلفیق، در هیچ کجا ردپایی از نمایندگان استان در این جریان ندیدم! 23 سازمان زیربنایی در وزارت راه بودند، برخی از پروژه هایی که ردیف داشتند ولی جلوی ردیف نوشته صفر ریال. به داد این استان برسید، وضعیت استان خوب نیست، نباید جوان استان در گوشه عزلت خود دق کند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان جوان گام دومی از شورای وحدت ممنون هستم تا حداقل یکبار صدای ما به دیگران برسد، امیدوارم که یک بار به عنوان نماد جوان متولد بعد از انقلاب با آقای موحد و بزرگواری که جوانان قبل از انقلاب هستند، پای میز مناظره بنشینیم و با هم حرف بزنیم.

حرف‌های صریح، شفاف، بی‌پرده و انتقادات فرزاد نجات‌نیا نسبت به دوران محنت‌بار و شرایط بسیار بغض‌آلود و نابهنجار فعلی هر ۴ شهرستان کهگیلویه که در نتیجه بی‌تدبیری و سوء مدیریتی و دخالت‌های بیجای برخی اشخاص خاص و وابسته به نماینده کهگیلویه آنچنان بود که سید محمد موحد نماینده کنونی کهگیلویه نتوانست صبوری کند و در مقام یک نماینده آنها را بشنود و به ناچار با صدایی بلند اعتراض کرد و باعصبانیت جلسه را ترک کرد. البته این عصبانیت و قهر سید محمد موحد خیلی طولی نکشید و پس از گذشت یک دقیقه و با پادرمیانی حاج پیشوا ( یکی از اعضای شورای وحدت) نماینده کهگیلویه راضی شد و دوباره به جلسه برگشت.

نجات‌نیا با اشاره به بی‌تدبیری‌ها و دخالت‌ها در رد صلاحیت خودش، گفت: بی‌تدبیری‌های گذشته باعث از دست رفتن سد کلات شد، زمانی که آقای بزرگواری اجازه رشد به من نداد اما خودم توانستم بدون از پشتیبانی، نفر دوم وزارت راه و شهرسازی شوم، من هم یک جوان توی همین شهرستان هستم اما عده ای تلاش می‌کنند که من رد صلاحیت شوم، واقعیت کهگیلویه با جلسات شورای وحدت شکل نمی‌گیرد، اگر برای ماده ۲۳ سد آبریز وقت می‌گذاشتیم الان به نتیجه می‌رسیدیم.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی