فرهنگ کتابخوانی باید در سنین پایه نهادینه شود
فرهنگ کتابخوانی باید در سنین پایه نهادینه شود
فرماندار کهگیلویه زیر ساخت فرهنگ هر کشوری را آموزش و پرورش دانست و گفت: فرهنگ کتابخوانی باید به ویژه در سنین پایه نهادینه شود.

به گزارش فریاد جنوب از دهدشت، سید نبی اله تقوی پور در این نشست ضمن تبریک سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه شعار هفته کتاب امسال «آینده خواندنی است» است، اظهار کرد: آینده متعلق به کسانی است که اهل مطالعه و کتابخوان باشند، و آینده هم خواندنی و هم ساختنی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه با بیان اینکه خواندن زیر بنا و شالوده ساختن است، افزود: حالا این ساختن می خواهد ساختن انسان یا جامعه باشد و طریق خواندن و مطالعه است که شخص و جامعه اصلاح خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مطالعه باید در جامعه نهادینه شود، گفت: بی شک گسترش فرهنگ کتاب خوانی به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر، تنها زمانی نهادینه می شود که جامعه، احساس نیاز کند و برنامه ریزی های ما نیز باید به گونه ای باشد که احساس نیاز به کتاب، در جامعه زنده شود و دستگاه‌های فرهنگی مدارس و دانشگاهیان می توانند از طریق راه های مختلف این احساس نیاز را در آنان به وجود آورند.

تقوی با بیان اینکه «بازدید» مدارس از کتابخانه های عمومی در آشنایی بهتر آنان با کتابخانه ها و کتابخوان کردن آنان واقعیتی انکار ناپذیر است، خاطرنشان کرد: مدیران آموزش و پرورش هم قطعا به این موضوع واقف هستند.

سید حمزه محقق زاده در این نشست با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: فرهنگ کتابخوانی امری اکتسابی است و این امر باید در خانواده‌ها نهادینه شود.

فرماندار کهگیلویه به اهمیت کتاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: آگاهی ایشان از تمام جوانب امور به واسطه همین انس با کتاب است.

وی با بیان اینکه نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی باید آموزش داده شود، گفت: خیلی از آسیب هایی که در جامعه مشاهده می شود ناشی از همین فضای مجازی و کمبود سطح مطالعه است، این فضا باید در خدمت کتاب باشد.

فرماندار کهگیلویه زیر ساخت فرهنگ هر کشوری را آموزش و پرورش دانست و افزود: فرهنگ کتابخوانی باید به ویژه در سنین پایه نهادینه شود.

محقق زاده خواستار همکاری همه جانبه اعضای انجمن، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها جهت برگزاری بهتر برنامه های هفته کتاب شد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی